Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Europa keurt begroting af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165770)

Amon_Re 6 januari 2012 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911688)
In vreemde talen (maar zelfs voor wat betreft het Nederlands) moet u hier niemand lessen komen geven. Zeker u niet...

Dit is wat de Commissie in feite zegt:
Ze keurt de begroting niet meteen af, maar ze wil begin volgende week wel extra uitleg van de regering. Daarvan zal afhangen of de begroting een positieve of een negatieve beoordeling krijgt en of er eventueel sancties volgen.

Zelfs u, E.Gidius, zou dit moeten begrijpen. Maar meer dan waarschijnlijk maak ik mij illusies.

U liegt.

patrickve 6 januari 2012 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911733)
E.Gidius, wacht tenminste tot woensdag vooraleer U met uw nepwaarheden afkomt.

Nee, mijn beste, woensdag gaat men over een ANDERE begroting oordelen. Die met die "concrete additional measures", dus, met de "extra uitleg".

Hoewel het zelfs dat niet zal zijn want het is niet wat de regering doet. De regering doet schoorvoetend wat Olli "eventueel wil beschouwen", namelijk het bevriezen van een stuk uitgaven IN AFWACHTING van de begrotingskontrole in Februari.

Amon_Re 6 januari 2012 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aasgier (Bericht 5911695)
Het is dus zover;

"‘Onze berekeningen kloppen’, overtuigde Vanackere. ‘Maar tijdens de volgende begrotingscontrole, in februari, gaan we op zoek hoe we die verlaagde prognose kunnen compenseren. Tussentijds zullen we ongeveer een miljard euro bevriezen." Uit de Standaard Online.

Zogezegd hebben ze gelijk maar ze gaan extra maatregelen nemen en een miljard bevriezen. Met andere woorden. Europa geeft niet toe en keurt de begroting af. Preventieve fase; waarborg bevriezen van 0.2 - 0.4 % BNP. Dit miljard ligt daar perfect tussen.

We zitten nog niet met een 'boete' maar vergis u niet. Dit is een gebuisde begroting voor Europa.

²

Dirk A 6 januari 2012 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911733)
E.Gidius, wacht tenminste tot woensdag vooraleer U met uw nepwaarheden afkomt.

Gaat "begroting II" ook afgekeurd worden? Dat zou wel zeer dom zijn, gezien ze al weken bezig zijn. U bent echt aan het bekeren he?

patrickve 6 januari 2012 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aasgier (Bericht 5911695)
Het is dus zover;

"‘Onze berekeningen kloppen’, overtuigde Vanackere.

Het erge is dus dat wat de commissie precies zegt, is dat de berekeningen NIET kloppen.

Citaat:

‘Maar tijdens de volgende begrotingscontrole, in februari, gaan we op zoek hoe we die verlaagde prognose kunnen compenseren. Tussentijds zullen we ongeveer een miljard euro bevriezen." Uit de Standaard Online.
Dan liegt hij dat hij zwart ziet want het gaat hem hier duidelijk NIET om een verlaagde prognose.

Amon_Re 6 januari 2012 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911738)
Ik denk dat bij de volgende begrotingscontrole het eerder naar de 2 miljard zal gaan dan naar 1 miljard.

Yup. Hun huidige begroting komt zwaar tekort.

kelt 6 januari 2012 16:48

Dat de regering momenteel bij haar stukken blijft is begrijpelijk.Het leidt nergens toe om alles eens overnieuw te doen....tenslotte hangt aan die cijfertjes een reeks maatregelen en zelfs wetswijzigingen vast.De trein moet lopen,zelfs al is het een trein der traagheid.

Maar wat de regering waarschijnlijk ASAP zal mogen voorleggen aan de Europese Commissie is een voorstel van "wat zullen we doen als tegen de volgende begrotingscontrole de economische groei -0,2 blijkt te bedragen,de commisie wil blijkbaar daarop niet zitten wachten....

Dergelijke scenario's liggen ongetwijfeld al uitgetekend in de mapjes van de Minister van Begroting en Financien...

patrickve 6 januari 2012 16:48

Ik heb nog altijd niet gezien hoe ons Oosten "concrete additional measures" vertaalt in "extra uitleg" ...

Ik zal maar op Godot wachten zekers ?
:lol:

Dirk A 6 januari 2012 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5911744)
Nee, mijn beste, woensdag gaat men over een ANDERE begroting oordelen. Die met die "concrete additional measures", dus, met de "extra uitleg".

Hoewel het zelfs dat niet zal zijn want het is niet wat de regering doet. De regering doet schoorvoetend wat Olli "eventueel wil beschouwen", namelijk het bevriezen van een stuk uitgaven IN AFWACHTING van de begrotingskontrole in Februari.

Het blijven slakken he, die mannen van de oppositie-regering. ;-)

patrickve 6 januari 2012 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5911748)
Yup. Hun huidige begroting komt zwaar tekort.

En dat, ZONDER een vertraagde groei mee te rekenen he.

guido 007 6 januari 2012 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911067)
Nu haalt u ook al De Morgen aan als verdediging. Ik dacht dat deze krant in uw middens een 'slechte' krant was. Of hoe het dubbeltje van de Vlaams-nationalistische schijnheilihgeid toch rollen kan.

Dit moet voor u toch een zeer onverdachte bron zijn.

patrickve 6 januari 2012 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5911751)
Dergelijke scenario's liggen ongetwijfeld al uitgetekend in de mapjes van de Minister van Begroting en Financien...

Ik denk dat er niks klaar ligt. Olli vroeg daarom, en dat is dus NIET wat ze zullen doen.

Had er een plan klaargelegen, dan hadden ze het inderdaad voor maandag kunnen opsturen, maar nu moeten ze langs de "diepvriezer" om zoals Olli eventueel wil beschouwen IN AFWACHTING, als men niks concreets kan voorstellen nu.

Maw, die mannen hadden zelfs geen plan B gereed.

Wat een klungels.

patrickve 6 januari 2012 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5911761)
Dit moet voor u toch een zeer onverdachte bron zijn.

Men moet niet meer zeveren over bronnen. De brief van Olli is beschikbaar, en ik heb hem zelfs in het Nederlands vertaald voor zij die geen engels zouden spreken.

Dirk A 6 januari 2012 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5911763)

Ik denk dat er niks klaar ligt. Olli vroeg daarom, en dat is dus NIET wat ze zullen doen.

Had er een plan klaargelegen, dan hadden ze het inderdaad voor maandag kunnen opsturen, maar nu moeten ze langs de "diepvriezer" om zoals Olli eventueel wil beschouwen IN AFWACHTING, als men niks concreets kan voorstellen nu.

Wat een klungels.

Elio is meer bezig met een ander plan B. ;-)

kelt 6 januari 2012 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5911763)

Wat een klungels.

U schijnt eventjes uit het oog te verliezen dat een staatsbegroting geen boekhoudkundig meesterstuk is maar een COMPROMIS.....

En die compromissen zitten dus ergens "tussenin"...
Ik ben er vrij zeker van dat ter hoogte van de schuiven van O-VLD en CD&V er begrotings-studiewerk ligt dat zonder problemen doorheen gelijk welke EU-commissie zou zeilen....

maar ja :|

patrickve 6 januari 2012 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5911723)
System heeft een nieuwe discipline ingevoerd: "creative translation".:lol:

We zijn dat gewoon in de Belgische Compromissenpolitiek he. De franstalige teksten zijn ook altijd anders dan de nederlandstalige.

"uitdovende" wordt daar vertaald in "pour toujours" en zo.

guido 007 6 januari 2012 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5911106)
De Knack... Rikske Van Cauwelaert en zijn trawanten gaan weer goed slapen vandaag. Als ze morgen ook even goed gemutst zullen wakker zullen worden, is nog maar de vraag.

Het stond zelfs in Het Laatste Nieuws.

patrickve 6 januari 2012 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 5911769)
U schijnt eventjes uit het oog te verliezen dat een staatsbegroting geen boekhoudkundig meesterstuk is maar een COMPROMIS.....

Dat neemt niet weg dat het moet kloppen he. Ga maar eens voor de handelsrechtbank vertellen dat uw boekhouding een compromis was tussen U en uw vrouw :-)

Bokkenreyder 6 januari 2012 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5911431)
Nee, want de begroting is wel degelijk de facto afgekeurd. Men mag veranderingen aanbrengen (dan is het dus niet meer dezelfde begroting) en daarover zal een beslissing worden genomen. Over de huidige begroting zal geen beslissing meer genomen worden (tenzij men - zoals men blijkbaar zo zot is om te stellen - volhardt in de boosheid).

Als ge een examen aflegt, en de professor zegt U: "eh, bekijk uw cursus nog eens en kom in september terug" dan zijt ge nog niet officieel "gebuisd" he. Je krijgt een tweede kans. Maar dat verandert niks aan het feit dat uw huidige performantie onvoldoende is, en dat ALS GE HET NIET VERANDERT wel degelijk gebuisd zult zijn.

En wat dan te zeggen van al die incompetetente politici die die mislukte begroting snelsnel door het parlement hebben gejaagd! :twisted:

Eyjafjallajökull 6 januari 2012 16:57

Elio I : 0/10 en pardoes de berg af :cheer: :cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be