Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Een heer in het verkeer? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=74793)

Gun 14 januari 2007 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 2334496)
ik vermoed dat Gun suggereert dat we de autoverzekering voor mannen best wat naar boven trekken 8-)

;-)

Bobke 14 januari 2007 01:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 2334484)
mijn excuses, maar... ik begrijp niks van deze post , Bobke

doel je nu ergens dat we brokkemakers die niemand nog wilt verzekeren ongemoeid laten ?

Dat bedoel ik inderdaad.
Mij lijkt het heel normaal dat brokkenmakers uit het verkeer gehaald worden.
Citaat:

en dat we oudjes het onmogelijk zullen maken via zo'n rijbewijs daar die niet meer volledig op de hoogte zullen zijn van de veranderde wegcode ?
Dat nu ook weer niet al is het niet uitgesloten, maar ik reken erop dat iemand die geen boetes wilt oplopen zichzelf wel zal bijscholen.
Blijkbaar sta ik niet alleen. Zoniet was dat herexamen al lang ingevoerd. Daar is immers geld mee te verdienen en daar is men niet vies van.
Ik ga er dus vanuit dat gebrekkige kennis de hoofdoorzaak niet is.
(Ik zou trouwens pleiten om dan geen computers meer te gebruiken.
Die meerkeuzevragen zijn zo verwarrend dat ik zelf ook zakte toen ik het de eerste keer teste. De nadruk ligt meer bij snel lezen dan kennis.)

Bobke 14 januari 2007 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 2334496)
ik vermoed dat Gun suggereert dat we de autoverzekering voor mannen best wat naar boven trekken 8-)

Dus oude vrouwen nog goedkoper? Voor mij niet gelaten.
Of doen vrouwen wel herexamen ?

praha 14 januari 2007 02:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2334513)
Dat bedoel ik inderdaad.
Mij lijkt het heel normaal dat brokkenmakers uit het verkeer gehaald worden.

als niemand ze nog wilt verzekeren, zoals je stelt... doen we dat dan niet ?
op z'n minst onrechtstreeks ?
of doel je hier nu op een selct groepje dat zich daar geen zak van aantrekt en dan maar zonder verzekering gaat rijden ?
in dat laatste geval kan je moeilijk nog spreken over risicorijders maar eerder over criminelen

Citaat:

Dat nu ook weer niet al is het niet uitgesloten, maar ik reken erop dat iemand die geen boetes wilt oplopen zichzelf wel zal bijscholen.
Blijkbaar sta ik niet alleen. Zoniet was dat herexamen al lang ingevoerd. Daar is immers geld mee te verdienen en daar is men niet vies van.
Ik ga er dus vanuit dat gebrekkige kennis de hoofdoorzaak niet is.
er is al over gedebunkt ... er is echter een ontzettende drempel voor.... voor een ander paar mouwen
want als dat zovér komt gaan er :
- een groot deel die hun rijbewijs destijds maar af dienden te halen ( en al of niet actief rijden ) dat wel weer mogen inleveren
en waar vinden we die generatie nu ?
- er vragen gesteld worden of we dat niet moeten doen voor andere examen... dus je opleiding
- etcetc

Citaat:

(Ik zou trouwens pleiten om dan geen computers meer te gebruiken.
Die meerkeuzevragen zijn zo verwarrend dat ik zelf ook zakte toen ik het de eerste keer teste. De nadruk ligt meer bij snel lezen dan kennis.)
neen hoor, snel moet ge niet zijn
ze zijn wel ergens 'verwarrend' indien ge dat niet gewoon bent en ge moet verdomd goed opletten dat ge niet systematisch een bolletje teveel naar links of rechts zou invullen ed
'k weet niet hoelang het geleden is bij jou maar volgens mij ligt de nadruk wel degelijk op kennis hoor... niet dat de methodiek bijzonder is

Gun 14 januari 2007 02:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2334526)

Iedereeen gelijk voor de wet ... vrouwen betalen al minder verzekering dan mannen dus daar zit al een verschil.
Ref mijn vorige posts:

2. Examen en diploma
Zoals gemeld is de complexiteit voor een deel te wijten aan de gebruiker zelf daarom een voorbeeld van voorstel
Theorie
Voor een theoretisch examen heeft men een ongelimiteerd aantal pogingen. Slaagt men niet dan mag men minimum 3 maand later opnieuw proberen.
Bij het theoretisch examen moet men terug naar de oude regeling: maximum 8 fouten op 40 vragen én maximum 1 zware fout.
Praktijk
Voor een praktisch examen heeft men een beperkt aantal pogingen (3 of 4). Slaagt men niet dan mag men minimum 3 maand later opnieuw proberen tot het maximum bereikt is.
Indien men uiteindelijk niet geslaagd is wil dit zeggen dat men geen rijbewijs kan en zal verkrijgen.
De praktische examens dienen in een vaste format gestopt te worden waar willekeur, lange armen, ... worden uitgesloten. Wanneer de kandidaat arriveert zal een loting bepalen welke examinator het examen zal afnemen.
Hernieuwing
Elke houder van een rijbewijs dient om de 5 jaar een praktische test te ondergaan waarin hij/zij moet bewijzen nog steeds de nodige kwalificaties te bezitten om een wagen te besturen. Slaagt men niet dan moet men maximum 3 maand later opnieuw proberen. Slaagt men niet bij een tweede of derde poging verliest men zijn/haar rijbewijs.

praha 14 januari 2007 02:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 2334526)

het ene staat los van het andere, lijkt me
de individuen uit die zogenaamde typerende risicogroepen die ook aan de typeomschrijving voldoen ga je moeilijk te stekken krijgen bij zo'n examen

Bobke 14 januari 2007 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 2334549)
als niemand ze nog wilt verzekeren, zoals je stelt... doen we dat dan niet ?

Nee want de wetgever voorziet een speciale verzekering voor die gevallen in plaats van hun rijbewijs in te trekken.

Bobke 14 januari 2007 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun (Bericht 2334550)
Theorie
Voor een theoretisch examen heeft men een ongelimiteerd aantal pogingen. Slaagt men niet dan mag men minimum 3 maand later opnieuw proberen.
Bij het theoretisch examen moet men terug naar de oude regeling: maximum 8 fouten op 40 vragen én maximum 1 zware fout.

Zolang men maar betaalt mag men opnieuw proberen tot men al dan niet bij toeval 32 vragen juist heeft.

Griffin 14 januari 2007 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin (Bericht 2330673)
Ik erger mij in de eerste plaats aan idioten die in je gat komen plakken. Zeker als je zelf al de maximumsnelheid aanhoudt.
Op snelwegen met slechts twee rijbanen per rijrichting erger ik mij aan vrachtwagens die een halve kilometer per uur sneller rijden dan hun voorligger, en er van de Nederlandse grens tot de ring om Antwerpen over doen om voorbij te raken.

Verder erger ik mij aan mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn, geen pinkers gebruiken en zelfs als ze in de file staan geen mensen willen tussen laten die uit een zijstraat komen. En ook aan eikels die over de busstrook de file voorbijsteken.

Verder doet het mij altijd enorm deugd als een weggebruiker (vrachtwagen/motorrijder/auto/fietser/voetganger) een teken van erkenning geeft als ik hem heb laten invoegen/oversteken/...

O ja, gekken die net voor een versmalling van de weg van 2 naar 1 rijstrook nog voorbij komen waaien en je neus er bijna afrijden om toch niet tegen die paaltjes te rijden kunnen wat mij betreft ook liefst tegen een boom rijden.

duveltje382 15 januari 2007 14:29

Ik als zwakke wegebruiker vraag mij soms af hoeveel autobestuurders eigenlijk iets geleerd hebben in de rijschool? Borden met zone dertig worden gewoon genegeerd,klaksoneren in de stad is een gewoon gebruik terwijl het verboden is(behalven in gevaarlijke situaties) enz.....

van Maerlant 15 januari 2007 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2338470)
Ik als zwakke wegebruiker vraag mij soms af hoeveel autobestuurders eigenlijk iets geleerd hebben in de rijschool? Borden met zone dertig worden gewoon genegeerd,klaksoneren in de stad is een gewoon gebruik terwijl het verboden is(behalven in gevaarlijke situaties) enz.....

Vooral bestuurders tussen de 30 en de 50 jaar rijden op die maniet, heb ik al willen zien.

Den Bal 15 januari 2007 20:43

Citaat:

Juist maar dit kan evengoed gevraagd worden in hoever de "zwakke weggebruiker" op de hoogte is van de verkeersregels want deze "zwakke weggebruiker" moet deze regels evengoed kennen. Als ik zie dat voetgangers op twee meter van een zebrapad oversteken. Fietsers die net naast het fietspad rijden of zonder licht. En zo kunnen we nog even verder gaan. En wees gerust ik ben autobestuurder, fietser, voetganger. Ik ben dus niet in één van de hokjes aan het duwen.

Vorenus 15 januari 2007 21:27

Citaat:

Ik dacht dat die borden minimumsnelheden waren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be