Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Extreem-links probeert Leuven kort en klein te slaan! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91710)

Chipie 25 juni 2007 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 2754310)
Het is makkelijk wat niet overeenstemt met uw meningen als onzin te bestempelen.T'is hier een discussieforum en dat gaat niet over oordelen en/of taxeren.Volgende keer bent u geselecteerd voor mijn negeerlijst.

Allez.. Guerinneke... Slecht geslapen? ;-)

guerin 25 juni 2007 11:32

Discussieren is argumenteren,niet taxeren noch oordelen.Je post,beste chipie, is taxeren dus ben je ook welkom in mijn negeerlijst.Tot nooit meer,BYE

Ambiorix 25 juni 2007 11:33

wel een teken van zwakte ze guerin.
En Chipie is nog zo'n toffe:-(

Don Quichote 25 juni 2007 11:33

Dus de kraker is iemand die in de dag gaat werken.
Als na de dagtaak ook het huis en het huisgezin bestierd is , gaat hij in de nacht wat huizen kraken ...uit protest.
Met het gevaar voor boetes, want hij heeft geld.

Op den buiten heb ik dat nog zo niet gezien.

ancapa 25 juni 2007 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2750463)
Grappig hoe ze mensen die voor rechten opkomen afbreken gewoon omdat ze het niet volgens de regeltjes spelen. Die regeltjes zijn er gewoon om andere meningen de kop in te drukken, dat zien de mensen niet natuurlijk. Lekker kortzichtig en volks.

liefst gemaskerd en gewapend verzet, liefst zoveel mogelijk vernielingen aanrichten, tegen banken en andere symbolen, natuurlijk eigendom beschadigen van "rijke" burgers...

zo (her)kennen we links krapuul of "racaille" zoals Patriot ze beschrijft...

Remedie tegen dergelijk zinloos geweld ? waterkanon en de matrak !

ancapa 25 juni 2007 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 2750665)
mensen zoals u maken het pas cool om een oproerkraaier te zijn.
jullie zijn de helft van de fun.

fun ??? 8O

wanneer mogen we uw auto eens "bewerken" of "thuis" uw ruiten komen ingooien ??? :-D

Boadicea 25 juni 2007 11:41

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz (Bericht 2754280)
Toch ff reageren, want hier doen een hele hoop misverstanden de ronde.

1) Krakers kraken niet noodzakelijk uit armoede, maar veeleer uit protest. een protest tegen leegstand die ervoor zorgt dat huizen onbetaalbaar worden. In leuven is dat een reeël probleem. Probeer maar eens een dak te vinden voor minder als 600€. Ga je goedkoper... dan zit je in een kruipkot met schimmel op de muren. Met koten is dat hetzelfde probleem: 250€ voor één kamer is meer regel dan uitzondering.

Dat is niet aan de particulier om daar iets aan te doen. Kraken is enkel in de kaart spelen van de eigenaars, die hun huizen leeg laten staan en de prijzen opdrijven. Zij kunnen perfect het slachtoffer spelen van een bende ontspoorde gekken, zoals sommige zich op TV laten kennen en zeggen dat ze zoveel moeten vragen, omdat ze anders zelf niet uit de kosten geraken.

En eerlijk gezegd is dat ook zo: een huurder is een risico. Als deze je huis niet onderhoudt, ben je de sigaar. Daarnaast is een huis kopen ook niet zo goedkoop. Als je 500 euro in de maand moet afbetalen voor een huis dat je verhuurt en je moet instaan voor de eventuele kosten die er aan zijn, is het logisch dat je 600 euro huur vraagt. Dat is de economische conjuntuur. Alles wordt nu eenmaal duurder, een brood kost ook meer dan 20 jaar geleden.

Enkel huisjesmelkers, die incasseren zonder iets terug te doen voor hun huurders en ze veel laten betalen voor een verkrotte kamer, moeten onherroeppelijk aangepakt worden.

Citaat:

2) In leuven is er wel wat leegstand. ik denk zo bijvoorbeeld aan het ST-Pietersziekenhuis in de Brusselsestraat. 30 jaar geleden hebben ze daar een volledig nieuwe kliniek neergepland. alles is in orde (sanitair, verwarming, geïsoleerd,...) maar dat gebouw heeft nooit een patiënt gezien. de stickers plakken nog tegen de ramen. met een simpele ingreep hadden ze daar sociale woningen of studentenkoten van kunnen maken. na 30 jaar heeft het stadsbestuur beslist om het te slopen. milioenen belastingsgeld recht de vuilbak in. normaal?? ik dacht het niet.
Juist. Tegenwoordig hebben gemeentebesturen de gekste verklaringen voor hun zaak. In het Nederlandse Sluys bv staat er een oud kloosterpand leeg, omdat het ze zou spoken.

Citaat:

3) in elke geëngageerde omgeving kom je extreemisten tegen die het geweld niet schuwen. Links heeft er last mee, het voetbal heeft er last mee, moslims hebben er last mee, maar ook rechts heeft dwazen die het niet zo nauw nemen met de algemene orde. de overgrote meederheid is hier absoluut geen voorstander van, maar hou op met de veralgemeening. Blood and Honour zijn ook terroristen, maar zijn die representatief voor de hele rechtse beweging? Ik hoop van niet.
Eindelijk eens iemand die zegt zoals het is. Anderzijds heb ik geen bewijzen dat Blood en Honour terroristen zijn. Tot nu toe hebben ze nog geen aanslag gepleegd. Krakers zijn in mijn ogen ook niet meteen terroristen, eerder oproerkraaiers. Van B&H kan men misschien hetzelfde zeggen, maar tot nu toe hebben ze in ons land nog geen gewelddaden gepleegd. Ze hebben enkel concerten georganiseerd.
Terroristen zijn in mijn ogen mensen die er helemaal over zijn en die met de bommen beginnen rond te lopen. Zijn we akkoord dat deze een minderheid zijn.

Citaat:

4) de politie was op z'n zachts gezegd provocerend. de meeste arrestaties zijn gebeurd nog voor de betoging. Vrienden van mij zijn opgepakt omdat ze op de bondgenotenlaan wandelden en lang haar hebben. 10uur in de cel met een bekertje water en een klontje suiker. Wat werd hun ten laste gelegd? niks, nul comma nul.
Ze gingen niet eens betogen, ze gingen gewoon een glas drinken met een vriend die al 4weken opgesloten zit op zijn kot wegens examens en er nu een paar uur tussenuit wou. Een mens zou voor minder pizzed worden.
zuivere klassenjusitie op basis van uiterlijke kenmerken. Als we daar naartoe willen? Dan moeten ze alle kaalhoofdigen met bombers oppakken wegens het misschien wel willen plegen van een staatsgreep. belachelijk
Op televisie heb ik gezien dat ze ook kaalhoofdigen oppakten. Ik geloof eerder dat het uiterlijk bedriegelijk is. Men heeft ook extreem linksen met kaalgeschoren hoofd en extreem rechtsen met lang haar.
Alles op de politie steken gaat wel ver. Het is ook de houding die meespeelt. Als een agent je benaderd en je reageert pissed, is het logisch dat hij je meeneemt, ook al ben je niet de geviseerde persoon.

guerin 25 juni 2007 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 2754338)
wel een teken van zwakte ze guerin.
En Chipie is nog zo'n toffe:-(

:lilangel: ken jij dan den chipie persoonlijk?Dit is het virtueel wereld,wordt wakker

ancapa 25 juni 2007 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2751126)
Nochtans zegt onze grondwet dat men ook recht heeft op wonen,dus als de overheid niet zorgt voor de dakloze hebben deze het recht om te kraken

"huizen kraken" staat niet in de grondwet :twisted:

ancapa 25 juni 2007 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2753064)
Een goed en milieuvriendelijk idee lijkt mij dat, zo'n boete op leegstand.
Geen ratten-aantrekkende stofnesten.

over welk soort ratten heb je het hier :oops:

stadsratten of rioolratten ?

krakers kunnen ook al wat puin, stof, vuil, rotzooi achterlaten...

Ambiorix 25 juni 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guerin (Bericht 2754358)
:lilangel: ken jij dan den chipie persoonlijk?Dit is het virtueel wereld,wordt wakker

*ironie*

:-D

fox 25 juni 2007 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz (Bericht 2754280)
Toch ff reageren, want hier doen een hele hoop misverstanden de ronde.

1) Krakers kraken niet noodzakelijk uit armoede, maar veeleer uit protest. een protest tegen leegstand die ervoor zorgt dat huizen onbetaalbaar worden. In leuven is dat een reeël probleem. Probeer maar eens een dak te vinden voor minder als 600€. Ga je goedkoper... dan zit je in een kruipkot met schimmel op de muren. Met koten is dat hetzelfde probleem: 250€ voor één kamer is meer regel dan uitzondering.

Mag ik dan vragen waarom ze betogen omdat ze uit het pand gezet worden? Opus Dei wou al heel lang koten maken van dat pand, maar dit werd niet toegelaten door het stadsbestuur. Nu hebben ze die toelating wel en gaan ze dat ook doen. Het gebouw zal dus niet langer leeg staan en hoeft dus ook niet langer aangeklaagd worden. Actie geslaagd, op naar een nieuwe actie zou ik zo zeggen.

Citaat:

2) In leuven is er wel wat leegstand. ik denk zo bijvoorbeeld aan het ST-Pietersziekenhuis in de Brusselsestraat. 30 jaar geleden hebben ze daar een volledig nieuwe kliniek neergepland. alles is in orde (sanitair, verwarming, geïsoleerd,...) maar dat gebouw heeft nooit een patiënt gezien. de stickers plakken nog tegen de ramen. met een simpele ingreep hadden ze daar sociale woningen of studentenkoten van kunnen maken. na 30 jaar heeft het stadsbestuur beslist om het te slopen. milioenen belastingsgeld recht de vuilbak in. normaal?? ik dacht het niet.
Correct, miljoenen in de vuilbak doordat het gebouw vol asbest zit. Daardoor hebben ze er nooit patienten in onder gebracht. Ik denk dat ze nu eindelijk geld hebben kunnen vrijmaken om daar iets aan te doen.

Citaat:

3) in elke geëngageerde omgeving kom je extreemisten tegen die het geweld niet schuwen. Links heeft er last mee, het voetbal heeft er last mee, moslims hebben er last mee, maar ook rechts heeft dwazen die het niet zo nauw nemen met de algemene orde. de overgrote meederheid is hier absoluut geen voorstander van, maar hou op met de veralgemeening. Blood and Honour zijn ook terroristen, maar zijn die representatief voor de hele rechtse beweging? Ik hoop van niet.
Juist, maar daarom hoeven we het krapuleus gedrag van dat gespuis nog niet door de vingers te zien

Citaat:

4) de politie was op z'n zachts gezegd provocerend. de meeste arrestaties zijn gebeurd nog voor de betoging. Vrienden van mij zijn opgepakt omdat ze op de bondgenotenlaan wandelden en lang haar hebben. 10uur in de cel met een bekertje water en een klontje suiker. Wat werd hun ten laste gelegd? niks, nul comma nul.
Ze gingen niet eens betogen, ze gingen gewoon een glas drinken met een vriend die al 4weken opgesloten zit op zijn kot wegens examens en er nu een paar uur tussenuit wou. Een mens zou voor minder pizzed worden.
zuivere klassenjusitie op basis van uiterlijke kenmerken. Als we daar naartoe willen? Dan moeten ze alle kaalhoofdigen met bombers oppakken wegens het misschien wel willen plegen van een staatsgreep. belachelijk
De flikken provocerend? Ze wilden gewoon vermijden dat de ganse stad kort en klein zou geslagen worden. De hele week waren er al incidenten geweest met het in brand steken van wagens en kranen op bouwwerven. Als er iemand de boel geprovoceerd heeft, dan was het wel dat krapuleus anarchistisch werkschuw tuig! Wat had je dan verwacht, dat de stad de anarchisten zomaar ging laten doen op de grote markt met al die historisch waardevolle gebouwen?

Herr Flick 25 juni 2007 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 2754351)
liefst gemaskerd en gewapend verzet, liefst zoveel mogelijk vernielingen aanrichten, tegen banken en andere symbolen, natuurlijk eigendom beschadigen van "rijke" burgers...

zo (her)kennen we links krapuul of "racaille" zoals Patriot ze beschrijft...

Remedie tegen dergelijk zinloos geweld ? waterkanon en de matrak !

en rubberkogels, ...

AdrianHealey 25 juni 2007 12:31

Even terzijde mensen.

Er zijn mensen opgepakt die niks maar dan ook niks met die betoging te maken hebben. In de (groeps)cel zat er iemand die is opgepakt omdat hij aan het lopen was naar zijn trein. Wat hij met de betoging te maken? Niks. Hij was verdacht omdat hij aan't lopen was. Dus: opgepakt.

Is dat ergerlijk: ja.
Is dat begrijpelij: wel, ook ergens een beetje.

fox 25 juni 2007 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2754468)
Even terzijde mensen.

Er zijn mensen opgepakt die niks maar dan ook niks met die betoging te maken hebben. In de (groeps)cel zat er iemand die is opgepakt omdat hij aan het lopen was naar zijn trein. Wat hij met de betoging te maken? Niks. Hij was verdacht omdat hij aan't lopen was. Dus: opgepakt.

Is dat ergerlijk: ja.
Is dat begrijpelij: wel, ook ergens een beetje.

Na alles wat er in de aanloop gebeurd is, is dat perfect te begrijpen. Men moet dus niet boos zijn op de flikken, maar op de mensen die het nodig vonden om in de aanloop de stad te gaan vandaliseren, terwijl Leuven door de band genomen heel rustig is, op de caféruzies na.

Moest ik opgepakt zijn dan zou ik natuurlijk behoorlijk pissed geweest zijn, maar dan enkel op het gespuis en niet op de flikken die geen enkel risico genomen hebben, wat zeer zeker te begrijpen is na wat er deze week gebeurd is en na wat ze op de vorige betoging hebben gedaan.

AdrianHealey 25 juni 2007 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2754475)
Na alles wat er in de aanloop gebeurd is, is dat perfect te begrijpen. Men moet dus niet boos zijn op de flikken, maar op de mensen die het nodig vonden om in de aanloop de stad te gaan vandaliseren, terwijl Leuven door de band genomen heel rustig is, op de caféruzies na.

Moest ik opgepakt zijn dan zou ik natuurlijk behoorlijk pissed geweest zijn, maar dan enkel op het gespuis en niet op de flikken die geen enkel risico genomen hebben, wat zeer zeker te begrijpen is na wat er deze week gebeurd is en na wat ze op de vorige betoging hebben gedaan.

Dat zeg ik ook.
Ze hebben geen enkel risico genomen.

Langs de andere kant is het een schending van het rechtsprincipe: onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Natuurlijk niet radikaal, maar het neigt er toch naartoe.

largo_w 25 juni 2007 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 2754323)
Allez.. Guerinneke... Slecht geslapen? ;-)

duidelijk...

Boadicea 25 juni 2007 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2754476)
Dat zeg ik ook.
Ze hebben geen enkel risico genomen.

Langs de andere kant is het een schending van het rechtsprincipe: onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Natuurlijk niet radikaal, maar het neigt er toch naartoe.

Bij racismeprocessen schendt men dat principe. Daar moet de beklaagde zijn onschuld wel bewijzen. Met andere woorden: er is geen enkel wetsprincipe in dit land geschonden, want de wet laat het in bepaalde gevallen toe dat het geschonden wordt.
In landen als de USA is men trouwens schuldig tot het tegendeel bewezen is.

An Arkos 25 juni 2007 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2754448)
De flikken provocerend? Ze wilden gewoon vermijden dat de ganse stad kort en klein zou geslagen worden. De hele week waren er al incidenten geweest met het in brand steken van wagens en kranen op bouwwerven. Als er iemand de boel geprovoceerd heeft, dan was het wel dat krapuleus anarchistisch werkschuw tuig! Wat had je dan verwacht, dat de stad de anarchisten zomaar ging laten doen op de grote markt met al die historisch waardevolle gebouwen?

Mijn bescheiden mening is dat als er geen politie was geweest er ook geen geweld was geweest (aangezien het geweld voor het overgrote deel van de politie kwam), dan had er wat verf op het gebouw van opus dei geplakt en misschien nog wat op het politiebureau, dan hadden de cafés op de grote markt open kunnen blijven en misschien nog wat anarchisten over de vloer gehad die na de betoging iets kwamen drinken.

EDIT: toen er de vorige keer een inval kwam in hetzelfde kraakpand was er dezelfde avond een betoging van 150 mensen (anarchisten, krakers en sympathysanten) op de grote markt. Deze betoging was niet aangekondigd, er stond dus geen politie.
Raad nu eens wat? Er waren die avond geen rellen, er was een kleine optocht door de straten van leuven die eindigde met het herinnemen van het pand, de sfeer was goed, er was zelfs een mobiele geluidsinstallatie en er werd af en toe wat gedanst.
Een uur later zag de grote markt blauw van de oproerpolitie die veel te laat waren en gelukkig niets meer konden doen.

fox 25 juni 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 2754531)
Mijn bescheiden mening is dat als er geen politie was geweest er ook geweld was geweest (aangezien het geweld voor het overgrote deel van de politie kwam), dan had er wat verf op het gebouw van opus dei geplakt en misschien nog wat op het politiebureau, dan hadden de cafés op de grote markt open kunnen blijven en misschien nog wat anarchisten over de vloer gehad die na de betoging iets kwamen drinken.

Ik veronderstel dat u bedoelt dat er geen geweld zou geweest zijn zonder de flikken.

Right, eerst de ganse week autootje stook doen en op vrijdag gaan de anarchistjes braaf hun mars houden. U weet wel beter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be