![]() |
Veel vuurtempels vind je hier niet, dus ik zou het op "christendom" wagen.
|
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Delen_door_nul http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1573 |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zeg alleen dat mijn atoomtheorie zeker geen Morosofie is, geen domheid dus, waarvoor ook geen enkel argument wordt aangedragen. Ook is het geen liegen, maar pure domheid van Matthijs van Boxtel zelf, een stakker die nu eenmaal niet beter weet, zoals de meeste wetenschappers, incluis jezelf. Wel is mijn atoomtheorie de grootste ontdekking aller tijden, en wat ik zelf zeer goed kan bewijzen. Onzin dus, want delen door 0 levert oneindig op, wat ook gemakkelijk met de limietberekening kan worden bewezen. Dus ook hier wordt zomaar wat gezegd zonder enige redenatie. Overigens heeft men het over de gewone rekenkunde. Nu, ik heb het niet over de gewone rekenkunde, maar de diepere filosofische rekenkunde. Uit Wiki: Delen door nul is een rekenkundige bewerking die niet toegestaan is bij het gewone rekenen. Het gaat om een deling waarbij de deler het getal nul is. Bij het gewone rekenen kan geen zinnige betekenis gegeven worden aan het resultaat van een deling door nul. Een ezelsbruggetje om te onthouden dat de bewerking niet mag is "delen door nul is flauwekul". In de wiskunde is het in bepaalde gevallen met limieten of andere getalstelsels mogelijk een zinvolle betekenis aan deling door nul te geven. Ik: Hier staat het dus wat ik zelf altijd al heb gezegd dat het met de limietberekening kan worden bewezen. Dus je eigen citaat bij Wiki bewijst alleen maar dat ik gelijk heb......:rofl: |
Citaat:
Als anderen dan beginnen te schelden en te beledigen en me te bannen, dan zijn anderen onverdraagzaam en niet ik. Citaat:
Dus ook dat is dan niet waar. En verder mag iedereen van mij zijn mening schrijven en als ik het daar niet mee eens ben, dan lever ik inhoudelijke kritiek. Dat is discussiëren, wat jij zelf helemaal niet kan, omdat je geen kritiek verdraagt en begint te schelden. |
Citaat:
Verder ontwikkeld in mijn atoomtheorie. Citaat:
Ik schuimbek niet, dat doe je zelf omdat je Mij niet verdraagt. |
Citaat:
Je wilt Mij weg hebben, maar zou eigenlijk zelf moeten verdwijnen volgens de leer van Zen. Je hebt het dus zelf nog steeds niet begrepen en spreekt jezelf tegen, want sprekende zou je moeten zwijgen. De ware Zen-leerling houdt zijn mond. Maar in plaats daarvan schuimbek je om Mij weg te krijgen, terwijl mijn leer juist het omgekeerde is: het ware Woord van de Heilige Geest van God. :-):-):-) |
Citaat:
Anders dan Zen die meent dat de Leegte de waarheid is en anderen daarom moeten zwijgen in plaats van het zelf te doen. Aldus is Zen een tegenstrijdige en ridicule leer van woede en onverdraagzaamheid. |
Citaat:
Overigens zit in de geloven ook veel filosofie verborgen en is het zeker niet alleen maar "flauwekul". En bovendien is Zen ook een vorm van geloof als een soort van levensleer om daarmede de waarheid te leren kennen. Dus het verschil is niet zo groot met het geloof. Citaat:
Opnieuw spreek je jezelf dus tegen. |
Bij Zen gaat het om het realiseren van je ware aard.
Hoewel er uitspraken zijn van patriarchen daarover, ga ik hier verder niet uitweiden wat de kern daarvan is - er wordt hier veel te veel kwaadwillig gedaan. Wie geïnteresseerd is moet het maar zelf gaan opzoeken en vooral proberen... want woorden schieten hun doel altijd voorbij. Vandaar het non-verbale gedrag van de Zenmeesters. (De mythe van de eerste overdracht van Zen tussen de Boeddha en Kasyappa is heel terecht ook non-verbaal). De ontdekking en realisatie van de ware aard liep in Japan onder meer via de koan en de satori. De Chinezen deden het anders. Een tip: bekijk eens de Diamant Sutra (en in tweede instantie de Lankavatara). De Indiërs hadden hun mantra's. Salinger schrijft in een van zijn boeken over het eeuwigdurend gebed van de hesychasten, waar een van zijn superintelligente jeugdige personages door geobsedeerd is. Dat eeuwig gebed zit ook in dezelfde richting als werkmiddel. Ik zou nog een tip kunnen geven naar een ander woord, maar ik vertik het voor de genoemde reden. :lol: :lol: |
Vrij zijn te geloven is nog heel iets anders dan vrij zijn om te supertrollen. Het eerste wordt gegarandeerd door de grondwet, het tweede door moderatie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik openbaar de eeuwige waarheid van mijn atoomtheorie, waarin de Mens ook zijn ware aard leert kennen, namelijk God te zijn. Dat is iets heel anders dan de Leegte van Zen die blijkbaar de Duivel zelf is en de waarheid niet verdragen kan. |
Citaat:
God is het Woord, de gedachte namelijk die door het Woord wordt geopenbaard. Niet het beeld of het gevoel is de waarheid, maar het Woord. Het Woord zegt de waarheid. En het gevoel en het beeld horen daar dan bij tot een drie-eenheid, maar het Woord is daarin het aller belangrijkste. Het Woord doet begrijpen. |
Citaat:
:-):-):-) |
Citaat:
Als het over HC gaat, treffen ze hun doel. :rofl: :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Schelden en nog eens schelden, dat is het enige wat je kan. Dit omdat je in de Leegte gelooft, de Leegte van Zen. Niks goeds komt daaruit voort dan modder en bagger en blubber. Anders is het Woord van God dat de eeuwige en oneindige waarheid openbaart. De eeuwige waarheid van mijn atoomtheorie. :-):-):-) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En is de mens God gelijk geworden? Nee. En sterft de mens? Ja Conclusie: de duivel die zich manifesteerde door de slang is een leugenaar, die zich ook openbaart in de Zenreligie en ook via de leugens van Harrie. En die is zo dwaas zich daarmee in te laten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be