Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   islamofobie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=149968)

alice 7 februari 2011 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5283705)
je hebt gelijk, Marokko is een van de weinige landen waar je de nationaliteit niet van kan opzeggen.

Ik weet nu wel niet hoe dat zit bij geboorte. Kan je er voor kiezen om je kind niet meer de Marokkaanse nationaliteit te geven?

Nee, helaas niet..je wordt zelfs verplicht te kiezen voor een Islamitische naam.

SDX 8 februari 2011 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5283776)
Nee, helaas niet..je wordt zelfs verplicht te kiezen voor een Islamitische naam.

Ik heb 'n Marokkaanse vriendin die, vanaf 't moment dat ze de Spaanse nationaliteit kreeg, haar Marokkaanse paspoort e.d. ritueel verbrand heeft en er zelfs 'n feestje rond gebouwd heeft, ze heeft ook haar naam officieel laten veranderen in 'Gloria', symbolisch, ze twijfelde tussen 'Victoria' (overwinning) en 'Gloria', dat laatste is 't dus geworden.

ze heeft haar familie in Marokko verlaten toen ze 21 was en nooit meer terug geweest, haar hele familie weet niet eens waar ze zit.

Het k�*n dus wel, als je w�*l!

alice 8 februari 2011 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5283836)
Ik heb 'n Marokkaanse vriendin die, vanaf 't moment dat ze de Spaanse nationaliteit kreeg, haar Marokkaanse paspoort e.d. ritueel verbrand heeft en er zelfs 'n feestje rond gebouwd heeft, ze heeft ook haar naam officieel laten veranderen in 'Gloria', symbolisch, ze twijfelde tussen 'Victoria' (overwinning) en 'Gloria', dat laatste is 't dus geworden.

ze heeft haar familie in Marokko verlaten toen ze 21 was en nooit meer terug geweest, haar hele familie weet niet eens waar ze zit.

Ik kan anders begrijpen dat niet iedereen alle familiale banden wil doorknippen en als banneling wil leven, dat beschouwen als aangewezen weg lijkt me niet zo vanzelfsprekend hoor.
Marokko zou zijn onderdanen eens moeten loslaten, daar moet voor geijverd worden, de mogelijkheid geen Marokkaan meer te zijn en vrij de naam voor je kinderen te mogen kiezen.

SDX 8 februari 2011 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5283842)
Ik kan anders begrijpen dat niet iedereen alle familiale banden wil doorknippen en als banneling wil leven, dat beschouwen als aangewezen weg lijkt me niet zo vanzelfsprekend hoor.
Marokko zou zijn onderdanen eens moeten loslaten, daar moet voor geijverd worden, de mogelijkheid geen Marokkaan meer te zijn en vrij de naam voor je kinderen te mogen kiezen.

Ik weet 't Alice, je hebt gelijk, maar ik vind die vrouw ontzettend sterk, ze heeft 'n goed leven en is 'n goed mens.
Ze heeft er zelf voor gekozen, ze kende de consequenties.
Ze heeft dit niet ondoordacht gedaan en heeft er nog geen moment spijt over gehad.

Wisord 8 februari 2011 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5283836)

EN als je dat niet wil ?

Inno 8 februari 2011 01:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5283855)
EN als je dat niet wil ?

Je Marokkaanse paspoort wegsmijten?

Wisord 8 februari 2011 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5283857)
Je Marokkaanse paspoort wegsmijten?

Heb ik niet makker . Maar als ik dat nu had en wil behouden, ben ik dan slecht ?

Inno 8 februari 2011 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5283866)
Heb ik niet makker . Maar als ik dat nu had en wil behouden, ben ik dan slecht ?

Neen. Ik denk dat moest ik marokko verhuizen dat ik Vlaming wil blijven. Dus ik ga er van uit dat het omgekeerde ook mag. Maar er zijn dan wel gevolgen, bv geen stemrecht, geen politiek mandaat e.d. BIj keuzes zijn er nu eenmaal gevolgen. :-)

Wisord 8 februari 2011 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5283867)
Neen. Ik denk dat moest ik marokko verhuizen dat ik Vlaming wil blijven. Dus ik ga er van uit dat het omgekeerde ook mag. Maar er zijn dan wel gevolgen, bv geen stemrecht, geen politiek mandaat e.d. BIj keuzes zijn er nu eenmaal gevolgen. :-)

Idd.., zeer juist..., en die gevolgen moet je zowiezo naleven maar je mag er evengoed over klagen en zagen, toch?

Inno 8 februari 2011 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5283874)
Idd.., zeer juist..., en die gevolgen moet je zowiezo naleven maar je mag er evengoed over klagen en zagen, toch?

Ja je mag opkomen voor wat jij denkt juist te zijn.

Wisord 8 februari 2011 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5283876)
Ja je mag opkomen voor wat jij denkt juist te zijn.

Zo lang je er anderen geen schade mee brengt of de dood mee injaagt idd....

Inno 8 februari 2011 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5283881)
Zo lang je er anderen geen schade mee brengt of de dood mee injaagt idd....

Maar dan is de vraag wat is schade? :-o

Wisord 8 februari 2011 01:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5283883)
Maar dan is de vraag wat is schade? :-o

In de 1ste plaats het kapitalisme.

alice 8 februari 2011 11:18

Jongens toch..het nieuwe communisme is wakker, alles is de schuld van het kapitalisme!

gfpatch 8 februari 2011 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5258742)
Dan zijn deze moslims ook islamofoob
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_feministe

Of ze zelf islamofoob zijn dat denk ik niet.
Ze proberen een verandering teweeg te brengen dat wel.
Maar dit lukt toch niet zoals het moet zijn de oude tradities overheersen nog altijd.

http://www.mysubmission.nl/vrouwen/badran-revisited.htm

gfpatch 8 februari 2011 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO (Bericht 5272110)
dat over die gevangenissen staat hier al tig keer vermeld. zoek het zelf op.

de betekenis van fobie staat op wiki.

4 op 10 gevangenen zijn buitenlanders.

http://forum.politics.be/archive/index.php/t-46496.html

gfpatch 8 februari 2011 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5273756)
Blijkbaar zie jij geen verschil tussen de Islam en het islamisme ?... Dat was mijn argument vanaf uw eerste post hier, je weigerd ook om dit te beantwoorden.

Het ene is het geloof het andere de politiek.
Maar ... http://www.theapricity.com/forum/showthread.php?t=4625

Uit deze tekst komen de volgende interessante vragen kwestie verschil gematigde moslim en een islamiet:

Als de ”gematigde” islam inderdaad zo fundamenteel verschilt van het ”islamisme”, zoals westerlingen denken, dan kun je automatisch de volgende vragen stellen:
  1. Waarom protesteren er niet dag in dag uit miljoenen als gematigd bekend staande moslims in hun landen en in de steden van de rest van de wereld tegen die ”islamisten” die blijkbaar de leer van de islam zo verkeerd hebben begrepen en daarmee het aanzien van hun zogenaamd toch vreedzame religie besmeuren?
  2. Waarom organiseren gematigde moslims niet eenzelfde soort grote demonstraties, zoals we die in verband met de publicatie van de Mohammed-karikaturen hebben gezien, waar ze zich op affiches en spandoeken helder en duidelijk van de islamisten distantiëren?
  3. Waarom worden er van de kant van de islamitische intellectuelen geen boeken uitgegeven waarin ze voor iedereen het verschil tussen de goede en de kwade islam begrijpelijk uitleggen?
  4. Waarom zenden islamitische televisiezenders niet dag en nacht reportages over de islam en talkshows met islamdeskundigen uit waarin ze zo’n duidelijk verschil maken tussen de islam en het islamisme dat iedereen het kan begrijpen?
  5. Waarom worden er bijna nooit doodsfatwa’s tegen ”islamisten” als ze, zoals beweerd wordt, daadwerkelijk vijanden van de islam zouden zijn?
  6. Waarom keren de voorbidders in de moskeeën van de wereld zich niet uit alle macht tegen die ”islamisten”, die toch blijkbaar de koran helemaal verkeerd interpreteren?
  7. Waarom bewijzen ze in hun preken en interviews, in hun artikelen en boeken niet dat de koran en Mohammed terreur en moord verbieden – en wel principieel verbieden?
  8. Waarom worden ”islamisten” niet uit de oemma, de gemeenschap van alle islamitische gelovigen, van de islam verbannen?

De uitleg volgens Wiki:http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisme

En hieronder de uitleg Ilsamisme versus andere idealen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamis...andere_idealen

De grens tussen islam en islamisme is dus zeer dun.

artisjok 8 februari 2011 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch (Bericht 5284526)
Of ze zelf islamofoob zijn dat denk ik niet.
Ze proberen een verandering teweeg te brengen dat wel.
Maar dit lukt toch niet zoals het moet zijn de oude tradities overheersen nog altijd.

http://www.mysubmission.nl/vrouwen/badran-revisited.htm

Ja, de oude tradities uit een patriarchale samenleving.

Wisord 8 februari 2011 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch (Bericht 5284818)
Het ene is het geloof het andere de politiek.
Maar ... http://www.theapricity.com/forum/showthread.php?t=4625

Uit deze tekst komen de volgende interessante vragen kwestie verschil gematigde moslim en een islamiet:

Als de ”gematigde” islam inderdaad zo fundamenteel verschilt van het ”islamisme”, zoals westerlingen denken, dan kun je automatisch de volgende vragen stellen:
  1. Waarom protesteren er niet dag in dag uit miljoenen als gematigd bekend staande moslims in hun landen en in de steden van de rest van de wereld tegen die ”islamisten” die blijkbaar de leer van de islam zo verkeerd hebben begrepen en daarmee het aanzien van hun zogenaamd toch vreedzame religie besmeuren?
  2. Waarom organiseren gematigde moslims niet eenzelfde soort grote demonstraties, zoals we die in verband met de publicatie van de Mohammed-karikaturen hebben gezien, waar ze zich op affiches en spandoeken helder en duidelijk van de islamisten distantiëren?
  3. Waarom worden er van de kant van de islamitische intellectuelen geen boeken uitgegeven waarin ze voor iedereen het verschil tussen de goede en de kwade islam begrijpelijk uitleggen?
  4. Waarom zenden islamitische televisiezenders niet dag en nacht reportages over de islam en talkshows met islamdeskundigen uit waarin ze zo’n duidelijk verschil maken tussen de islam en het islamisme dat iedereen het kan begrijpen?
  5. Waarom worden er bijna nooit doodsfatwa’s tegen ”islamisten” als ze, zoals beweerd wordt, daadwerkelijk vijanden van de islam zouden zijn?
  6. Waarom keren de voorbidders in de moskeeën van de wereld zich niet uit alle macht tegen die ”islamisten”, die toch blijkbaar de koran helemaal verkeerd interpreteren?
  7. Waarom bewijzen ze in hun preken en interviews, in hun artikelen en boeken niet dat de koran en Mohammed terreur en moord verbieden – en wel principieel verbieden?
  8. Waarom worden ”islamisten” niet uit de oemma, de gemeenschap van alle islamitische gelovigen, van de islam verbannen?

De uitleg volgens Wiki:http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisme

En hieronder de uitleg Ilsamisme versus andere idealen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamis...andere_idealen

De grens tussen islam en islamisme is dus zeer dun.

Een regime dat aan de macht is met als dagelijkse gebruiken pesten, geweld, onderdrukking, marteling, verkrachting enz... kan je niet gelijk stellen aan het geloof dat deze mensen hebben. Er zijn zeer veel moslims die dagdagelijks strijden tegen dit regime in de naam van de vrijheid en voor de verdediging van de mensen die in bvb Iran een onmiddellijke afschaffing van de Islamistische politiek eisen.

Nidstang 8 februari 2011 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5284950)
Een regime dat aan de macht is met als dagelijkse gebruiken pesten, geweld, onderdrukking, marteling, verkrachting enz... kan je niet gelijk stellen aan het geloof dat deze mensen hebben. Er zijn zeer veel moslims die dagdagelijks strijden tegen dit regime in de naam van de vrijheid en voor de verdediging van de mensen die in bvb Iran een onmiddellijke afschaffing van de Islamistische politiek eisen.

Hoe moslim zijn die mensen die hier dagelijks tegen strijden nog? En met hoeveel zijn die dan?
Want wat er in Iran gebeurt is zowat letterlijk uitvoeren wat er in de koran staat. Die mensen gaan dus tegen hun eigen geloof in. Bij ons worden dat ketters en afvalligen genoemd geloof ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be