artisjok |
11 maart 2012 19:15 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp
(Bericht 6025143)
U hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik heb nergens beweerd dat er eerst die criminaliteit was. Ik stelde die vraag aan u. U bent met open ogen in de val getrapt want u trekt blijkbaar inderdaad nogal snel conclusies
|
Ik baseerde me op je "Als die kriminaliteit daalt zal er ook veel minder racisme zijn."
En, wat is er eerst, die kriminaliteit of die racist ?
Citaat:
en bent in staat mijn gedachten te lezen en u heeft mij ook al in een vakje ingedeeld.
|
Kan jij mijn gedachten lezen dat je stelt dat ik je ook al in een vakje indeelde?
Citaat:
Punt is, dat als die criminaliteit daar is, mensen nogal gemakkelijk eenvoudige conclusies gaan trekken,
|
Wat is er verkeerd aan conclusies trekken?
Citaat:
net zoals u dat doet en waarschijnlijk iedereen als men niet oplet, en gaan veralgemenen.
|
Daar zit de fout. Dat veralgemenen.
Citaat:
Als die criminaliteit wordt aangepakt, en dan bedoel ik aan de oorsprong door te zorgen voor scholing en werk, dan zal dat racisme dat zonder die aanpak gevoed wordt, en tegenstelling geen voedingsbodem krijgen. Dan heb je op den duur enkel nog de extreme racisten waarover ik eerder al sprak. Die mensen hebben inderdaad niet veel aanleiding nodig om vreemdelingen te stigmatiseren. Ik ga ervan uit dat dit soort extremen niet zo groot is. Racisme zal dus nooit helemaal verdwijnen maar je kan het wel onder controle houden.
|
In de beginjaren van het VB was het van "alle vreemdelingen moeten buiten, want ze pakken ons werk af"
Erna was het van "Alle vreemdelingen moeten buiten want het zijn allemaal sociale hangmatters"
Nu zijn het allemaal criminelen.
Racisten vinden altijd wel iets. Het hoeft niet eens de waarheid te zijn. Ik herinner me nog een folder van het VB waarin ze beweerden dat de al die files de schuld is van al die vreemdelingen, want die hebben allemaal een mercedes!
Citaat:
En dat is dan nog maar een deel van het probleem, want minderheidsgroepen kunnen zelf ook racistisch zijn of homofoob en weet ik veel wat nog allemaal. Dat maakt het verhaal verschrikkelijk complex.
|
Ja, bij die minderheidsgroepen zitten er ook racisten.
Mag ik nog weten waarom je denkt dat ik te snel iedereen in een hokje duw?
Die racisten maken de fout iemand te be- of veroordelen op basis van feiten waar die persoon niets mee te maken heeft. Die persoon wordt in dezelfde groep ingedeeld.
Welke fout maak ik?
|