Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Welke religie spreekt jou het meest aan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191569)

lombas 30 september 2013 21:51

Veel vuurtempels vind je hier niet, dus ik zou het op "christendom" wagen.

microwezen 30 september 2013 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6821283)
Uit de Wikipedia.

[...]

Dus je weet niet eens hoe Zen is ontstaan......:rofl:

En als jij op een Wiki artikel wordt gewezen zijn het opeens klootzakken en autoriteit die wel meer liegt... (maar dat komt waarschijnlijk omdat jij alleen maar gescheld ziet in het artikel over morosofie :D)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Delen_door_nul

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1573

eno2 1 oktober 2013 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door microwezen (Bericht 6822699)
En als jij op een Wiki artikel wordt gewezen zijn het opeens klootzakken en autoriteit die wel meer liegt... (maar dat komt waarschijnlijk omdat jij alleen maar gescheld ziet in het artikel over morosofie :D)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Delen_door_nul

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1573

De morosoof Egmond Codfried is hier al buitengegooid, waarom Harrie niet?

harriechristus 1 oktober 2013 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door microwezen (Bericht 6822699)

Het woord klootzakken heb ik nooit gebruikt, dat komt uit jouw mond vandaan, omdat je graag scheldt.
Ik zeg alleen dat mijn atoomtheorie zeker geen Morosofie is, geen domheid dus, waarvoor ook geen enkel argument wordt aangedragen.
Ook is het geen liegen, maar pure domheid van Matthijs van Boxtel zelf, een stakker die nu eenmaal niet beter weet, zoals de meeste wetenschappers, incluis jezelf.

Wel is mijn atoomtheorie de grootste ontdekking aller tijden, en wat ik zelf zeer goed kan bewijzen.
Onzin dus, want delen door 0 levert oneindig op, wat ook gemakkelijk met de limietberekening kan worden bewezen.
Dus ook hier wordt zomaar wat gezegd zonder enige redenatie.
Overigens heeft men het over de gewone rekenkunde.
Nu, ik heb het niet over de gewone rekenkunde, maar de diepere filosofische rekenkunde.

Uit Wiki:

Delen door nul is een rekenkundige bewerking die niet toegestaan is bij het gewone rekenen. Het gaat om een deling waarbij de deler het getal nul is. Bij het gewone rekenen kan geen zinnige betekenis gegeven worden aan het resultaat van een deling door nul.

Een ezelsbruggetje om te onthouden dat de bewerking niet mag is "delen door nul is flauwekul".

In de wiskunde is het in bepaalde gevallen met limieten of andere getalstelsels mogelijk een zinvolle betekenis aan deling door nul te geven.

Ik: Hier staat het dus wat ik zelf altijd al heb gezegd dat het met de limietberekening kan worden bewezen.

Dus je eigen citaat bij Wiki bewijst alleen maar dat ik gelijk heb......:rofl:

harriechristus 1 oktober 2013 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door microwezen (Bericht 6822569)
Dus als jij honderden keren het zelfde schrijft zijn anderen onverdraagzaam?

De waarheid van het heelal is het waard eindeloos vele malen opgeschreven te worden.

Als anderen dan beginnen te schelden en te beledigen en me te bannen, dan zijn anderen onverdraagzaam en niet ik.

Citaat:

Dus inderdaad; zoals eerder gesteld: Zelfreflectie van een witlof.
Altijd de ander, nooit naar jezelf kijken.
Witlof eet ik niet.

Dus ook dat is dan niet waar.

En verder mag iedereen van mij zijn mening schrijven en als ik het daar niet mee eens ben, dan lever ik inhoudelijke kritiek.
Dat is discussiëren, wat jij zelf helemaal niet kan, omdat je geen kritiek verdraagt en begint te schelden.

harriechristus 1 oktober 2013 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6822679)
Die Harrychristus pretendeert dat hij "tot rust gekomen is", terwijl hij frenetiek de fora en de media afschuimt met zijn gekke delusies. Rare vorm van tot rust komen is dat...

De openbaring van de rust en de vrede in het bewustzijn van eeuwigheid en oneindigheid, één met God te zijn, inderdaad.
Verder ontwikkeld in mijn atoomtheorie.
Citaat:

En tegen al wie zijn zotte fantasieën niet voor waar aanneemt, schuimbekt hij van woede. Rare vorm van tot rust komen is dat...
Je hebt het weer helemaal over jezelf.

Ik schuimbek niet, dat doe je zelf omdat je Mij niet verdraagt.

harriechristus 1 oktober 2013 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6822671)
Wat ik hier doe is zeker niet filosoferen. Nergens doe ik aan speculatie, metafysche noch logische. De term meditatie is bovendien misleidend voor niet-ingewijden. De overdracht van Zen is woordloos.

Waarom doe je er dan niet het zwijgen toe?

Je wilt Mij weg hebben, maar zou eigenlijk zelf moeten verdwijnen volgens de leer van Zen.

Je hebt het dus zelf nog steeds niet begrepen en spreekt jezelf tegen, want sprekende zou je moeten zwijgen.

De ware Zen-leerling houdt zijn mond.

Maar in plaats daarvan schuimbek je om Mij weg te krijgen, terwijl mijn leer juist het omgekeerde is: het ware Woord van de Heilige Geest van God.

:-):-):-)

harriechristus 1 oktober 2013 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6822829)
De morosoof Egmond Codfried is hier al buitengegooid, waarom Harrie niet?

Omdat harrieChristus de waarheid van het heelal en God openbaart en ten tweede omdat wij verdraagzaam moeten wezen.

Anders dan Zen die meent dat de Leegte de waarheid is en anderen daarom moeten zwijgen in plaats van het zelf te doen.

Aldus is Zen een tegenstrijdige en ridicule leer van woede en onverdraagzaamheid.

harriechristus 1 oktober 2013 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6822676)
Het interessante van de zotte delusies van Harriechristus is, dat zijn zotte verhalen zo mooi illustreren dat er inderdaad geen verschil is met de fantastische verhalen en mythes van de orthodoxe geloofsystemen: als je er één gelooft, kan je ze evengoed allemaal geloven, want ze zijn allemaal noch bewijsbaar, noch te weerleggen. Daarom zijn het ook geloven.

Mijn atoomtheorie is geen geloof, maar filosofie.
Overigens zit in de geloven ook veel filosofie verborgen en is het zeker niet alleen maar "flauwekul".

En bovendien is Zen ook een vorm van geloof als een soort van levensleer om daarmede de waarheid te leren kennen.
Dus het verschil is niet zo groot met het geloof.
Citaat:

Volgens mij is er geen enkele geloven dan ook het meest logische.
Maar iedereen is vrij te geloven wat hij wil natuurlijk. Als we geloven gaan verbieden , zitten we weer met bloedige vervolgingen en massamoord...
Als iedereen vrij is te geloven, waarom wil je mij dan weg uit het forum?

Opnieuw spreek je jezelf dus tegen.

eno2 1 oktober 2013 11:25

Bij Zen gaat het om het realiseren van je ware aard.

Hoewel er uitspraken zijn van patriarchen daarover, ga ik hier verder niet uitweiden wat de kern daarvan is - er wordt hier veel te veel kwaadwillig gedaan. Wie geïnteresseerd is moet het maar zelf gaan opzoeken en vooral proberen... want woorden schieten hun doel altijd voorbij. Vandaar het non-verbale gedrag van de Zenmeesters. (De mythe van de eerste overdracht van Zen tussen de Boeddha en Kasyappa is heel terecht ook non-verbaal). De ontdekking en realisatie van de ware aard liep in Japan onder meer via de koan en de satori. De Chinezen deden het anders. Een tip: bekijk eens de Diamant Sutra (en in tweede instantie de Lankavatara).
De Indiërs hadden hun mantra's. Salinger schrijft in een van zijn boeken over het eeuwigdurend gebed van de hesychasten, waar een van zijn superintelligente jeugdige personages door geobsedeerd is. Dat eeuwig gebed zit ook in dezelfde richting als werkmiddel. Ik zou nog een tip kunnen geven naar een ander woord, maar ik vertik het voor de genoemde reden. :lol: :lol:

eno2 1 oktober 2013 12:28

Vrij zijn te geloven is nog heel iets anders dan vrij zijn om te supertrollen. Het eerste wordt gegarandeerd door de grondwet, het tweede door moderatie.

harriechristus 1 oktober 2013 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6823090)

Ik ben dan wel nieuwsgierig wat dat dan wel mag zijn, anders dan alleen maar schelden en onverdraagzaam zijn......:-):-):-)

harriechristus 1 oktober 2013 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6823162)
Vrij zijn te geloven is nog heel iets anders dan vrij zijn om te supertrollen. Het eerste wordt gegarandeerd door de grondwet, het tweede door moderatie.

Dat maakt jij ervan omdat je hoogst onverdraagzaam bent.

Ik openbaar de eeuwige waarheid van mijn atoomtheorie, waarin de Mens ook zijn ware aard leert kennen, namelijk God te zijn.

Dat is iets heel anders dan de Leegte van Zen die blijkbaar de Duivel zelf is en de waarheid niet verdragen kan.

harriechristus 1 oktober 2013 12:43

Citaat:

Hoewel er uitspraken zijn van patriarchen daarover, ga ik hier verder niet uitweiden wat de kern daarvan is - er wordt hier veel te veel kwaadwillig gedaan. Wie geïnteresseerd is moet het maar zelf gaan opzoeken en vooral proberen... want[b][u] woorden schieten hun doel altijd voorbij.

Integendeel: Woorden openbaren de Waarheid van de eeuwige en oneindige Geest van God.

God is het Woord, de gedachte namelijk die door het Woord wordt geopenbaard.

Niet het beeld of het gevoel is de waarheid, maar het Woord.

Het Woord zegt de waarheid.

En het gevoel en het beeld horen daar dan bij tot een drie-eenheid, maar het Woord is daarin het aller belangrijkste.

Het Woord doet begrijpen.

harriechristus 1 oktober 2013 12:46

Citaat:

Hoewel er uitspraken zijn van patriarchen daarover, ga ik hier verder niet uitweiden wat de kern daarvan is - er wordt hier veel te veel kwaadwillig gedaan. Wie geïnteresseerd is moet het maar zelf gaan opzoeken en vooral proberen... want woorden schieten hun doel altijd voorbij.

Houd dan je mond als het je werkelijk ernst is met dit idee.

eno2 1 oktober 2013 12:55

Citaat:

woorden schieten hun doel altijd voorbij.
Als het over de ware aard gaat.

Als het over HC gaat, treffen ze hun doel. :rofl:

:cheer:

harriechristus 1 oktober 2013 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6823194)
Als het over de ware aard gaat.

Als het over HC gaat, treffen ze hun doel. :rofl:

:cheer:

Tuurlijk, scheldwoorden zijn voor jou het ware.

harriechristus 1 oktober 2013 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6823200)
Het woord heeft altijd uitstekende diensten bewezen voor supertrollen, voor leugens en bedrog, voor desinformatie, voor megalomanie en voor obsessionele delusies.:evil::twisted::roll:

allemaal dikke leugens dus, zoals gewoonlijk.
Citaat:

Overmatig belang hechten aan het speculatieve ratiocineren en aan waantheorieën heeft velen naar de gekte gedreven...:cry:
Je bent zelf wel het duidelijkste voorbeeld hoe je het woord misbruikt.

Schelden en nog eens schelden, dat is het enige wat je kan.

Dit omdat je in de Leegte gelooft, de Leegte van Zen.

Niks goeds komt daaruit voort dan modder en bagger en blubber.

Anders is het Woord van God dat de eeuwige en oneindige waarheid openbaart.
De eeuwige waarheid van mijn atoomtheorie.

harriechristus 1 oktober 2013 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6823200)
Het woord heeft altijd uitstekende diensten bewezen voor supertrollen, voor leugens en bedrog, voor desinformatie, voor megalomanie en voor obsessionele delusies.:evil::twisted::roll:

Overmatig belang hechten aan het speculatieve ratiocineren en aan waantheorieën heeft velen naar de gekte gedreven...:cry:

Ik heb deze beledigende post met een rode driehoek beloond.

stropke 1 oktober 2013 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6823179)
Dat maakt jij ervan omdat je hoogst onverdraagzaam bent.

Ik openbaar de eeuwige waarheid van mijn atoomtheorie, waarin de Mens ook zijn ware aard leert kennen, namelijk God te zijn.
Dat is iets heel anders dan de Leegte van Zen die blijkbaar de Duivel zelf is en de waarheid niet verdragen kan.

Hierin heeft HC zichzelf geopenbaard en de bron waaruit hij spreekt, de slang, overeenkomstig de bijbel.

Citaat:

Genesis 3,1-24 De eerste zonde

"1 De slang nu was het listigste van alle dieren des velds, die de HERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: God heeft zeker wel gezegd: Gij zult niet eten van enige boom in de hof?
2 Toen zeide de vrouw tot de slang: Van de vrucht van het geboomte in de hof mogen wij eten,
3 maar van de vrucht van de boom, die in het midden van de hof staat, heeft God gezegd: Gij zult daarvan niet eten noch die aanraken; anders zult gij sterven.
4 De slang echter zeide tot de vrouw: Gij zult geenszins sterven,
5 maar God weet, dat ten dage, dat gij daarvan eet, uw ogen geopend zullen worden, en gij als God zult zijn, kennende goed en kwaad.

6 En de vrouw zag, dat de boom goed was om van te eten, en dat hij een lust was voor de ogen, ja, dat de boom begeerlijk was om daardoor verstandig te worden, en zij nam van zijn vrucht en at, en zij gaf ook haar man, die bij haar was, en hij at.
7 Toen werden hun beider ogen geopend, en zij bemerkten, dat zij naakt waren; zij hechtten vijgebladeren aaneen en maakten zich schorten."
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m...=1&l=nl&set=10

En is de mens God gelijk geworden? Nee.
En sterft de mens? Ja
Conclusie: de duivel die zich manifesteerde door de slang is een leugenaar, die zich ook openbaart in de Zenreligie en ook via de leugens van Harrie. En die is zo dwaas zich daarmee in te laten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be