Boadicea |
25 juni 2007 19:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
(Bericht 2754604)
Een dak boven je hoofd is volgens mij een basisrecht. maar het wordt overgelaten aan de vrijemarkt. je weet wel, vraag en aanbod. ik heb daar mijn bedenkingen bij, maar dat is misschien een andere discussie. Leegstand zorgt voor een relatieve schaarste langs de aanbodzijde. De vraag naar een woning in Leuven is bijzonder groot. Gevolg: enorme prijsstijging. Dat is het zuivere economische gevolg van leegstand.
|
Hier ben ik het wel mee eens. De overheid zou inderdaad meer moeten investeren in de arbeidsmarkt, waardoor die voor iedereen betaalbaar blijft. Feit is en blijft dat een pand privé eigendom is en dat eigendomsrecht in mijn ogen wel mag blijven bestaan.
Staatsinmenging mag in mijn ogen enkel als het de spuigaten uitloopt. Dan men huisjesmelkers en verkrotters aanpakt, daar ben ik het 100% mee eens.
Verder swingen de vastgoedprijzen dikwijls de pan uit en daar zou men ook iets aan moeten kunnen doen, zodat hypotheken betaalbaar blijven, zonder gezinnen te zwaar te belasten. Verkrotting ontstaat ook omdat men zich blauw betaald aan de afbetaling van een huis, waardoor men soms het geld niet meer heeft om het te herstellen, indien nodig. Daar kan de overheid in optreden.
.
Citaat:
:roll: Iedereen die Leuven een klein beetje kent, weet dat het ST-pietersziekenhuis een grote schande is. 30jarige twist tussen OCMW en KUL. Omdat de KUL de zever beu was en plaats nodig had, hebben ze maar Gasthuisberg gebouwd en systematisch alle diensten van St-pieter overgeplaatst. St-pieter heeft trouwens wel als ziekenhuisgediend. 1van de drie nieuwe vleugels is een tijd gebruikt geweest. de twee anderen... tja die staan leeg. Het zijn net de twee vleugels aan de straatkant die nooit zijn gebruikt.
Anders moet je eens naar leuven komen. ene drinken op de oude markt en daarna gaan we eens kijken naar deze schande. het ligt amper op 200meter van de oude markt, dus ver moeten we er niet voor gaan.
|
Ik geloof je perfect hoor. Elke stad heeft wel ergens zo een duur schandaal op zijn archief. Voor dat soort blunders mag je de overheid wel op de korrel nemen.
Citaat:
ik ben links, ik hou van voetbal. maar ik gruwel van elke vorm van geweld. Een echte pacifist. Ik distancieer mij dan ook van hooligans en linkse relschoppers. B&H waren tot aan hun tanden gewapend en hadden zeer concrete plannen. die lijken mij potentieel gevaarlijker dan een linkse rat met een steen. maar soit.
|
Verwar je B&H niet met BBET? Ik ken er ook niet veel van. Ik ben rechts, maar distantiëer me ook van rechtse relschoppers.
Citaat:
ze wandelden gewoon over de bondgenotenlaan. ze zagen dat er mensen werden opgepakt en gefouilleerd. ze versnelden hun pas om dat ze daar niet bij betrokken wilden geraken. blijkbaar was dat provoceerend genoeg...
|
Ik was er niet bij, maar ik kan aannemen dat die agenten onder een enorme druk staan en daarom inderdaad alles wat hen verdacht lijkt, aanpakt. Je pas versnellen komt dan misschien al verkeerd over. Het is inderdaad niet leuk, maar het kan iedereen overkomen en ik geloof ook dat die agenten hun werkdruk ook enorm is, waardoor ze soms moeilijk onderscheid kunnen maken.
Voor hetzelfde geld versneld er iemand zijn pas om weg te geraken met wapens om rel te schoppen. Die agenten kunnen zich zo min mogelijk blunders permitteren.
|