Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   11.000 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201221)

Henri1 21 juli 2014 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7243385)
Hier is 't sowieso feest, want mijn moeder is vandaag jarig. 82 inmiddels.

Dikke Proficiat voor je moeder.

Marie van de koster 21 juli 2014 16:32

Ik ben me in dat draadje over op welke vrouwen Vlaamse mannen vallen, flink aan 't boos maken geweest. Dus ga ik er efkes mee stoppen. Bepaalde personen zijn het niet waard dat ik mijn energie aan hen verbruik!
Tot straks :lol:

cookie monster 21 juli 2014 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7242983)
Hij geraakt precies moeilijk uit zijn woorden, hé? Misschien een beetje aanmoediging nodig?

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

cookie monster 21 juli 2014 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7243244)
Ondertussen moet ik telkens m'n berichten "editten"...
Dat blindtypen lukt echt niet...:-(

Ik typ nu weer met mijn rechterwijsvinger , en links muis ik :oops:
Heb ooit 1 jaar typlessen gehad , maar bakte er rien de knots van !!

manta 21 juli 2014 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7243753)
Die zitten daar gewoon cannabis te roken? Fantastisch! Wie is die hun leverancier? Kan ik ook al bestellen op voorhand tegen dat het mijn toer is :lol:
Al denk ik dikwijls dat ik net zo graag meteen euthanasie doe als een paar jaar weg te kwijnen in zo'n home.

Die zitten daar idd gewoon gezellig te leuteren. 't Valt zelfs op dat die mensen nog bij de actiefsten zijn van de bende.
Een van die vrouwen kon niet eens meer uit hare zetel voor ze rookte (die heeft een soort verdamper maar dan zonder ballonnetje). de rest rolt gewoon, ene zijne zoon brengt da mee voor hen...
't Is dank zij die mensen da'k nu weet wat een fantastisch medicijn dat is voor m'ne rug.
Met de pijnstillers is de pijn wel minder maar heb ik nog vaak die steken bij 't bewegen die de adem wegnemen (moeilijk uit te leggen, degenen die al eens door hun rug zijn gegaan weten wel wa'k bedoel, dan verstijf je efkes en da doet zo zeer da ge effe ni kunt asemen)...;-)
Het grote verschil is dat m'n rug nu "slap" wordt en totaal ontspand waardoor ik zelfs plat op de zetel of zo kan liggen zonder die pijnscheuten als ik beweeg.
Waarom denk je da'k wietteelt bij land- en tuinbouw heb bij de POK? ;-)

cookie monster 21 juli 2014 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7244331)
Met de pijnstillers is de pijn wel minder maar heb ik nog vaak die steken bij 't bewegen die de adem wegnemen (moeilijk uit te leggen, degenen die al eens door hun rug zijn gegaan weten wel wa'k bedoel, dan verstijf je efkes en da doet zo zeer da ge effe ni kunt asemen)...;-)

Ik neem niks niks , wel ga ik naar de kinesist , maar ....
maar het probleem gaat toch nooit opgelost geraken , dus ....

Veural mee weirm weer kan'k moeilijk oaseme !! :(
Ook wanneer er het te druk is in een kamer , heb ik ook prijs !!

Marie van de koster 21 juli 2014 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7244369)
Ik neem niks niks , wel ga ik naar de kinesist , maar ....
maar het probleem gaat toch nooit opgelost geraken , dus ....

Veural mee weirm weer kan'k moeilijk oaseme !! :(
Ook wanneer er het te druk is in een kamer , heb ik ook prijs !!

Moed houden, cookie ;-)

manta 21 juli 2014 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7244043)
Ik ben me in dat draadje over op welke vrouwen Vlaamse mannen vallen, flink aan 't boos maken geweest. Dus ga ik er efkes mee stoppen. Bepaalde personen zijn het niet waard dat ik mijn energie aan hen verbruik!
Tot straks :lol:

'k Ben der al geweest....:-D

En 'k heb er ineens wat olie op 't vuur gesmeten... :-P

Marie van de koster 21 juli 2014 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7244541)
'k Ben der al geweest....:-D

En 'k heb er ineens wat olie op 't vuur gesmeten... :-P

Gemenerik ! :-D

cookie monster 21 juli 2014 20:25

Ik ook :oops:

Zucht 21 juli 2014 20:27

Wat ik mij afvroeg in die draad was, wat voor een soort jeugdtrauma moet iemand opgelopen hebben om hysterisch te panikeren bij het zicht van de tetten van Sabine Hagedoren. (Ingepakt in een truitje dan nog)

Marie van de koster 21 juli 2014 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7244624)
Wat ik mij afvroeg in die draad was, wat voor een soort jeugdtrauma moet iemand opgelopen hebben om hysterisch te panikeren bij het zicht van de tetten van Sabine Hagedoren. (Ingepakt in een truitje dan nog)

Da's erg, hé :lol:

cookie monster 21 juli 2014 21:22

Halloow :)

Miauw! 21 juli 2014 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7243504)
't lijkt wel een trukje om piano te leren spelen :-D

'k zal van armoe wel op m'n toetskes kijken, niet da'k dan minder fouten type maar allee... :-D

Dat is het eigenlijk ook. Inclusief de vingeroefeningen om je vingers lenig te houden en onafhankelijk van elkaar te kunnen bewegen.

Miauw! 21 juli 2014 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7243760)
Zo'n verhaal doet een mens opfleuren. :)
Anderzijds zijn ze hier in de buurt deze nacht een dame van +/- 90 komen halen. Het mens was gisteren morgen gevallen en had een hele dag op de grond gelegen. De buren vonden het raar dat haar rolluiken niet neergelaten werden, zijn over het muurtje geklommen en hebben haar gevonden. Naar het schijnt is haar toestand niet zo erg maar voor hetzelfde geld had ze daar dagen lang kunnen liggen ...
In hoeverre is het verantwoord dat oude mensen alleen blijven wonen? Ik weet het niet, het hangt af van geval tot geval maar ik hoop dat ik hier mag blijven tot mijn laatste dag. Ik gruw van bejaardentehuizen.

Ik hoop (en denk wel) dat mijn moeder dat lot bespaard blijft. 9 jaar geleden hebben wij een groot huis gekocht, veel te groot voor ons gezin, ongeveer op hetzelfde moment dat mijn moeder haar huis, dat te groot was voor haar alleen, ging verkopen. Dus was de beslissing snel genomen: mama kwam bij ons wonen: zij boven, wij beneden, met volledige privacy voor beiden maar toch altijd iemand in de buurt. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit zo kan blijven.

Miauw! 21 juli 2014 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7243773)
Nee, toch niet maar toen ik zo'n 20 jaar geleden een cursus volgde, heb ik gezien dat deze methode toegepast wordt.
Ik leerde typen in het middelbaar. Wij zaten in een lange, smalle klas in twee rijen. De eerste les typten we 10 minuten fj fj fj fj fj, daarna 10 minuten dk dk dk dk dk enzovoort.
Ondertussen liep een juffrouw voortdurend tussen de 2 rijen. Wij moesten recht naar voor kijken en mochten niet naar onze vingers kijken en dat hield ze streng in 't oog.

Ik heb het nét op dezelfde manier gedaan. Ook in het (4e) middelbaar: een cursus van Scheidegger gevolgd op woensdagnamiddag. De meesten wilden daar hun tijd niet aan verspillen, maar ik ben nog altijd blij dat ik het gedaan heb. Die routine gaat er nooit meer uit!

Miauw! 21 juli 2014 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7243778)
Dat was nog op mechanische schrijfmachines. Telkens we aan het einde van een lijn kwamen, ging het ting en dan roetsj al die wagens naar links. Wat een kakofonie :lol:

Wij "al" op elektrische! :)

Miauw! 21 juli 2014 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7243781)
Allee, die heeft altijd verlof gehad op haar verjaardag :-)
Lekkere taart? Of is het crème-glace?

Lekkere taart, en deze avond een overheerlijk etentje in een restaurant niet ver hier vandaan in een mooi en gezellig kader. Scampi's in currysaus, en gamba's op de wijze van het huis, begeleid door een zalige St. Estephe: njam njam! Spijtig dat ik geen gaatje meer had voor het dessert.

Miauw! 21 juli 2014 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7243794)
Mechanische schrijfmachines ... dat was wat anders dan typen op een computer. We moesten zelfs kunnen rekenen! Om een titel te centreren bijvoorbeeld, dat was een hele berekening.
En als we een fout typten, wat een ramp! Later heb ik nog voor mijn werk op mechanische machines getypt, het was gewoon een verschrikking om een fout te verbeteren - zeker als ik met 3 tot 4 peluurkes moest typen.
De jongere generatie zal wel niet meer weten wat peluurkes zijn ;-)

Ik eerlijk gezegd ook niet; maar bedoel je misschien van die carbonbladen er tussen?

Miauw! 21 juli 2014 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7243799)
# 5000 !

WOW! PROFICIAT!

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be