![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5754 Zelfde argument, andere bewoording. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan aannemen dat u het systeem van positieve discriminatie niet ideaal vindt. Ik vind dat zelf overigens ook niet, laat dat duidelijk zijn, maar ik zie op dit moment geen betere alternatieven. Het is óf dit, óf helemaal niks doen, wat in de praktijk neerkomt op het laten gedijen van discriminatie. Het is naar mijn mening op dit ogenblik het minste van twee kwaden. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar dat doe je niet door te gaan stellen dat "transfer" eigenlijke betekent "een voetballer die van de ene ploeg naar de andere gaat". |
Citaat:
|
Citaat:
Lijkt mij helemaal geen oplossing, integendeel. |
Citaat:
|
Citaat:
Je moet eerst en vooral beseffen dat dit geen oplossing is voor discriminatie, maar wel om de gevolgen van discriminatie te verminderen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
"Niks" wilt zeggen dat we discriminatie hebben. "Positieve discriminatie" wilt zeggen dat we dezelfde discriminatie hebben, maar dan van overheidswege opgelegd, en daarbovenop nog het risico op meer racisme bij de autochtone bevolking. Slechter dan niks dus. |
Citaat:
Dat is inderdaad het grootste defect van het systeem, maar de oorzaak ligt niet in het systeem maar bij de racistische werkgever. |
Citaat:
2. Een gediscrimineerde persoon is een gediscrimineerde persoon, ongeacht afkomst, huidskleur, of wat dan ook. Door de ene gediscrimineerde te vervangen door de andere, verminder je dus helemaal niet de gevolgen. De situatie blijft gelijk, alleen gaat het nu om een ander slachtoffer. |
Citaat:
Naarmate deze dsicussie vordert, blijkt de remedie almaar erger te worden ten opzichte van de kwaal... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be