Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Nederlandse keurigheid versus Vlaamse Chaos (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109911)

Shadowke 20 juli 2009 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4239591)
Daarom een combinutie tussen Nederlandse wetgeving en Vlaamse architectuur.

ik heb daar geen probleem mee.
er staat ook nergens in het voorstel van de werkgroep waar toe ik behoor dat de huizen zoals in Nederland moeten zijn.

Vorenus 20 juli 2009 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4239601)
er staat ook nergens in het voorstel van de werkgroep waar toe ik behoor dat de huizen zoals in Nederland moeten zijn.

Dat zijn details voor achteraf.

Blackwater Inc 21 juli 2009 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus (Bericht 4239591)
Daarom een combinutie tussen Nederlandse wetgeving en Vlaamse architectuur.

Bespaar ons daarvan svp....Nederland is dan Nederland niet meer.

Adam Smith 23 juli 2009 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blackwater Inc (Bericht 4240215)

Dus??? In Vlaanderen heeft men zeker ook een mooie woningbouw (over de lindbebouwing valt nog wel wat te twisten, maar de woningen an sich zijn prima). Als ik het goed begrijp dan wilt u niet meer vlaamsere woningbouw zoals ook veel Vlamingen juist het angstbeeld van de Nederlandse vinexbouw zien opdoemen... Mocht men samen verder willen, maar ik betwijfel of u daar om staat te springen... Mocht men daar wel voor kiezen, dan is een compromis op veel zaken niet zo vreemd, mocht het al zo ver komen, dan zal dit democratisch zijn en dus niet (echt) opdringen zijn (in de zin van een oekaze)....

De Rotterdammer 23 juli 2009 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blackwater Inc (Bericht 4240215)

Wat is dan Nederland, volgens jou?

Blackwater Inc 24 juli 2009 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rotterdammer (Bericht 4243027)
Wat is dan Nederland, volgens jou?

Een mooi keurig land met strak afgelijnde bouwarchitectuur en calvinistische normen en waarden.

Ernst Niessen 24 juli 2009 21:20

Ik zou zeggen: Bezoek eens het Openluchtmuseum in Arnhem. Strak afgelijnde, Zaanse huisjes en Hollandse bruggetjes. Smalle straatjes uit de tijd van Dick Trom en pittoreske boerderijtjes met oud-Hollandse, gecraqueleerde tegeltjeswijsheden met stichtelijke en zo volkomen calvinistische waarheden.

Het bestaat dus nog ...

De Rotterdammer 24 juli 2009 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4245972)
Ik zou zeggen: Bezoek eens het Openluchtmuseum in Arnhem. Strak afgelijnde, Zaanse huisjes en Hollandse bruggetjes. Smalle straatjes uit de tijd van Dick Trom en pittoreske boerderijtjes met oud-Hollandse, gecraqueleerde tegeltjeswijsheden met stichtelijke en zo volkomen calvinistische waarheden.

Het bestaat dus nog ...

Brrrr! Calvinistische waarheden, daar krijg ik als katholiek de kriebels van! Wat een kittsch!

Breda 25 juli 2009 00:24

daarom pleit ik voor een Groot België (Eh Heel-Nederland)

waar de Nederlandstaligen in Meerderheid zijn ....en de Franstaligen alles aan doen om de Nederlandstaligen tot op de Knieén te brengen :lol: Prachtig ;-)

Adam Smith 25 juli 2009 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blackwater Inc (Bericht 4245817)
Een mooi keurig land met strak afgelijnde bouwarchitectuur en calvinistische normen en waarden.

Ok, ieder zijn Nederland dan maar, ten eerste architectuur is gewoon smaak en ten tweede ik ben persoonlijk van huis uit katholiek opgevoed, hoewel ik niet ontken dat het calvinisme zijn invloed heeft gehad op wat Nederland nu is (om het in het engels te zeggen: for better or for worse) heb ik er dus, in tegenstelling tot blijkbaar u, geen emotionele band mee. Vergeet verder niet dat protestanten en katholieken uit deze contreien ook wel wat delen. Het is misschien wel beter om van Nederlandse (politiek-incorrect? autochtone) waarden en normen te spreken. Jazeker, er zijn gelukkig ook verschillen tussen Nederlandse katholieken en protestanten, en beide groepen zijn daar om eigen redenen ook blij om, maar er zijn ook zaken die we dan weer delen. Die gedeelde normen en waarden, die kan men koesteren, maar daar hoort ook bij dat iedere groep naast deze gemeenschappelijke normen en waarden ook kan en (binnen redelijkheid en de wet) mag afwijken.

Sidharta 25 juli 2009 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4245972)

Het bestaat dus nog ...

Waarom Calvinistisch?.
Je kunt ook zeggen, de veengronden waren te drassig om grote en hoge gebouwen neer te zetten.
Niet iedereen had palen ,zoals in Amsterdam.

Sidharta 25 juli 2009 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4239601)

Wanneer start de gezamenlijke voetbalcompetitie?
Dit is wel een onderdeel van jullie plan.

Ernst Niessen 25 juli 2009 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4246206)
Wanneer start de gezamenlijke voetbalcompetitie?
Dit is wel een onderdeel van jullie plan.

Het mooiste zou zijn als de gezamenlijke voetbalcompetitie aanvangt met het nieuwe voetbalseizoen.

Wij kunnen ons echter voorstellen dat er ook hier veel geregeld moet worden en dat de gezamenlijke voetbalcompetitie dus niet dit jaar van start kan gaan. De Confederale Voetballiga der Nederlanden of de Jupilerleage der Lage Landen zou het best in het najaar van 2010 van start kunnen gaan. Maar dan moeten zowel de KNVB als de KBVB zich nu richten naar onze voorstellen en ermee aan de gang gaan.

Ernst Niessen 25 juli 2009 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 4246096)
daarom pleit ik voor een Groot België (Eh Heel-Nederland)

waar de Nederlandstaligen in Meerderheid zijn ....en de Franstaligen alles aan doen om de Nederlandstaligen tot op de Knieén te brengen :lol: Prachtig ;-)

Ons streven is (ook) erop gericht de Nederlanden in hun geheel op te stoten in de vaart der volkeren. In onze visie is er in dat geheel geen plaats meer voor folkloristische en gefossileerde, triviale taaltwisten. Wij hebben immers van België geleerd hoe het niet moet en dienaangaande geheel uit de hand kan lopen.

Wat mij betreft, mogen de Walen hiervan deel uitmaken, vooropgesteld dat de rabiate, Franstalige politici wijselijk gaan inzien dat de rol van de verfransing is uitgespeeld. Juist Wallonië heeft alle baat erbij deel te nemen aan een effectief goed draaiende Benelux, om nog maar te zwijgen van het groothertogdom Luxemburg, dat door zijn marginale inbreng volledig afhankelijk is van de Benelux.

Stabiliteit, economische voorspoed en volkomen communautaire rust. Dat zijn de hoofdpunten van de Nederlanden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be