brother paul |
1 mei 2014 10:19 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
(Bericht 7120906)
Door profiteurs in gemeenschapsdienst verplicht te werk te stellen krijg je een standenmaatschappij. Door gelijke belastingtarieven los je ook geen enkel probleem van misbruik bij de bijdragers op. Het misbruik blijft mogelijk door zwartwerk en illegale productie, verwerking of dienstenlevering.
Misbruik kan bestreden worden met afgedwongen regulatie.
|
Hoe kom je daar nu bij ?
iedereen heeft de kans om te werken. Dat is duidelijk ,werken levert een inkomen, dus iedereen heeft recht op werk. Dat is gerealiseerd.
In welk opzicht je een standenmaatschappij krijgt, weet ik niet. Ik denk dat een profiteur die geld genoeg heeft maar die gewoon stempelt omda thij het krijgt automatisch zal stoppen met stempelen. En ik denk dat de kans op een inkomen voor een stempelaar die bvb een royaal neveninkomen heeft door andere activiteiten automatisch door de mand gaat vallen in het 'eenheidsbelastingsstelsel'
Ik heb gezegd dat je u moet concentreren als fiscus op de volledige aangifte van het inkomen, en niet meer op ongelijke voorstellen van uw inkomen op allerlei manieren zodat je geen belasting betaalt. Dus het begint met een eenheidstarief en dat zorgt dat je alle discussies die mogelijk bestaan verdwijnen. Dus er is geen enkel persoon die moet verdacht worden van 'defiscaliseren' of 'ontwijken van belastingen' het tarief is altijd hetzelfde er is geen ontwijke. Daarmij verdwijnt volgens mij 90% van het belastingswerk. vandaag Uit de praktijk, de ENIGE VORM VAN DISCUSSIE die ik heb gaat over alles wat ik officieel gedeclareerd heb, en hoe je dit moet laten belasten. Het gaat uitsluitend daarover. Uiteindelijk is het de boekhouder die de wetten probeert te volgen, versus de belastingcontroleur die met zijn 'ambtelijke logica' en 'zijn bonus in het verschiet' die zit te zoeken of hij een 'waterdichte' methode heeft. NOg grover, zelfs al weten ze dat hun belasting een doorschuifoperatie is, of zelfs al weten ze dat hun belasting over het onfaire gaat, of zelfs al weten ze dat hun belasting dubbel belast omdat de belasting via een ander kanaal betaald is, toch gaan zij ambtelijk die belasting toepassen. Want zij moeten een quotum halen. Dus de fairheid, en het aangename van ee nbelastingscontrole is allang weg. Men verbetert geen fouten, men komt gewoon stelen.
De enige vorm van misbruik die overblijft is iemand 'vergeet' iets aan te geven. Goed ik verdien 2000euro in een buitenlands jobje en vergeet het aan te geven. Follow the money, zoals ze nu doen inventeriseer de rekeneningen; kijk naar de groei van de rekeningen en alle groei is in principe iets die moet belast worden. Je hebt een veel eenvoudigere en relatief waterdichte kruiscontrole. Voila daarom is het wel een beter en eenvoudiger en efficienter systeem.
En nee je moet geen wetgeving erin stampen, zoals we gaan die mensen leren traag rijden, en we gaan ze leren belastingen betalen blabla. Uiteraard zijn belastingen nooit sympathiek, maar nu verspilt de maatschappij veel geld en werk aan het omzeilen van belastingen. Waarom zou je 1000euro boekhouder betalen, tenzij dat je voor dat bedrag uw lastenwilt optimaliseren. Dus dat een grote groep boekhouders nutteloos worden voor dit deel van het werk, is voor mij duidelijk. Ik vind dat niet eens erg. Maar ik zeg dat vereenvoudigen van belastingen op deze manier een leger mensen minder nodig maakt om belastingen te controleren en gelijkheidsbegindsel (een grondwet per slot van rekening) ervoor zou zorgen dat iedereen gewoon alles aangeeft (wat dan het ECHTE FRAUDEWERK is) zal leiden tot veel efficienter resultaat dan wat ze nu bekomen
|