Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
(Bericht 6061209)
Daarom schreef ik : "tot er een representatief aandeel is"
Hoeveel keer moet ik herhalen tot het doordringt? Of doe je alsof het niet doordringt?
|
Wat maakt dat nu uit, "tot er een representatief aandeel is"? Intussen worden nog steeds mensen negatief gediscrimineerd door uw "positieve" discriminatie.
Citaat:
Neen, want de competentste autochtonen zijn al lang aan het werk door de discriminatie in het verleden.
|
Volgens welke glazen bol?
Citaat:
Zelfs de minder competente autochtonen in vergelijking met de competenste allochtonen zijn ook al aan het werk, want die competentste allochtonen werden niet in dienst genomen omdat ze allochtoon zijn.
|
Dat zou zlechts waar zijn als een meerendeel van de bedrijven racistisch zou zijn.
Citaat:
Ik vervang niemand. Het gaat over nieuwe aanwervingen.
|
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat een allochtone gediscrimineerde nu een autochtone gediscrimineerde wordt.
Citaat:
In theorie. In de praktijk worden eindelijk de competenstse mensen in dienst genomen, ondanks hun afkomst.
|
Tenzij je niet aan de quota voldoet, natuurlijk. Want dan worden competente autochtonen afgewezen in de hoop dat er een competente allochtoon zal binnenstuiken.
Citaat:
Dat negeer ik niet. Hoeveel keer moet ik nog uitdrukkelijk schrijven dat ook positieve discriminatie discriminatie is?
|
Hoe je er dan voorstander van kan zijn, is mij een raadsel.
Citaat:
Jij herinnert je ongetwijfeld nog dat ik schreef dat dit geen oplossing is voor discriminatie, maar voor de gevolgen van discriminatie?
Waarom doe je nu alweer alsof het anders is?
|
Maar het is geen oplossing voor de gevolgen van discriminatie.
Citaat:
Positieve discriminatie wordt helemaal niet opgelegd door de overheid. Waar die bestaat, is dit op volkomen vrijwillige basis.
Zelfs een quotum voor vrouwen in beheersraden is nog niet opgelegd.
Er is enkel een verplichte vertegenwoordiging van vrouwen op kieslijsten.
|
Klopt, ik dacht dat het al opgelegd werd. Laten we hopen dat het nooit zover komt.
Citaat:
Nu riskeren autochtonen door meer mensen scheef bekeken te worden of beschouwd te worden als "hij zit daar alleen maar omdat hij autochtoon is en de baas is racist."
|
Onzin. Misschien dat dat in extreem linkse kringen wordt gedacht, maar daar blijft het dan ook bij.
Citaat:
Neen, we hebben vastgesteld dat ook positieve discriminatie gestoeld is op onderscheid maken op basis van criteria die er niet toe doen.
|
Positieve discriminatie poogt groep A te bevoordelen ten nadele van groep B en dit op basis van afkomst. Racisme dus.
Citaat:
Erger? We kunnen nog wat discussiëren of het even erg is, maar erger is het zeker niet.
|
Uiteraard wel, je hebt immers nog steeds dezelfde discriminatie, alleen blijft ze volgens mij ongestraft, en werkt ze racisme wellicht in de hand.
Citaat:
Insinueer je nu dat discriminatie niet bestaat?
|
Hoe jij dat meent te kunnen afleiden uit mijn berichtje, dat mag je me toch wel eens uitleggen.
Citaat:
Dan moet je eerst aantonen dat deze discriminatie ongeoorloofd is.
|
Dat is al gebeurd, maar je wilt het niet zien.