kiko |
11 december 2012 22:26 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
(Bericht 6453746)
De Belgische berichtgeving mbt Latijns Amerika volg ik niet echt. Het is echter via Spanje dat de rest van Europa bediend wordt, en het venijn dat in Spanje zowat dagelijks over de mensen heen gestort wordt in pure Venezolaanse oppositiestijl is schijnend. Gelukkig zijn de Spanjaarden zich toch iets meer bewust dan de Belgen, aangezien ze ook eerstehands info hebben, en dezelfde taal spreken als in Latijns America.
|
Dan moet je niet klagen over de westerse media, maar over de Spaanse. Toch een hemelsgroot verschil, me dunkt.
We zitten hier trouwens op een Belgisch forum, dus klagen over de Spaanse media die al dan niet kritisch schrijven over de president van Venezuela lijkt me toch behoorlijk irrelevant.
Citaat:
Maar in de zomer was ik in België en heb toch een puur propagandastuk gelezen in de Morgen waar Assange, Correa, Castro, Chavez allemaal op een hoop gegooid werden. Dat artikel stond vol van de reguliere leugens die je elders ook terug vindt. Informatie van 'de andere kant' ben ik niet tegen gekomen.
|
Zucht.
Dat is géén "propaganda", dat is een opiniestuk. De kranten staan er vol van. Maak dat toch niet groter dan het is.
Door onafgebroken te klagen over elk kritisch bericht betreffende Chavez, kom je echt niet objectief over hoor. Verre van zelfs. 't Is maar dat je het weet.
|