harriechristus |
3 oktober 2013 13:57 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
(Bericht 6825391)
Zolas ik reeds zei, het Zen -Boeddhisme wordt algemeen als een religie beschouwd en functioneerde historisch ook zo. Ik ben dus niet off topic, al ben ik het niet met die opvatting eens.
|
Zelf geloof je niet dat Zen een religie is, dus je bent off topic.
Citaat:
Een beetje fijnere redeneringen dan jouw eeuwige brutaliteiten ontsnappen je algauw, niet?
|
Opnieuw heb je het hier over jezelf, niet over Mij.
Citaat:
En jij in al je megalomanie, weet wat Xus vindt over Zen in de hemel. Nou, we zijn jouw megalomanie al meer dan gewoon.
|
Ik weet wat Jezus dacht (staat in de Bijbel) en volgens de christenen, die een persoonlijke relatie met Hem onderhouden, is Hij niet van mening veranderd.
Citaat:
Boeddha en de bodhisattva's zijn geen Goden en niet onfeilbaar zoals de koran en de bijbel en de profeten en de Paus en Harriechristus...Ook Bodhidharma heeft zijn fouten. Een beetje nuchtere, niet aan megalomanie en delusies lijdende mens geeft dat grif toe.
|
Nergens heb ik zelf ooit gezegd onfeilbaar te zijn.
Integendeel predik ik zelf de eenheid van goed en kwaad, zowel voor de goden als voor de mensen.
Zelfs de Heilige Geest is een ontwikkelingsproces middels de dialectiek van goed en kwaad, leven en dood en wederopstanding der Goden.
Het is in tegendeel Boeddha die leerde dat het leven alleen maar lijden is, wat onjuist is, evenals de dogmatische onfeilbaarheid.
Citaat:
Ik ben zeker geen zelfuitgeroepen Zenmeester, ik lijd niet aan megalomanie en delusies zoals jij jezelf als God uitroept en jezelf en je leer als onfeilbaar bestempelt....:rofl:
|
Nergens bestempel ik mij als onfeilbaar.
Je bent met de Paus in de war.
Wel openbaar ik een nieuwe godsdienst van de microwezentjes.
Citaat:
Trouwens, Zenmeesterschap moet door een Zenmeester bevestigd worden, en ik ken er geen enkele. Helaas.
|
:cry::cry::cry:
|