Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bravo VOORPOST!! Leve de republiek!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52015)

stab 21 juni 2006 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1769306)
Mij boeit het verleden ook niet echt zo, mijn motivatie voor België te behouden zijn lauter berust op het feit dat een werkend België economisch sterker kan staan dan Vlaanderen alleen.

Mij moet ge eens uitleggen hoe een werkloos Wallonië een meerwaarde kan betekenen voor een werkend Vlaanderen.

Jan van den Berghe 21 juni 2006 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 1769613)
Begin 19de eeuw was er geen kunstmarkt zoals die nu bestaat, die tijden komen nooit meer terug, het kapitaal heeft gelukkig van kunst een investeringsproduct gemaakt, en net zoals de financiële beurzen kunnen fluctueren zullen de prijzen op de kunstmarkt ook fluctueren. Maar een Van Gogh die vandaag 75 miljoen USD kost, zal je nooit binnen 100 jaar, voor een prikkie kunnen kopen.

Er bestond weldegelijk een kunstmark in de 19e eeuw, ongetwijfeld niet zoals die er nu is maar dat is een andere zaak. Feit is dat dit gaat over de appreciatie van kunst.

Niemand kan de toekomst voorspellen. Misschien kan inderdaad een Van Gogh ooit voor een prikkie kopen.

Daarenboven was mijn repliek bedoeld tegen uw foutieve bewering dat de stijl waarover sprake, nazistisch zou zijn. Dat is niet zo. Wel was het een stijl die in het interbellum bestond en door zowat iedereen werd beoefend.

AyneRand 21 juni 2006 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 1769616)
Mij moet ge eens uitleggen hoe een werkloos Wallonië een meerwaarde kan betekenen voor een werkend Vlaanderen.

Sinds wanneer is 100% van Wallonië werkloos?

Supe®Staaf 21 juni 2006 20:46

Citaat:

Ze hebben daar veel tijd om 'Hiphip Hoezee' te scanderen.
Daar is een markt voor.

Knuppel 21 juni 2006 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 1769621)
Sinds wanneer is 100% van Wallonië werkloos?

Waar lees jij ergens dat dit gezegd wordt?

Feit is dat ruim 40% Waalse 'werkenden' uit overheidspersoneel bestaat. Personeel dus dat de staat geld kost inplaats van dat het de staatskas helpt vullen.

AyneRand 21 juni 2006 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1769620)
Er bestond weldegelijk een kunstmark in de 19e eeuw, ongetwijfeld niet zoals die er nu is maar dat is een andere zaak. Feit is dat dit gaat over de appreciatie van kunst.

Niemand kan de toekomst voorspellen. Misschien kan inderdaad een Van Gogh ooit voor een prikkie kopen.

Daarenboven was mijn repliek bedoeld tegen uw foutieve bewering dat de stijl waarover sprake, nazistisch zou zijn. Dat is niet zo. Wel was het een stijl die in het interbellum bestond en door zowat iedereen werd beoefend.

Matisse beoefende die stijl? Picasso beoefende die stijl? Braque beoefende die stijl? Kandinsky, Léger, Brancusi, Mondriaan, Duchamps? Beoefenden die stijl??? Wat een grap ...

AyneRand 21 juni 2006 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1769625)

Feit is dat ruim 40% Waalse 'werkenden' uit overheidspersoneel bestaat. Personeel dus dat de staat geld kost inplaats van dat het de staatskas helpt vullen.

Ik lees : "hoe een werkloos Wallonië". Dat slaat op heel Wallonië. Het gebruik van gepaste adjectieven blijkt voor vlaamse-nationalisten van geen tel te zijn. Het resultaat van zelfgenoegzaamheid en luiheid?

filosoof 21 juni 2006 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist (Bericht 1768981)
Net zoals ik niet wil dat Antwerpen vol zit met allochtonen (ook al spreken ze allemaal Nederlands) wil ik ook niet dat de rand volloopt met inwijkelingen.
Racisme!!!! Neen, maar een beetje eigenheid behouden mag toch nog wel he?

Dat vonden de Menapiërs ook toen in de eerste eeuwen van onze jaartelling in Vlaanderen Germanen van over de Rijn kwamen wonen...Wat van de Menapiërs geworden is weet men niet (een droevig einde?), maar die Germanen noemen zich nu "Vlamingen"
Of zouden die Menapiërs de Germanen maar "genaturalizeerd" hebben en zich vlotjes gemengd hebben met die Gemanen? Best mogelijk...
Dat is een hoofdstukje geschiedenis waar ik graag meer over zou weten

baarle 21 juni 2006 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1769303)
En hij staat er niet alleen voor ;-)

Jullie heb hét middel ontdekt om doden terug tot leven te wekken. De alchemie heeft eindelijk resultaat opgeleverd!

Amon_Re 21 juni 2006 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1769568)
Taal is juist een heel belangrijk cultureel element: het is het meest vormend en identitair bepaald element van een cultuur.

Kan best zijn, maar voor mij is een taal niet voldoende om andere groepen uit te sluiten. Als de taal het enige element is dat je kan aanbrengen, dan vrees ik dat uw argument enorm zwakskes is.

baarle 21 juni 2006 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1769312)
Het enige verschil tussen een Vlaming & een Waal is de taal, veel aanpassen is er dan ook niet aan.

En zelfs dat is er voor veel franstalige landgenoten te veel aan.

Amon_Re 21 juni 2006 21:09

Citaat:

Lees de woordjes nog es die in't vet stonden... ge weet wel, waar de letterkes dikker & donkerder zijn als de andere?

baarle 21 juni 2006 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1769350)
En wat zijn dan zo de karakteristieken van een Waal?

Een inwoner van België die in twee op de drie gevallen enkel Frans verstaat?

Amon_Re 21 juni 2006 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1769661)
Jullie heb hét middel ontdekt om doden terug tot leven te wekken. De alchemie heeft eindelijk resultaat opgeleverd!

Yep, spijtig genoeg lukt de truk met lood nog niet zo goed, mer we zijn ermee bezig ;-)

baarle 21 juni 2006 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 1769642)
Ik ... resultaat van zelfgenoegzaamheid en luiheid

Uw zelfkennis is verbluffend.

Amon_Re 21 juni 2006 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1769673)
En zelfs dat is er voor veel franstalige landgenoten te veel aan.

Dan moet dit aangepakt worden.

4x10E6 21 juni 2006 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1769625)

Mijn waarde Knuppel,

Uw definitie van een ambtenaar: "Personeel dat de staat geld kost inplaats van dat het de staatskas helpt vullen", rammelt als knikkers in een Marie-Thumas conserfje. Afin, U scheerde vaneigens gek.

Amon_Re 21 juni 2006 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 1769681)
Een inwoner van België die in twee op de drie gevallen enkel Frans verstaat?

...

Ik wacht nog steeds op die toch zo grote culturele verschillen tussen Vlamingen & Walen, kan toch niet dat het enige verschil de taal is?

4x10E6 21 juni 2006 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 1769703)
...

Ik wacht nog steeds op die toch zo grote culturele verschillen tussen Vlamingen & Walen, kan toch niet dat het enige verschil de taal is?

Wel het grootste Waalse cultuur fenomeen eindigde zijn leven in Polynesië als niet-onaardig zanger, terwijl de grootste Vlaming ook al in Polynesië aan zijn end kwam, maar dan als melaatse. Dat somt het zowat op voor mij.

filosoof 21 juni 2006 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 1766451)
Nochtans wees een recente peiling uit dat er al 51% van de Vlamingen hetzelfde over denkt als die 'marginalen.

51 % Vlamingen achter Voorpost??:rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be