geertvdb |
11 augustus 2015 16:09 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
(Bericht 7773481)
Sorry, maar ik onderkende niet direct een argument in uw tekst.
|
Toch wel, en ge ontwijkt de discussie aan te gaan
Citaat:
(Bericht 7773481)
Het 'wederkerigheidsgevoel' waar ge naar refereert, is simpelweg geen beletsel om ooit te stoppen met vrijwillig geven als je niet langer de behoefte voelt om te geven.
|
Dat is NIET het antwoord op mijn vraag. Mijn vraag was heel simpel: is het rechtvaardig. Dat is gewoon een ja/nee antwoord. Het is typisch voor ultra liberalen dat als er een ethische vraag wordt gesteld, de transistors oververhit geraken, en men dezlfde mantra opnieuw herhaalt.
Citaat:
(Bericht 7773481)
Dat leek me eigenlijk zo een simpele zaak dat ik niet eens dacht u dat te moeten beschrijven.
Vrijwillig geven houdt in dat het ook vrijwillig kan stopgezet worden.
|
En wederom ontwijkt u de vraag.
Citaat:
(Bericht 7773481)
Ik heb tijdelijk voldoende tijd om dat soort overheidsafpersing, dat lijnrecht ingaat tegen elke vorm van authentieke, vrijwillige solidariteit, geregeld eens in de verf te zetten.
Iedereen mag zijn hand uitsteken zoveel hij wil, zolang ik niet gedwongen word om ze te vullen.
|
Opnieuw dezelfde mantra.
Citaat:
(Bericht 7773481)
Laat de religie er buiten.
|
Zielig. Vindt u zelf dit een 'gevat' antwoord? Als er iemand religieus bent, dan bent u het.
Citaat:
(Bericht 7773481)
Neen, je hebt het over het tegendeel: vrijwillige solidariteit.
Dan is het niet meer dan logisch en heel normaal dat de tegenhanger ook vermeld wordt.
|
Totaal niet! Ik heb het over voorstel om langdurige zieken, of ernstig gehandicapten enkel te helpen via vrijwillige solidariteit.
Citaat:
(Bericht 7773481)
Misschien bevalt mijn antwoord je niet, verdring je het, vergeet je het, en krijg je daardoor de indruk dat ik je vraag ontwijk.
|
Nee, u ontwijkt de simpele ja/nee vraag.
Citaat:
(Bericht 7773481)
Maar omdat je het zo vriendelijk vraagt, zal ik je nogmaals antwoorden: ik vind niet dat iedereen moet meebetalen aan andermans dada's.
Eerst ieder voor zichzelf en zijn (gehandicapte) kinderen.
Daarna beroep doen op vrijwillige solidariteit (niet op overheid-georganiseerde afpersing die soms ook ten onrechte solidariteit wordt geheten)
Content?
|
Nee, want uw oplossing werkt niet. U weet best dat vrijwillige solidariteit onvoldoende is. Bovendien hebt u NOG STEEDS NIET op volgende vraag geantwoord. Vindt u het rechtvaardig dat mensen die altijd geweigerd hebben aan vrijwillige solidariteit, er beroep mogen op doen als zij plots in een behoeftige situatie komen?
Ik zal ook perfect zeggen waarom uw systeem niet werkt. Mensen die altijd meededen aan vrijwillige solidariteit zullen afhaken indien ze merken dat er parasieten zijn.
En u kan erop rekenen dat egoisten die weigerden aan de vrijwillige solidariteit mee te werken, er wel zullen van willen gebruik maken als ze zelf in een lastig parket komen. En dan zal heel het systeem in mekaar stuiken.
Dus ... hebt u nog een andere oplossing om langdurig zieken of ernstig gehandicapten te helpen? Of wil u mij nog eens vertellen wat een dief de overheid is? Want ik denk dat u die mantra graag nog eens wil herhalen.
|