Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Tom Meeuws weer in vieze papieren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242015)

Anna List 18 januari 2018 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8626719)
Peiling Gva dd 29/09/2017

ps mss gelooft Bart Eeckhout daar niks van nu we de afgelopen dagen geleerd hebben dat Tom Meeuws de GVA 100.000€ betaalde ...

Zipper 18 januari 2018 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8626749)
ook nogal ne cadeau hé ... door je partijvoorzitter verplicht worden naar Antwerpen te verhuizen om het daar tegen BDW te gaan opnemen ...

byebye Kris ...

denk je dat die "kommunikant van Leopoldsburg" zoveel macht heeft, dat Peeters zich zo gedwee door hem laat commanderen ??

Anna List 18 januari 2018 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8626757)
denk je dat die "kommunikant van Leopoldsburg" zoveel macht heeft, dat Peeters zich zo gedwee door hem laat commanderen ??

zo niet was Peeters nu premier geweest.

laat ons zeggen dat ze binnen de CD&V wel weten dat er 'achter het gordijn' van George Clooney ... een lege doos staat. ;-)

The Paulus Experience 18 januari 2018 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8626751)
zo optimistisch, en ik ben wel zoveel democraat om je dat te gunnen hoor Pol!

maar ik denk niet dat we op verkiezingsavond beelden gaan zien van een bleitende BDW als aftredend burgemeester. ;-)

Had ik iets anders beweerd?

Anna List 18 januari 2018 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8626760)
Had ik iets anders beweerd?

te traag, te semantisch, te vermoeiend kinderachtig, byebye Paul.

The Paulus Experience 18 januari 2018 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8626761)
te traag, te semantisch, te vermoeiend kinderachtig, byebye Paul.

Tja, eens boven het niveau van toogpraat haak je nogal snel af vind ik
Jammer, niet geheel onverwacht wel.

The Paulus Experience 18 januari 2018 15:11

Wat voor jullie niveau :

Feestje met Meeuws 660000 euro!
Feestje met de Wever: zet die plaat af!

Anna List 18 januari 2018 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8626766)
Tja, eens boven het niveau van toogpraat haak je nogal snel af vind ik
Jammer, niet geheel onverwacht wel.

zeven keren t zelfde vragen of 14 tussenstappen moeten uitleggen getuigt van niveau???

bon chance daarmee! ik heb daar jammer genoeg t geduld niet voor.

The Paulus Experience 18 januari 2018 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8626772)
zeven keren t zelfde vragen of 14 tussenstappen moeten uitleggen getuigt van niveau???

bon chance daarmee! ik heb daar jammer genoeg t geduld niet voor.

Tja nu zeg je eigenlijk dat nadenken je ding niet zo is.

Nihil novi sub sole

Anna List 18 januari 2018 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8626779)
Tja nu zeg je eigenlijk dat nadenken je ding niet zo is.

Nihil novi sub sole

als jij denkt dat t dat is wat ik zeg, goed voor u!

Anna List 18 januari 2018 15:44

van uw Waalse vrienden moet ge t hebben :

schone 'politieke familie' ...

http://www.lesoir.be/134719/article/...raison-avec-la

Citaat:

L’ancien ministre-président wallon s’est exprimé ce jeudi matin au micro de « La Première » sur les affaires de malversations financières dont Tom Meeuws fait l’objet.

Citaat:

Paul Magnette: «Les Wallons sont de petits arnaqueurs en comparaison avec la Flandre»
maw Meeuws is volgens Magnette een echte grote oplichter ...

daiwa 18 januari 2018 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8626783)

Maffia leden liggen ook voortdurend met elkaar in de clinch. :rofl::

Eyjafjallajökull 18 januari 2018 15:54

Citaat:

De sp.a heeft werkelijk met iedereen ruzie...

Ik ga ze zowaar nog gaan missen eens ze onder de kiesdrempel verdwenen zijn :lol:

Anna List 18 januari 2018 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8626787)

Ik ga ze zowaar nog gaan missen eens ze onder de kiesdrempel verdwenen zijn :lol:

als er ooit in BE nog eens één politieker het begrip 'politieke familie' wil gebruiken bij de regeringsvorming ... wordt die hopelijk hard in zijn gezicht uitgelachen.

Svennies 18 januari 2018 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8626787)

herinneringen over samen...8O

Ach,af en toe eens paling in't groen gaan eten helpt daartegen...;-)

Libro 18 januari 2018 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8626767)
Wat voor jullie niveau :

Feestje met Meeuws 660000 euro!
Feestje met de Wever: zet die plaat af!

Zo kan ik er ook wel eentje uit mijn mouw schudden. Nieuwjaarsreceptie N-VA was heel feestelijk en die van CD&V ingetogen. Volgens de VRT was die van CD&V dus beter. Maar CD&V zit nu eenmaal in de hoek waar de klappen vallen en zal dus niet echt in een feestelijke stemming geweest zijn. N-VA zit daarentegen in een winning mood.

Hypochonder 18 januari 2018 16:37

Citaat:

Niet dat ik het voor Meeuws wil opnemen maar hij is een blijft een zeer braaf schooljongentje in vergelijking met wat de PS in Bruxelles allemaal heeft uitgevreten en nog steeds uitvreet. Magnette is gewoon een dikke leugenaar en hypocriet. Publipart in Wallonië is nog zo'n schandaal waarbij miljoenen naar de PS zijn gevloeid.

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2018 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8626814)
Zo kan ik er ook wel eentje uit mijn mouw schudden. Nieuwjaarsreceptie N-VA was heel feestelijk en die van CD&V ingetogen. Volgens de VRT was die van CD&V dus beter. Maar CD&V zit nu eenmaal in de hoek waar de klappen vallen en zal dus niet echt in een feestelijke stemming geweest zijn. N-VA zit daarentegen in een winning mood.

Werkelijk?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10...eels-bevroren/

TheFourHorsemen 18 januari 2018 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8626828)

Wat is de relevantie van een peiling van 17 oktober, lang voor er van heel de hetze rond Tom Meeuws en het uiteenspatten van 'Samen' sprake was?

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2018 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8626826)
Niet dat ik het voor Meeuws wil opnemen maar hij is een blijft een zeer braaf schooljongentje in vergelijking met wat de PS in Bruxelles allemaal heeft uitgevreten en nog steeds uitvreet. Magnette is gewoon een dikke leugenaar en hypocriet. Publipart in Wallonië is nog zo'n schandaal waarbij miljoenen naar de PS zijn gevloeid.

Is er eigenlijk al een verklaring gevonden voor het feit dat de N-VA Alain Mathot de hand boven het hoofd hield?

quercus 18 januari 2018 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8626788)
als er ooit in BE nog eens één politieker het begrip 'politieke familie' wil gebruiken bij de regeringsvorming ... wordt die hopelijk hard in zijn gezicht uitgelachen.

Inderdaad. Het is een soort belgicistische reflex. Ik herinner me nog een dergelijke uitspraak van uit de tijd dat Bart Somers partijvoorzitter van OVLD was. Het was op een verkiezingsavond en OVLD had het er allesbehalve goed van af gebracht. Dat in tegenstelling tot de MR die het een heel stuk beter had gedaan. Bart Somers neuzelde met een beteuterd gezicht dat hij vond dat het uiteindelijk nog niet zo slecht was. Want "de liberale familie" had een behoorlijk resultaat. Een handig doekje voor het bloeden. :lol:

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2018 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8626830)
Wat is de relevantie van een peiling van 17 oktober, lang voor er van heel de hetze rond Tom Meeuws en het uiteenspatten van 'Samen' sprake was?

Heb jij recentere cijfers waaruit blijkt dat de CD&V "in de hoek zit waar de klappen vallen"?

Profiteur 18 januari 2018 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8626705)
Peeters wordt hier overal door iedereen uitgelachen.

Dat klopt inderdaad wel. Ik schat weinig stemmen op Peeters en de zwaarste afgang die CD&V ooit heeft gekend. Of ze moeten het ook smerig gaan spelen en iets over BDW vinden die hem op de brandstapel kan zetten. Anders zou NVA in Antwerpen wel eens de absolute meerderheid kunnen halen. Alhoewel ik veel jongeren toch naar VB zie overhellen. En ook de oudere generatie -waartoe ik behoor- spreekt bij pot en pint terug meer over een VB stem dan voor NVA.

Knuppel 18 januari 2018 16:45

Citaat:

Het gaat om een peiling in opdracht van VTM Nieuws, Het Laatste Nieuws, RTL-TVI en Le Soir en uitgevoerd door onderzoeksbureau IPSOS bij 2.546 respondenten van 27 november tot en met 4 december, dus na de uitbraak van de Land Invest-hetze in Antwerpen.

CD&V is met 14,1 procent nog maar half zo groot als hun voormalige kartelpartner en verliest tot 4,5 procent ten opzichte van de stembusgang van 2014.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/sp...al-937029.html

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2018 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8626705)
100% mee eens, Antwerpenaren willen iemand die zegt waar t op staat (een groot bakkes quoi) laat Peeters nu iemand zijn die nooit het achterste van zijn tong laat zien ... zo'n haring braadt hier niet. En dan had Turtelboom toen nog een heel goeie reputatie ... Peeters wordt hier overal door iedereen uitgelachen.

In bepaalde middens, ongetwijfeld. Maar ik zal alvast met veel overtuiging op de CD&V stemmen.

Heel wat mensen zullen trouwens al snel hun bekomst hebben van de vuile tweestrijd die zich tussen N-VA en Groen aan het afspelen is. Als Peeters zich profileert als het redelijke midden en zich niet laat verleiden om mee met modder te gooien, kan de CD&V een goede score neerzetten.

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2018 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 8626836)
Alhoewel ik veel jongeren toch naar VB zie overhellen. En ook de oudere generatie -waartoe ik behoor- spreekt bij pot en pint terug meer over een VB stem dan voor NVA.

Waarom eigenlijk, als ik vragen mag?

Vrijheideerst 18 januari 2018 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8626847)
Waarom eigenlijk, als ik vragen mag?

Gaat dit over Tom Meeuws?

Viel de N-VA in die peiling terug tot 20%?

:rofl:

Eyjafjallajökull 18 januari 2018 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8626845)
In bepaalde middens, ongetwijfeld. Maar ik zal alvast met veel overtuiging op de CD&V stemmen.

Heel wat mensen zullen trouwens al snel hun bekomst hebben van de vuile tweestrijd die zich tussen N-VA en Groen aan het afspelen is. Als Peeters zich profileert als het redelijke midden en zich niet laat verleiden om mee met modder te gooien, kan de CD&V een goede score neerzetten.

:lol:

Knuppel 18 januari 2018 17:07

Citaat:

De tweestrijd tussen de N-VA en de groenen zit alleen in jouw hoofd.

We zullen zien wat Peeters ervan bakt ALS hij zich profileert als het redelijke midden.

Hypochonder 18 januari 2018 17:11

Citaat:

Ja jongen, als gij elke avond een rozenkrans aframmelt en genoeg folderkes gaat uitdelen in de bejaardenhuizen te lande zal CD&V misschien niet onder de 10% vallen.

Vrijheideerst 18 januari 2018 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8626861)
De tweestrijd tussen de N-VA en de groenen zit alleen in jouw hoofd.

We zullen zien wat Peeters ervan bakt ALS hij zich profileert als het redelijke midden.

Men gelooft hier sterk in een Klaver-effect.

Groenlinks stond héél dicht bij regeringsdeelname, maar dan ging Jesseke gaan lopen.

Ik geloof eerder in een Oostenrijks-groen effect: 0 zetels...

quercus 18 januari 2018 17:14

Citaat:

Jouw job is zeker bij een van de organizaties die aangesloten zijn bij ACW/beweging.net? Veel plezier bij de "in het midden van het bed"-liggers! :lol:

Vrijheideerst 18 januari 2018 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8626868)
Jouw job is zeker bij een van de organizaties die aangesloten zijn bij ACW/beweging.net? Veel plezier bij de "in het midden van het bed"-liggers! :lol:

Okra.

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2018 17:19

Heerlijk toch, die schampere reacties als het over de CD&V gaat. Er spreekt een zekere frustratie uit die mij ten zeerste bevalt. 8-)

Vrijheideerst 18 januari 2018 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8626874)
Heerlijk toch, die schampere reacties als het over de CD&V gaat. Er spreekt een zekere frustratie uit die mij ten zeerste bevalt. 8-)

Kris Peeters, we hebben u door.

TheFourHorsemen 18 januari 2018 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8626835)
Heb jij recentere cijfers waaruit blijkt dat de CD&V "in de hoek zit waar de klappen vallen"?

Ik verwijs naar het bericht van Knuppel:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8626838)

Uiteraard zijn er nog geen (Antwerpse) cijfers van na de zeer recente gebeurtenissen.

TheFourHorsemen 18 januari 2018 17:26

Citaat:

Het gaat hier over Antwerpen. Hier stemt men niet op mensen die nog maar pas in Antwerpen zijn komen wonen (als Kris Peeters er al effectief woont).

Annemie Turtelboom kan hiervan meespreken.

Vlad 18 januari 2018 17:29

Wouter Van Besien is precies modder.

Xenophon 18 januari 2018 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8626882)
Wouter Van Besien is precies modder.

Hij ziet er inderdaad een beetje zoals een viezerik uit, waarom scheert de man zich niet?

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2018 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8626879)
Ik verwijs naar het bericht van Knuppel:

Welaan, die klappen komt de CD&V wel weer te boven. Ingetogen recepties zijn mij ten andere dierbaarder dan euforische.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be