Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Tom Meeuws weer in vieze papieren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242015)

Vette Pois(s)on 18 januari 2018 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8626886)
Welaan, die klappen komt de CD&V wel weer te boven. Ingetogen recepties zijn mij ten andere dierbaarder dan euforische.

zeker dat

geen tanden of ruggengraat, zoiets kan tegen flinke meppen

Svennies 18 januari 2018 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8626861)
De tweestrijd tussen de N-VA en de groenen zit alleen in jouw hoofd.

We zullen zien wat Peeters ervan bakt ALS hij zich profileert als het redelijke midden.

Als hij zo goed bakt zoals een chinees zal het gene vette worden ,op het industriepark aan de a12 wachten ze er nog altijd op....

In Puurs zelf was hij maar 2 de viool,en in Antwerpen zal hij eerder onder het bed eindigen dan in het midden...:rofl:

TheFourHorsemen 18 januari 2018 17:39

Citaat:

Welaan, die klappen komt de CD&V wel weer te boven. Ingetogen recepties zijn mij ten andere dierbaarder dan euforische.

Hoop doet leven nietwaar.

Svennies 18 januari 2018 17:41

Fluiten in het duister ook...

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2018 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8626880)
Het gaat hier over Antwerpen. Hier stemt men niet op mensen die nog maar pas in Antwerpen zijn komen wonen (als Kris Peeters er al effectief woont).

Ik verwacht dan ook niet dat de CD&V door het dak gaat. Voldoende groot worden om onmisbaar te zijn moet het streefdoel zijn. De cruciale vraag zal trouwens zijn hoe de rechtse stemmen zich gaan verdelen over N-VA en VB.

Xenophon 18 januari 2018 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8626894)
Ik verwacht dan ook niet dat de CD&V door het dak gaat. Voldoende groot worden om onmisbaar te zijn moet het streefdoel zijn. De cruciale vraag zal trouwens zijn hoe de rechtse stemmen zich gaan verdelen over N-VA en VB.

Welk %?

hamac 18 januari 2018 17:48

Citaat:

Een begrafenissfeertje?

De schoofzak 18 januari 2018 17:50

Wanneer, wanneer, wanneer ?
Komt de volgende peiling ???

TheFourHorsemen 18 januari 2018 17:50

Citaat:

Ik hoop eveneens dat CD&V een redelijk aantal stemmen haalt. N-VA heeft uiteraard coalitiepartners nodig.

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2018 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8626896)
Welk %?

Dat hangt af van de verhouding N-VA/VB, maar ik hoop op minimaal 10%. In een peiling van eind september haalde de CD&V overigens 8,9%.

werkman 18 januari 2018 18:13

Citaat:

Moet ik daaruit besluiten dat U CD&V rangschikt bij het linkse blok of dat ze helemaal geen stemmen gaat halen? En voor de OVLD idem dito?
Want U verdeelt de rechtse stemmen toch alleen maar tussen twee partijen?
Maar kom. Uw verdelingen hebben weinig belang. Ze trekken toch op niet veel vermoed ik. Het door U vermeld streefdoel kan wel eens juist zijn.
Het moet bereikt worden. Waarschijnlijk toch dank zij het feit dat Madame "Non" haar kazuifel over de haag gooide. Waar krijgt Madame trouwens nog zitpenningen? Ge hoort daar zo weinig van. :twisted:

De gemuilkorfde 18 januari 2018 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 8626452)
Maar u blijkbaar niet. U vindt dit tof. Dat is dan eveneens genoteerd.

Ik hoop voor u dat u elektronisch noteert, u moet anders al een paar keer bijgebouwd hebben, om al die notities bij te houden...

werkman 18 januari 2018 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8626903)
Ik hoop eveneens dat CD&V een redelijk aantal stemmen haalt. N-VA heeft uiteraard coalitiepartners nodig.

Als het mathematisch moet is uw zienswijze juist.
Maar als het niet moet en De Wever praat over splitsing van het land; en daaruit volgend de splitsing van partijen; dan kan het wel eens anders uitdraaien. Het is deze splitsing voornamelijk die het opdelen van België in deelstaten belet. Sommigen denken dat het is omdat eenheid macht betekent maar dat gaat alleen op als het de eenheid van partijen betreft.
Aan de splitsing van het land veegt iedereen zijn oliebollen. :lol:
Uitgezonderd de Walen zelf uiteraard.
Dus verkoop niet het vel van de beer alvorens hij geschoten is.

De gemuilkorfde 18 januari 2018 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 8626474)
Zo is het en dat willen ze bereiken. Maar het gaat dus inderdaad over het wanbeheer van overheidsgeld door een politicus, namelijk Tom Meeuws. Maar SPA ontslaat die niet en zo blijft hij maandelijks mooi de welgevulde kassa passeren. Plus wie weet nog hoeveel verborgen mandaten en postjes waar hij rijkelijk wordt vergoed? In elke normaal bedrijf was die met pek en veren buiten gezet. Bij SPA wordt hij beloont?

Ik weet niet of de mensen het nog zullen geloven.
De reactie van Crombez is duidelijk : de rangen sluiten, ons kent ons, en de ene hand wast de andere.
Er blijft niets meer over van het zorgvuldig opgebouwde sprookje dat de SP.a nu eens zuiver ging zijn.
Een strategie van jaren ver ligt in de prullenmand.

TheFourHorsemen 18 januari 2018 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 8626922)
Als het mathematisch moet is uw zienswijze juist.
Maar als het niet moet en De Wever praat over splitsing van het land; en daaruit volgend de splitsing van partijen; dan kan het wel eens anders uitdraaien. Het is deze splitsing voornamelijk die het opdelen van België in deelstaten belet. Sommigen denken dat het is omdat eenheid macht betekent maar dat gaat alleen op als het de eenheid van partijen betreft.
Aan de splitsing van het land veegt iedereen zijn oliebollen. :lol:
Dus verkoop niet het vel van de beer alvorens hij geschoten is.

Ik heb het hier over de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen, niet over Vlaamse of federale verkiezingen.

Over welke splitsing van partijen heeft u het trouwens? Enkel PVDA/PTB profileert zich als één nationale partij.

De gemuilkorfde 18 januari 2018 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8626481)
Los van wat aan wie en welke politieker wordt verweten, terecht of onterecht: die uiting hierboven in 't rood is nu net wat een iemand met een greintje zelfrespect moet doen kotsen.
En gij lijkt dat met goedkeuring te bekijken? Ik hoop dat ik je heb misverstaan.

Als er gesjoemeld wordt, mag dat voor mij uitkomen.
Waar ik niet van houd, is het morele gezwets over vreemdgaan of zo.
Dat vind ik het persoonlijke leven van een politicus/politica.
Maar het stelen, foefelen, financiële regels omzeilen, dat mag uitkomen, zeker bij een partij die altijd met een schijnheilige tronie afkomt dat ze het voor de gewone man opnemen.

De gemuilkorfde 18 januari 2018 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8626512)
Die waren net blij dat ze weg was.

Ze hebben waarschijnlijk al het slot veranderd :-D

werkman 18 januari 2018 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8626925)
Ik heb het hier over de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen, niet over Vlaamse of federale verkiezingen.

Over welke splitsing van partijen heeft u het trouwens? Enkel PVDA/PTB profileert zich als één nationale partij.

Niet geloven in Sint-Niklaas! Ze profileren zich niet als één partij maar ze profiteren wel van het feit dat ze kunnen rekenen op hun familie aan de andere kant van de taalgrens. Uw laatste opmerking zal ik dus niet lezen.
Geen goesting! Op nonsens kan je alleen met nonsens reageren.:lol:

TheFourHorsemen 18 januari 2018 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 8626931)
Niet geloven in Sint-Niklaas!

U ontkent het bestaan van die gemeente?

Citaat:

Ze profileren zich niet als één partij maar ze profiteren wel van het feit dat ze kunnen rekenen op hun familie aan de andere kant van de taalgrens. Uw laatste opmerking zal ik dus niet lezen.
Geen goesting! Op nonsens kan je alleen met nonsens reageren.:lol:
En wat over het eerste deel van mijn reactie, namelijk dat het gaat over gemeenteraadsverkiezingen?

De familiebanden verzwakken trouwens meer en meer. Zeker CD&V en CDH kan men echt niet meer als een politieke familie beschouwen.

De gemuilkorfde 18 januari 2018 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8626689)
ja, maar ondertussen is daar het communicerend vat pvda bijgekomen, met, "soyons honnêtes", P.Mertens, die Tommeke Meeuws zo wegblaast wat betreft bekwaamheid.

Tja, de eerste beste tube zonnecrème is bekwamer dan Tom Meeuws.

De gemuilkorfde 18 januari 2018 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8626783)
maw Meeuws is volgens Magnette een echte grote oplichter ...

:rofl:

Den Duisteren Duikboot 18 januari 2018 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door werkman (Bericht 8626915)
Moet ik daaruit besluiten dat U CD&V rangschikt bij het linkse blok of dat ze helemaal geen stemmen gaat halen? En voor de OVLD idem dito?
Want U verdeelt de rechtse stemmen toch alleen maar tussen twee partijen?

De CD&V is een centrumpartij. Niet links en niet rechts.

Open VLD stelt inderdaad niet veel voor in Antwerpen. Het zou me ten zeerste verbazen dat De Backer daar verandering in gaat brengen.

De verdeling tussen N-VA en VB is van belang vanwege het cordon sanitaire. VB-stemmen zijn, in elk geval als het op een bestuurscoalitie aankomt, verloren stemmen. En wat de N-VA aan het VB verliest, zal ze moeten compenseren met zetels uit het centrum. Alleen als de N-VA het VB nagenoeg volledig kan leegzuigen kan ze misschien een coalitie vormen zonder CD&V.

Citaat:

Maar kom. Uw verdelingen hebben weinig belang. Ze trekken toch op niet veel vermoed ik. Het door U vermeld streefdoel kan wel eens juist zijn.
Het moet bereikt worden. Waarschijnlijk toch dank zij het feit dat Madame "Non" haar kazuifel over de haag gooide. Waar krijgt Madame trouwens nog zitpenningen? Ge hoort daar zo weinig van. :twisted:
Ik had het over de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen. Madame Non speelt daarin geen rol.

Henri1 18 januari 2018 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8626901)
Wanneer, wanneer, wanneer ?
Komt de volgende peiling ???

Gaat N-VA weer stijgen ?

Ten opzichte van wanneer ?

Vette Pois(s)on 18 januari 2018 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8626941)
Gaat N-VA weer stijgen ?

Ten opzichte van wanneer ?

holderdebolder de berg af he ;-)

Henri1 18 januari 2018 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8626943)

Paraboïaal de berg af.

4x10E6 18 januari 2018 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8626026)
Meeuws zei letterlijk in ter zake:"Wij van links hebben hogere morele standaarden"

Ik heb tien minuten liggen lachen op de grond

.. ik ook .. dienen fok van een Meeuws is al even links als ik Westvlaams ..

Vette Pois(s)on 18 januari 2018 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8626944)
Paraboïaal de berg af.

geen genade henri, geen genade

kop op

daiwa 18 januari 2018 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 8626923)
Ik weet niet of de mensen het nog zullen geloven.
De reactie van Crombez is duidelijk : de rangen sluiten, ons kent ons, en de ene hand wast de andere.
Er blijft niets meer over van het zorgvuldig opgebouwde sprookje dat de SP.a nu eens zuiver ging zijn.
Een strategie van jaren ver ligt in de prullenmand.

Inderdaad !
Crombez is een leugenaar als hij zegt dat hij en zijn partij voor zuivere politiek staan.

4x10E6 18 januari 2018 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8626048)
Genieten ! :-)

.. bôf .. afzien aan dees kanten .. hoedanook : stemmen hoeft niet lager in Antwerpen komende oktober .. afijn tenware dienen fok van een Van Besien nog iets in zijn mouw verscholen mocht hebben ..

Henri1 18 januari 2018 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8626949)
Inderdaad !
Crombez is een leugenaar als hij zegt dat hij en zijn partij voor zuivere politiek staan.

Bron ?

Is Bracke en De Wever dan zo zuiver ?

4x10E6 18 januari 2018 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8626949)
Inderdaad !

.. allez allez .. gun den John zijn schijnheiligheidje .. das bärberischen Bärtchen ook draait ook zijn pollekes niet om voor dit soort aan ongein ..

4x10E6 18 januari 2018 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8626943)

.. echtig&techtig .. eigen schuld dikke bult ..

Svennies 18 januari 2018 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 8626948)
geen genade henri, geen genade

kop op

De berg af,het putteke in en zand erover....

Hypochonder 18 januari 2018 19:42

Beels zou voor Sp.a kiezen.

4x10E6 18 januari 2018 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8626962)
Beels zou voor Sp.a kiezen.

.. lap .. onz'Jinnih heeft voor de sossen gekozen .. vreet jouw hart op, Meyrem ..

Eduard Khil 18 januari 2018 20:20

https://www.demorgen.be/politiek/jin...rpen-b391bbfb/

SPA, partij van de bruinen :lol:

4x10E6 18 januari 2018 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8626983)

.. edje edje toch : ge zijt getriangeld bij deze ..

Eyjafjallajökull 18 januari 2018 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 8626950)
.. bôf .. afzien aan dees kanten .. hoedanook : stemmen hoeft niet lager in Antwerpen komende oktober .. afijn tenware dienen fok van een Van Besien nog iets in zijn mouw verscholen mocht hebben ..

Gij kunt niet genoeg afzien :lol:

4x10E6 18 januari 2018 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8626988)

.. bôf .. het kan nog erger worden .. meer zelfs : het gaat nog erger worden ..

Eduard Khil 18 januari 2018 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8626988)

inderdaad :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be