Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Europa keurt begroting af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165770)

Het Oosten 8 januari 2012 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5916324)
Of op een brief van Olli Rehn, he :-)

Zie...

Bokkenreyder 8 januari 2012 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5916324)
Of op een brief van Olli Rehn, he :-)

Wat waren die zijn vragen ook al weer? Help! Het Oosten:system ???? Help!8-)

patrickve 8 januari 2012 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5916326)
Zie...

Ik zie geen citaat...

Bokkenreyder 8 januari 2012 16:03

Citaat:

Zie...

Bwa, al even inefficiënt als De Lijn of menige helpdesk! :lol:

Het Oosten 8 januari 2012 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5916330)
Ik zie geen citaat...

Zou dat helpen denkt u?

E. Gidius 8 januari 2012 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5914101)
:cheer: welke brief :D :cheer:

:rofl:

patrickve 8 januari 2012 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5916335)
Zou dat helpen denkt u?

Tuurlijk, heel veel.

E. Gidius 8 januari 2012 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5914790)
Even recapituleren:

de verantwoordelijke staatsmannen-in-wording hebben een begroting opgesteld die de test van Europa glansrijk heeft doorstaan, maar Europa heeft dat nog niet door of wil dat niet geweten hebben.

Europa gaat dan ook holderdebolder pardoes de berg af, en krijgt 00/100 op het rapport.

Ge lacht, maar die Belgicisten zeggen dat écht hé. Ene Robinus V heeft hier letterlijk geschreven dat niet België maar "Europa nu maar eens moet aangepakt worden". 8O

E. Gidius 8 januari 2012 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5915341)
Liegen en bedriegen, U niet aan uw afspraken houden, en zelfs nog niks voorzien om dat te corrigeren als het niet aanvaard wordt ? Wat voor een bende leugenaars en klungels is mij dat ?

Just Belgium.

E. Gidius 8 januari 2012 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5916320)
Pas maar op dat u niet op een priester uitkomt.

O die zitten er in, hoor. Ook witten en zwarten, én strandjanetten. Zelfs een eenzame Belgicistische dinosaurus. Komt in de beste families voor.

Het Oosten 8 januari 2012 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5916427)
O die zitten er in, hoor. Ook witten en zwarten, én strandjanetten. Zelfs een eenzame Belgicistische dinosaurus. Komt in de beste families voor.

U gebruikt nogal vaak het woordje 'eenzaam'. U moet zich eens goed ontspannen. Ga maar eens uit, laat u maar eens goed gaan en wellicht zult u dit woordje minder gaan gebruiken. Want waar het hart van vol is, loopt de mond van over.

Kodo Kodo 8 januari 2012 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5915341)
:
Het is dus al schandalig dat Belgie 3% deficit MAG hebben. Dat is op zich al aberrant.

Het is niet alleen aberrant; het vormt een overtreding van de "Maastricht-normen", overgenomen in het Stabiliteitspact na de invoering van de euro, dat de staatsschulden beperkt tot:

- ofwel 60% van het BBP;

- ofwel in die richting tenderend.

Dit laatste betekent eigenlijk: als je meer dan 60% schulden hebt, moet je op zijn minst ieder jaar een BEGROTINGSOVERSCHOT hebben tot je onder de 60 zit. En België heeft al meer dan 100% staatsschuld.

Bij het woord "staatsschuld" gaan bij mij vragen rijzen: hoe zit het met gewesten, provincies en gemeenten, m.a.w. de andere overheidsschulden? Als je die niet meerekent, hebben die normen natuurlijk niet veel zin. Ik ben er wat uit, zal het eens natrekken.

djimi 8 januari 2012 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 5915530)
Een bende criminelen, die denken dat wij imbeciel zijn ;-)

Het is niet uitgesloten - ja, zelfs veeleer érg waarschijnlijk - dat die criminelen dat voor/over verschillenden onder ons volkomen terecht denken :-P

djimi 8 januari 2012 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 5916184)
ik denk eerder imbeciele criminelen

Ik probeer doorgaans plichtbewust - d.w.z. 'goed voor de mensen' - te vermijden criminelen te onderschatten.

guido 007 8 januari 2012 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5916499)
Het is niet alleen aberrant; het vormt een overtreding van de "Maastricht-normen", overgenomen in het Stabiliteitspact na de invoering van de euro, dat de staatsschulden beperkt tot:

- ofwel 60% van het BBP;

- ofwel in die richting tenderend.

Dit laatste betekent eigenlijk: als je meer dan 60% schulden hebt, moet je op zijn minst ieder jaar een BEGROTINGSOVERSCHOT hebben tot je onder de 60 zit. En België heeft al meer dan 100% staatsschuld.

Bij het woord "staatsschuld" gaan bij mij vragen rijzen: hoe zit het met gewesten, provincies en gemeenten, m.a.w. de andere overheidsschulden? Als je die niet meerekent, hebben die normen natuurlijk niet veel zin. Ik ben er wat uit, zal het eens natrekken.

De staatsschuld is de schulden van ieder niveau samengeteld.

Amon_Re 8 januari 2012 18:15

Citaat:

Zie...

Wij zien u zonder argumenten staan. U heeft nog steeds uw argument niet kunnen staven met feiten. Waar in die brief van Olli Rehn staan zijn vragen?

Amon_Re 8 januari 2012 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5916484)
U gebruikt nogal vaak het woordje 'eenzaam'. U moet zich eens goed ontspannen. Ga maar eens uit, laat u maar eens goed gaan en wellicht zult u dit woordje minder gaan gebruiken. Want waar het hart van vol is, loopt de mond van over.

In tegenstelling tot U heeft hij wél die brief van Olli Rehn gelezen. Waar zijn Olli zijn vragen?!

patrickve 8 januari 2012 19:47

Citaat:

Zie...

... "ik sta met mijne mond vol tanden, zie "

:lol:

Henri1 8 januari 2012 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5916334)
Bwa, al even inefficiënt als De Lijn of menige helpdesk! :lol:

U bedoelt de efficiëntie van N-VA als onderhandelaars ?

patrickve 8 januari 2012 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5917071)

Ach, het resultaat is uiteindelijk betreurenswaardig, maar ze hebben toch de regeringsvorming bijna 2 jaar op zijn gat kunnen zetten he. Ik had het leuker gevonden waren ze efficienter geweest en de regeringsvorming in de knoop geholpen tot aan de verkiezingen van 2014, maar ik denk niet dat dat zelfs maar mogelijk was. Met de middelen die ze hadden hebben ze het toch goed gedaan vind ik.

Henri1 8 januari 2012 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5917079)
Ach, het resultaat is uiteindelijk betreurenswaardig, maar ze hebben toch de regeringsvorming bijna 2 jaar op zijn gat kunnen zetten he. Ik had het leuker gevonden waren ze efficienter geweest en de regeringsvorming in de knoop geholpen tot aan de verkiezingen van 2014, maar ik denk niet dat dat zelfs maar mogelijk was. Met de middelen die ze hadden hebben ze het toch goed gedaan vind ik.

U bent toch al tevreden nietwaar ?

Ook als in 2014 zou blijken dat ze een patat krijgen ?

E. Gidius 8 januari 2012 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5917079)

²

Het leuke is dat die middelen alleen maar toenemen, en de krachten van de tegenstanders alleen maar afnemen.

Hollander 8 januari 2012 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5916785)
In tegenstelling tot U heeft hij wél die brief van Olli Rehn gelezen. Waar zijn Olli zijn vragen?!

U zit nu al 45 pagina's aan één stuk de berg af te bolderen door te vragen naar de vragen van Olijke Ollie..
Ik stel voor dat u niet langer rond de pot draait en overgaat tot het vragen naar de antwoorden. Want u zit bijna zonder tijd!

patrickve 8 januari 2012 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5917085)

Zolang Belgie maar een patat krijgt ben ik tevreden. En ik heb de laatste tijd niet te klagen. Wereldrekord regeringsvorming (waarschijnlijk enkel door zichzelf te kloppen - ik zie geen enkel ander land zoveel sukkelen) ; regeerakkoord dat met zoveel haken en ogen aaneenhangt dat het een mooie janboel gaat worden om at in deze slechte tijden ten uitvoer te brengen ; Belgie dat in het visier begint te liggen van de financiele markten (na 20 keer "wolf" te hebben geroepen, is de wolf uiteindelijk gekomen) ; en zich oeverloos belachelijk gemaakt als onbekwame bedriegers bij de Europese commissie (en 't lijden is daar nog maar juist begonnen, he).

Nee, ik moet zeggen dat ik van der Untergang begin te genieten.

E. Gidius 8 januari 2012 20:09

Citaat:

Warm u maar op met die fantasie. :-D

De N-VA zal twee jaar lang de enige echte oppositie geweest zijn, zoals nu reeds aangetoond, en ze zal twee jaar lang op vriendelijke en minzame wijze op de hilarische knoeiboel van de Belgische regering hebben kunnen inbeuken.

Maar veel meer dan naar de uitslag van de N-VA, kijk ik uit naar de resultaten van de terminale CD&V. Daar ligt de échte knoop van dit land.

Henri1 8 januari 2012 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5917102)

De N-VA zal twee jaar lang de enige echte oppositie geweest zijn, zoals nu reeds aangetoond, en ze zal twee jaar lang op vriendelijke en minzame wijze op de hilarische knoeiboel van de Belgische regering hebben kunnen inbeuken.

Maar veel meer dan naar de uitslag van de N-VA, kijk ik uit naar de resultaten van de terminale CD&V. Daar ligt de échte knoop van dit land.

Als ze even goed oppositie gaan voeren dan dat ze onderhandeld hebben is er voor België alvast niets om zich zorgen over te maken.

N-VA is binnen 2 jaar zijn drive kwijt en we zullen zien welke score ze nog gaan halen.

Uw glazen of kristallen bol is niet beter dan de mijne. Ik moet wel zeggen dat het kristal van Val Saint-Lambert niet het eerste het beste is.

E. Gidius 8 januari 2012 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5917111)
Als ze even goed oppositie gaan voeren dan dat ze onderhandeld hebben is er voor België alvast niets om zich zorgen over te maken.

De kiezer schijnt daar voorlopig even anders over te denken.

Citaat:

N-VA is binnen 2 jaar zijn drive kwijt en we zullen zien welke score ze nog gaan halen.
Vergeet het, zolang de Franco-Belgische roofregering op pad blijft, zal de Vlaamsgezinde partij blijven stijgen en zullen de collaboratiepartijen afkalven.

HRobin 8 januari 2012 20:47

Citaat:

Uw glazen of kristallen bol is niet beter dan de mijne. Ik moet wel zeggen dat het kristal van Val Saint-Lambert niet het eerste het beste is.

Als de regering zo voort doet, moet er niet eens oppositie gevoerd worden.

Drie, ik herhaal drie, lijken en we zijn nog geen maand ver met deze regering :lol:

fonne 8 januari 2012 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5917224)

Drie, ik herhaal drie, lijken en we zijn nog geen maand ver met deze regering :lol:

Plus, een staking met drie dagen geen openbaar vervoer met dank aan Quickie, Turtelboom die op haar bek ging en geen enkele reactie had op de vraag op te treden tegen de subversie van het Brussels parket, en Bogaert die duidelijk gemaakt werd dat bij de overheid de vakbonden de dienst uitmaken, en dat dat onnozel secretariske zijn mond moet houden.

Echt een voorbeeld van grote daadkracht dit regeringske.

fonne 8 januari 2012 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5917071)

Ach, 90% van je programma realizeren, zonder zelf je handen vuil te moeten maken is toch niet slecht? Zonder N-VA zou BHV gesplitst zijn op zijn Verhofstadts, en dat was nog honderd keer erger dan wat er nu voorligt. Al is ook dat nog altijd onverteerbaar.

Salvadorii 8 januari 2012 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5917102)

Woeter Beque, le resultat quand un gollum prend un Harry Potter... Vanackere is niet zozeer vice-premier maar woordvoerder jegens les negres-flammand qui parlent une langue si locale. Kriske Neegers moet doen wat hem opgedragen wordt... lol dat zal héél goed aflopen voor hen ;-)

En de partij van Xander-in-Buffyland, Truttegwen en Trutteboom, en Virtuele-Quickie wdie zijn ook zo goed als voltooid verleden tijd hoor...

Jakko 8 januari 2012 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5917597)
Ach, 90% van je programma realizeren, zonder zelf je handen vuil te moeten maken is toch niet slecht? Zonder N-VA zou BHV gesplitst zijn op zijn Verhofstadts, en dat was nog honderd keer erger dan wat er nu voorligt. Al is ook dat nog altijd onverteerbaar.

Of de loonsverhoging van rijkelijk beloonde Europese ambtenaren waarbij de meerderheid van 20 landen besloot om naar het Europees Hof van Justitie te stappen en België zich onthield.

Svennies 8 januari 2012 23:38

Citaat:

U hoopt op een mirakel.....

Aangezien mirakels niet bestaan....

Zal u met een strohalmpje tevreden moeten wezen...:lol::lol:

Jantje 8 januari 2012 23:58

Citaat:

Ik zou eerder mijn hart vast houden voor de patat die de PS gaat krijgen.
Haar kiezers zitten nu al te vragen achter uitzonderingsmaatregelen en overgangsperiodes.
De afschaffing van de milieupremie's treffen vooral Waalse kiezers.
De hoge energieprijzen vernielen ook de Waalse economie.
De verlenging van de wachtijden op werkloosheidsuitkeringen en het verlies van wachtgeld treft vooral de Waalse kiezers.
De nieuwe regeling voor gezinshereniging treft vooral de Waalse kiezers.
De nieuwe pensioenregeling voor ambtenaren treft vooral de Waalse kiezers.
In 2014 zou Ecolo wel eens de grootste partij in Wallonie kunnen worden.
Want de Waalse kiezers zijn er ook niet gelukkig mee dat zij moeten inleveren maar de regering zich op een achterbakse manier opslag heeft gegeven.
Want de Waalse kiezers zijn ook niet gelukkig met de vele verdoken belastingverhogingen.
En de Waalse kiezer zal zich geen zorgen maken omdat een rijke Franstalige in Vlaanderen zijn papieren in het Nederlands moet invullen, want de Waalse kiezer gaat honger lijden onder Di Rupo.

Jantje 9 januari 2012 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5917224)

Je loopt achter.
Justitie heeft net het vierde lijk uit de kast gehaald.
Ze gaat 100 cipiers bij aanwerven en de straffen van minder dan 3 jaar ook effectief doen uitvoeren. En alle magistraten krijgen een eigen PC.
Daarnaast gaat ze gevangenissen laten bij bouwen en het aantal cellen verdubbelen. Ze weet alleen nog niet waar ze het geld vandaan zal halen, justitie, ambtenarenzaken of regie der gebouwen, maar waarschijnlik bij alle drie en de kosten voor de belastingbetaler even verhogen.

Henri1 9 januari 2012 06:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5917785)
Ik zou eerder mijn hart vast houden voor de patat die de PS gaat krijgen.
Haar kiezers zitten nu al te vragen achter uitzonderingsmaatregelen en overgangsperiodes.
De afschaffing van de milieupremie's treffen vooral Waalse kiezers.
De hoge energieprijzen vernielen ook de Waalse economie.
De verlenging van de wachtijden op werkloosheidsuitkeringen en het verlies van wachtgeld treft vooral de Waalse kiezers.
De nieuwe regeling voor gezinshereniging treft vooral de Waalse kiezers.
De nieuwe pensioenregeling voor ambtenaren treft vooral de Waalse kiezers.
In 2014 zou Ecolo wel eens de grootste partij in Wallonie kunnen worden.
Want de Waalse kiezers zijn er ook niet gelukkig mee dat zij moeten inleveren maar de regering zich op een achterbakse manier opslag heeft gegeven.
Want de Waalse kiezers zijn ook niet gelukkig met de vele verdoken belastingverhogingen.
En de Waalse kiezer zal zich geen zorgen maken omdat een rijke Franstalige in Vlaanderen zijn papieren in het Nederlands moet invullen, want de Waalse kiezer gaat honger lijden onder Di Rupo.

Iedereen zal krijgen wat hij/zij gezaaid heeft, ook N-VA.

E. Gidius 9 januari 2012 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5917979)
Iedereen zal krijgen wat hij/zij gezaaid heeft, ook N-VA.

De N-VA is al twee jaar aan het oogsten, maar de laatste twee weken neemt dat exponentieel toe.

E. Gidius 9 januari 2012 07:15

Citaat:

Uw glazen of kristallen bol is niet beter dan de mijne.

Begrijpelijk dat regime-aanhangers zich moeten baseren op een glazen bol, veel anders hebben ze niet.

Ik baseer mij op de mening van de burgers in Vlaanderen.

Het Oosten 9 januari 2012 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5918001)
Begrijpelijk dat regime-aanhangers zich moeten baseren op een glazen bol, veel anders hebben ze niet.

Ik baseer mij op de mening van de burgers in Vlaanderen.

"De burgers van Vlaanderen"? U dicht zich teveel bevoegheden toe. Uw mening is in ieder geval mijn mening niet.

guido 007 9 januari 2012 08:02

Citaat:

De regeringspartijen gaan inderdaad patat krijgen. Ik verheug me er nu al over.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be