Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles
(Bericht 6036454)
Staat die bewuste passage ergens online te lezen (met context en al, in het breed dus)? Ik wil er geen 10 euro voor ophoesten om het boek aan te schaffen.
Wel even vermelden dat het OM in een ander soortgelijk boek van dezelfde distributeur wel twee passages laten schrappen heeft wegens antisemitisme (deze zijn wel online te vinden, het betreft beweringen over samenzweringen en de Protocollen). Ik vermoed sterk dat het type gelovigen die deze boeken verspreiden er meer mee bedoelen dan enkel een historisch kader schetsen (ivm homo's en doodstraf bedoel ik dan).
|
Voor alle duidelijkheid: wat mij betreft is dat boekje een walgelijk stukje literatuur en ik zou er hoegenaamd geen probleem mee hebben dat het uit de circulatie werd genomen. Ik heb alleen aan daiwa en andere islamofoben willen aantonen dat de wereld niet zo zwart/wit in elkaar zit als zij zo graag willen geloven. Blijkbaar tevergeefs. Mensen die zo fundamenteel vastgeroest zitten in hun zwart/wit-denken zijn blijkbaar gewoon niet in staat om schakeringen van grijs te zien en te herkennen...
Daiwa's stelling was dat "het bekritiseren van vrouwenbesnijdenissen strafbaar is" en dat "het oproepen tot het vermoorden van homo's niet strafbaar is". Ik heb hem proberen duidelijk te maken dat hij vertrekt van de verkeerde premissen. Het bekritiseren van vrouwenbesnijdenissen
is namelijk niet strafbaar. Wat de rechter in het Vlaams Blok-arrest bestraft heeft, was niet het bekritiseren van vrouwenbesnijdenissen, maar het misbruiken van het bestaan van dergelijke praktijken om een bevolkingsgroep (de moslims) te stigmatiseren, genre
'moslims voeren vrouwenbesnijdenissen uit, dus zijn het barbaren'.
Omgekeerd is het oproepen tot het vermoorden van homoseksuelen wel degelijk strafbaar. Het Openbaar Ministerie van Nederland heeft echter geoordeeld dat het in het boek "De weg van de moslim"
niet om een oproep tot het vermoorden van homoseksuelen ging, maar wel over een "
zakelijke weergave van wat andere moslimgeleerden door de eeuwen heen over sodomie hebben gezegd". Ik heb geen reden gevonden om aan te nemen dat het Openbaar Ministerie in België daar anders over zou kunnen of moeten oordelen.
Dus, Jan van den Berge, O groot forumlicht, wanneer u me de vraag stelde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
(Bericht 6036293)
Aha. Oproepen om homoseksuelen van de hoogste toren naar beneden te gooien, is geen oproep tot het vermoorden.
|
...en ik antwoordde daarop:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
(Bericht 6036298)
Toch wel.
|
...waarna u me vervolgens de vraag stelde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
(Bericht 6036302)
Hoezo? Volgens het Nederlandse OM schijnbaar niet...
|
...waarop ik dan weer antwoordde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
(Bericht 6036305)
Nee, volgens het Nederlandse OM ook.
|
...is er dus geen tegenspraak in mijn berichten. Bent u ondertussen ook al tot dat besef gekomen? "Oproepen om homoseksuelen van de hoogste toren naar beneden te gooien" is ook volgens het OM van Nederland strafbaar, alleen heeft het OM in deze geoordeeld dat er in dat boekje geen sprake was van een oproep om homoseksuelen te vermoorden, maar van een zakelijke weergave van wat andere moslimgeleerden door de eeuwen heen over sodomie hebben gezegd. Ben ik blij met deze beoordeling? Neen. Is het een juiste beoordeling? Ik mag hopen van wel. Het OM in Nederland heeft zich de moeite getroost om die beoordeling in een zeven bladzijden lange motivatie uiteen te zetten en aangezien ik geen aanhanger ben van complottheorieën omtrent moslims die met behulp van logebroeders et tutti quanti de wereldheerschappij nastreven, heb ik geen enkele reden om die beoordeling in twijfel te trekken en u evenmin.
Als u zich voor één keer de moeite had getroost om de discussie van bij aanvang te volgen, in plaats van als een olifant in een porseleinwinkel binnen te vallen en als u voor één keer de moeite had genomen om te lezen wat ik
werkelijk schreef, in plaats van wat u
dacht uit mijn berichten te mogen opmaken, had deze zoveelste vernedering u bespaard gebleven. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik stiekem leedvermaak koester voor die zoveelste vernedering. Uw holier-than-thou-attitude op dit forum leverde me al vaker braakneigingen op. U mag van zichzelf dan al van mening zijn dat u de waarheid in pacht heeft, maar ook dat is een mening die ik niet deel.