Nyquist |
10 april 2012 06:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962
(Bericht 6070766)
Het voorbeeld was gekozen om erop te wijzen dat je in politieke afspraken met concurrenten altijd moet kijken met realisme, en niet iets als absoluut en onvoorwaardelijk moet gaan bekijken.
|
Realpolitik allemaal goed en wel hoor, daarover bestaat er geen discussie. De N-VA had beter kunnen weten, absoluut.
De discussie bestaat erover of de N-VA gedumpt is dan wel zelf uit de onderhandelingen is gestapt. Ik hoor jou niet beweren dat Dedecker zelf uit de N-VA is gestapt, en dat het allemaal zijn eigen fout is?
Integendeel, ik hoor jou termen als "liet hem ondanks gemaakte afspraken vallen als een baksteen", "Een politieke broedermoord" gebruiken.
Dat komt mij dan een klein beetje hypocriet over.
Trouwens, dat is niet wat ik bedoel met moreel gezag. Iedereen maakt fouten. BDW heeft zich voor zijn fout on-camera verontschuldigd bij Dedecker, de andere partijen zijn tegen elke camera in hun vaargeul beginnen schreeuwen dat het allemaal De Wever z'n eigen schuld was, gevolgd door een waaier aan scheldtirades tegen de N-VA in het parlement.
De manier waarop BDW met zijn fout omging was integer, die van de CD&V en O-VLD ronduit schofterig. En toch kan jij hen verdedigen, en de N-VA erover aanvallen. D�*t vind ik spreken van weining moreel gezag.
Als de andere partijen hadden gereageerd met "Het spijt ons, het is niet mooi, maar we zien geen andere manier om verder te gaan." dan had ik daar begrip voor kunnen opbrengen. Maar dan hadden we deze discussie ook niet, nietwaar?
|