Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Fieseler 16 maart 2012 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Modjo (Bericht 6032290)
Het gaat erom dat als je zoiets van die aard verspreid je er de gevolgen van moet dragen... En dat je dan niet moet verschieten als je een stempel opgedrukt krijgt.

Over het al dan niet grappig zijn laat ik in het midden maar volgens mij was dit ook niet als "grappig" bedoelt.

U bent blijkbaar de enige die daar iets "grappig" in ziet Mo.

Modjo 16 maart 2012 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6032378)
U bent blijkbaar de enige die daar iets "grappig" in ziet Mo.

Vermoeiende discussie, heb ik gezegd dit grappig te vinden: NEEN. punt. Maar elk zijn mening.

Bent u verwonderd dat als u zo iets verspreid een stempel gedrukt wordt?

the_dude 16 maart 2012 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6028871)
Dat 'pleiten voor 'n Europese islam' betekent niet meer of minder dan dat mensen - wij dus - hun muil moeten houden over islam, 'jongeren' e.d., als we er over zwijgen, zìjn er geen problemen, net als in hun islamparadijzen; muil houden, dissidenten, daar wordt mee afgerekend!

Wie pleit voor een religie en in dezelfde zin verdraagzaamheid gebruikt is of hypocriet of compleet weg van de wereld. Hou er aub mee op met zever te verkopen onverdraagzaamheid (waar racisme een onderdeel van is) wordt net gevoed door religie en dat overal ter wereld.

Fieseler 16 maart 2012 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 6032539)
Wie pleit voor een religie en in dezelfde zin verdraagzaamheid gebruikt is of hypocriet of compleet weg van de wereld. Hou er aub mee op met zever te verkopen onverdraagzaamheid (waar racisme een onderdeel van is) wordt net gevoed door religie en dat overal ter wereld.

Volledig akkoord...maar die "net" zou ik vervangen door "onder andere"...

Paulus 16 maart 2012 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Modjo (Bericht 6032290)
Het gaat erom dat als je zoiets van die aard verspreid je er de gevolgen van moet dragen... En dat je dan niet moet verschieten als je een stempel opgedrukt krijgt.

Over het al dan niet grappig zijn laat ik in het midden maar volgens mij was dit ook niet als "grappig" bedoelt.

Dan moet je niet zeggen, dat je met alles moet kunnen lachen. Want door één bepaalde religie wordt dat helaas onmogelijk gemaakt.

Paulus.

Paulus 16 maart 2012 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Modjo (Bericht 6032494)
Vermoeiende discussie, heb ik gezegd dit grappig te vinden: NEEN. punt. Maar elk zijn mening.

Bent u verwonderd dat als u zo iets verspreid een stempel gedrukt wordt?

Je hebt gezegd dat je met alles moet kunnen lachen.

Wel, dat kan niet, door en voor één bepaalde godsdienst.

Dat is het punt.

Paulus.

Alboreto 16 maart 2012 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6028803)
Doe er dan iets aan.

Dat probeer ik al de hele tijd, maar ge wilt niet meewerken.

SDX 16 maart 2012 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6032784)
Volledig akkoord...maar die "net" zou ik vervangen door "onder andere"...

Ik zou 'onder andere' vervangen door 'vooral'.

Fieseler 16 maart 2012 22:57

Hoe zit het hier eigenlijk...heeft Akira/Artisjok al een voorbeeldje gevonden van "racistische" uitspraken van het Vlaams Blok die niet stroken met de werkelijkheid?

Nog niet?

SDX 16 maart 2012 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6033415)
Hoe zit het hier eigenlijk...heeft Akira/Artisjok al een voorbeeldje gevonden van "racistische" uitspraken van het Vlaams Blok die niet stroken met de werkelijkheid?

Nog niet?

Nee, er moesten elders nog wat mieren geneukt worden.

Paulus 16 maart 2012 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6033175)
Dat probeer ik al de hele tijd, maar ge wilt niet meewerken.

Dat kan ik ook niet. Jezelf openstellen moet je nu eenmaal zelf doen.

Paulus.

artisjok 17 maart 2012 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6033465)
Dat kan ik ook niet. Jezelf openstellen moet je nu eenmaal zelf doen.

Paulus.

Waarop wacht jij nog?

artisjok 17 maart 2012 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6033425)
Nee,

Ja, die werden gegeven.
Je weet nog wel, die pagina waarvan je beweerde dat ze er eerst niet stonden en dan plots wel.

artisjok 17 maart 2012 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6029551)

Moslims zijn nu eenmaal opgehitste heethoofden die haat prediken en het geweld dat in hun thuislanden heerst zullen ze ongetwijfelt met zich mee importeren .

Niet geemancipeerde mensen integreren in de westerse samenleving is om problemen vragen , en het geweld zal enkel toenemen , zij willen de zelfde luxe en levensstandaard maar hebben geen 10% inzet en inlevingsvermogen van hoe hard onze ouders ervoor gewerkt hebben om het te bereiken . dat samen met hun opvoeding en heethoofdige cultuur is één groot vat frustratie . en dat staat nu wel echt onder druk , MIDDEN in onze Westerse samenleving .

Raf 17 maart 2012 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6033717)
Ja, die werden gegeven.
Je weet nog wel, die pagina waarvan je beweerde dat ze er eerst niet stonden en dan plots wel.

:lol:

Inderdaad!

Elbow 17 maart 2012 09:49

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Maar als een moslim in een boek dat enkele jaren later uitkwam oproept homo's te vermoorden door ze van de hoogste torens te gooien, liefst hoofd naar beneden, is er voor die hypocrieten geen vuiltje aan de lucht.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6029042)
Zever.

Citaat:

Toch maakt Idrissi zich grote zorgen, legt ze uit terwijl we door de buurt wandelen. ‘Ik ken hier veel ouders die met de handen in het haar zitten. Die elke dag hun hart vasthouden, omdat ze bang zijn dat hun kinderen in handen van extremisten zullen vallen. Onlangs hoorde ik nog het verhaal van een jongen die besloten had om naar Jemen te vertrekken, voor een grondige studie van de Koran. Zo’n jongen is een vogel voor de kat.’

Ze wijst in de richting van Zuidstation. ‘Daar’, zegt ze. ‘Aan de Stalingradlaan, daar vind je heel veel boekhandels waar je terecht kunt als je je wil verdiepen in de islam. Het probleem is dat je er geen enkel boek zal vinden dat je iets vertelt over de moderne islam, over de Europese islam. En dat klopt niet. Dat is een groot probleem, waarover wij ons dringend moeten bezinnen.'
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120316_223

Paulus 17 maart 2012 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6033741)
:lol:

Inderdaad!

U durft het juiste Word-document niet te citeren, want u bent wellicht bang dat ze van u een racist zouden maken, gezien het gaat over bewijsmateriaal voor het "aanzetten tot racisme".

Of:

SDX heeft gelijk.

Er werden geen racistische daden van het Vlaams Belang geciteerd. Enkel een paar woorden, waarvoor geen enkel bewijs geleverd werd dat deze woorden daadwerkelijk tot racisme zouden aanzetten.

De eerste mens die door het lezen van die woorden racist geworden is, moet nog steeds gevonden worden.

Paulus.

Raf 17 maart 2012 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elbow (Bericht 6033758)

Ja, en?

Paulus 17 maart 2012 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6033813)
Ja, en?

En?

Uit de link hierboven,...

Citaat:

Toch maakt Idrissi zich grote zorgen, legt ze uit terwijl we door de buurt wandelen. ‘Ik ken hier veel ouders die met de handen in het haar zitten. Die elke dag hun hart vasthouden, omdat ze bang zijn dat hun kinderen in handen van extremisten zullen vallen. Onlangs hoorde ik nog het verhaal van een jongen die besloten had om naar Jemen te vertrekken, voor een grondige studie van de Koran. Zo’n jongen is een vogel voor de kat.’

Ze wijst in de richting van Zuidstation. ‘Daar’, zegt ze. ‘Aan de Stalingradlaan, daar vind je heel veel boekhandels waar je terecht kunt als je je wil verdiepen in de islam. Het probleem is dat je er geen enkel boek zal vinden dat je iets vertelt over de moderne islam, over de Europese islam. En dat klopt niet. Dat is een groot probleem, waarover wij ons dringend moeten bezinnen.'
Moet er nog zand zijn?

Paulus.

SDX 17 maart 2012 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6033717)
Ja, die werden gegeven.

Op dìe pagina stonden ze ook niet wijsneus, maar dan nog beweerde ik niet dat ze er niet stonden, maar dat Raf geen enkel voorbeeldje voor me kon vinden, 't voor me kon citeren, met 'n vraagteken achter,

Ik schreef m'n bedoeling, maar dat interesseerde je niet, vanzelfsprekend interesseert jou niet wat mensen bedoelen, als jij er je eigen draai maar aan kan geven èh?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be