![]() |
Citaat:
Bedankt ook u, Pelgrim, voor uw eerlijkheid. Ik voelde het al aan mijn water, maar kon er niet echt een vinger opleggen: waarom zijn de Vlamingen 100% afwezig in de Brusselse noden, maar wel aanwezig in bv Afrika? Voor mij, Buitenlandse Brusselaar, was het lang een raadsel. Nu wordt het wat duidelijker. PS: best een ziek land, België. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat Brussel voor veel Vlamingen "een mesthoop" is, heeft alles te maken met de brussels-belgische elite die er de Laekens uitdeelt en zelf in de eerste plaats anti-Vlaams is. Ik kan de doorsnee Vlaming best begrijpen als die zich niks meer aantrekt van wat er in die stad van Vlaminghaters gebeurt.
|
Citaat:
Wat één van mijn bedoelingen is, dat is de zaken aan te kaarten, door de daklozen een gezicht, een stem te geven, en als dat af en toe een beetje gêne veroorzaakt bij onze Heren en Dames Politiek (en dan vooral het "Brusschelsch Parlement" :roll:) dan is dat mooi meegenomen. ;-) |
Citaat:
Het echte interessante is dan ook altijd waarom achter deze goede doelen nog uberhaupt mensen aanlopen; Vlaanderen nog dommer dan gedacht... |
Citaat:
We geven ze een sociale ondersteuning. De rest moeten ze zelf doen. En zeg nu eerlijk : kan je ze ongelijk geven ? België is één van de landen met een geweldige sociale voorziening. Probleem is alleen dat er massaal misbruik van gemaakt wordt. Laten we daar al eens iets aan doen. Dat zou al een stap in de goede richting zijn. Maar er staat een rem op zulk initiatief. Dat heet politiek correct. Tijd dat iemand de ogen opent en dat durft te aanvaarden. Dat zou de éérste stap naar verbetering zijn. Maar dat is niet voor morgen. Blijkbaar is men té bang om zijn postje kwijt te raken... |
Citaat:
Als "buitenlandse brusselaar" zul je echter eerst de Belgische ziekte moeten begrijpen vooraleer je het gedrag van de Vlaming kan beoordelen. België is in wezen een racistische staat, ze heeft een culturele genocide tegen de Walen uitgericht, een culturele genocide tegen de Vlamingen proberen uitrichten en over Congo zullen we maar zwijgen. Het Brussels Gewest is nog steeds het ultieme wapen van de Belgische elite tégen de Vlamingen. De politieke elite van Brussel is door en door anti-Vlaams, "keer terug naar uw dorp", als dat je iets zou zeggen. Voor veel Vlamingen staat Brussel nog steeds gelijk met francofoon imperialisme, bureaucratie en bourgeoisie. |
Citaat:
De belangrijkste reden is ANGST. De tweede belangrijke reden is dat de meeste Vlamingen uit een anti-elitaire cultuur komen. In plaats van op het duurste plekje in het land te willen wonen, willen de meeste NL Belgen op het goedkoopste plekje wonen. Dat die Brusselse elite anti-Vlaams is, komt mede voort uit het verachtelijke vluchtgedrag van vele Vlamingen zelf. Daar kan en mag niemand respect voor opbrengen. |
het is vooral een wisselwerking. Het een versterkt het ander. Maar laten we niet vergeten dat het niet de Vlamingen zijn die de miserie van 1830 zijn begonnen, wel de Brussels-Belgische elite.
|
Ik ben overigens de eerste om je gelijk te geven dat we van dat vluchtgedrag af moeten. Ik heb daar zelf al meerdere discussies over opgestart op dit forum.
|
Citaat:
Citaat:
De brusselse elite heeft de vlamingen altijd beschouwd als tweederangsburgers omdat ze de Vlaamse cultuur en taal minderwaardig vinden. Men is gevlucht voor de dure prijzen en voor het rapluisterende islamkrapuul dat terreur zaait. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik mag dan een buitenlander zijn, ik ben wel al langer in Brussel dan dat jullie geboren zijn ;-) en heb met véél Vlamingen moeten werken die zelf nog geen stap in Brussel hadden gezet, ookal kwamen ze elke week in het centrum van de hoofdstad poen scheppen. Als men zegt "keer terug naar uw dorp", dan is daar misschien ook sprake van een wisselwerking: veel vlamingen keren inderdaad zo vlug mogelijk terug naar hun dorp, spreken gebrekkig Frans, vinden Brussel vreemd, vies en gevaarlijk, maar komen er wel met honderdduizenden een comfortabele pree scheppen. Maar een keer koffie gaan drinken op de Grote Markt? Oei, nee! Of toch, vijftien jaar geleden ne keer, toen Wil Tura daar optrad. |
Citaat:
En hier in Vlaanderen gaan er ook nog verschieten als de de verhoopte stemmen niet krijgen :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be