werkman |
18 januari 2018 20:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen
(Bericht 8626932)
U ontkent het bestaan van die gemeente?
En wat over het eerste deel van mijn reactie, namelijk dat het gaat over gemeenteraadsverkiezingen?
De familiebanden verzwakken trouwens meer en meer. Zeker CD&V en CDH kan men echt niet meer als een politieke familie beschouwen.
|
Dan is dat eerste deel juist zeker. Maar ik heb het dus niet over gemeenteraadsverkiezingen zoals je wel zal gemerkt hebben.
Er zitten er hier op het forum (of zaten?) die niet kunnen verdragen dat er over gemeentepolitiek gesproken wordt of werd. Kneus sprak destijds ook liever over nationale politiek. Antwerpen vormt waarschijnlijk een uitzondering op die regel. Maar als het dit niet is dan is het wel iets anders.
Sommigen kunnen niet leven zonder denigrerend te doen als ze de kans krijgen. Maar dat ze honderd keer hetzelfde zeggen en bij alles het blok willen vuil maken dat moet natuurlijk kunnen. En als het dan weer gaat over de sossen dan zijn ze ook steeds afwezig. Van objectief debat voeren over alles en iedereen is er dus bij zulk volk geen sprake.
Dat de CD&V geen relaties zouden hebben met hun Waalse familie is een zeer tijdelijk verschijnsel geweest omdat ze in Wallonië dachten aan regeringsvorming te doen. En dat zinde de CD&V natuurlijk niet.
Hun familie in Wallonië is steeds een bruikbare vondeling geweest.
Maar dat is hier weer mijn mening. Zoals uw conclusie de uwe is.
Maar ik blijf wel bij mijn zienswijze en die is dat men nooit het vel van de beer moet verkopen. Zeker niet in politiek. Een ministerzetel meer of minder kan zelfs logica om zeep helpen. Alhoewel logica? Weten sommige partijen nog voor wat ze staan? Waarschijnlijk alleen voor het geld zeker?
Maar dat maakt het wel eenvoudig. Geen principes in de politiek betekent ook geen principes bij het kiesvee. Moraliteit is een zwalpend schip geworden op een onstuimige zee. :-P
|