Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
(Bericht 8305105)
Wat ik hier al eerder heb verkondigd wordt nu bevestigd door een neurochirurg, nl. dat veel mensen nodeloos thuiszitten met een rugklacht.
http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...het-werk.dhtml
Deze situatie zou zo snel mogelijk rechtgezet moeten worden, door o.a. controle-artsen af te sturen op iedereen die thuiszit met een (ingebeelde) rugklacht. Het huidige misbruik van ons systeem rijst de pan uit.
|
Misschien niet echt on-topic en de topic is al te lang om nog helemaal te doornemen maar waar ik me aan stoor is dat de term "langdurig zieken" tegenwoordig zo'n negatieve blijklank heeft gekregen.
Er is geld tekort dus we gaan de langdurig zieken aanpakken.
Arbeid moet beloond worden dus de uitkering voor langdurig zieken moet naar beneden.
Bedenkt er ook ooit iemand wel eens dat lang niet alle langdurig zieken profiteurs zijn?
Dat er ook massa's mensen zijn die best willen werken maar het niet meer kunnen? En dat die het beu zijn altijd over dezelfde kam geschoren te worden?
Ik heb me daar nooit echt druk over gemaakt maar wel sinds ik nu ongeveer al een jaar thuis zit en niet liever zou willen als dat ik morgen terug kan beginnen.
Maar toch hoor ik tegenwoordig bij een soort van profiteurs, de langdurig zieken... Alsof ik ooit achter mijn ziekte heb gevraagd. Meer nog; ik heb ze hoogstwaarschijnlijk opgelopen op mijn werk.
|