Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   FNV (bekend van Brantano) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253821)

quercus 31 juli 2020 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9401414)
euh??? FNV-holding heeft faillisement aangevraagd.
Ik neem aan dat dit niet wegens de gunstige weersomstandigheden is....

Sorry maar ik wil toch even uw aandacht er op vestigen: u hebt het voortdurend over FNV maar de correcte afkorting is FNG, naar de allereerste kledingzaak (voor kinderen) die het trio destijds overgenomen had namelijk “Fred aNd Ginger”.

kelt 31 juli 2020 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9401522)
Sorry maar ik wil toch even uw aandacht er op vestigen: u hebt het voortdurend over FNV maar de correcte afkorting is FNG, naar de allereerste kledingzaak (voor kinderen) die het trio destijds overgenomen had namelijk “Fred aNd Ginger”.


Dan heb ik dus constant mijn mede-forummers in verwarring gebracht...

:Angry5: op kelt

Henri1 2 augustus 2020 07:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9401522)
Sorry maar ik wil toch even uw aandacht er op vestigen: u hebt het voortdurend over FNV maar de correcte afkorting is FNG, naar de allereerste kledingzaak (voor kinderen) die het trio destijds overgenomen had namelijk “Fred aNd Ginger”.

Ze zijn wel evengoed failliet gegaan.

De Brabander 2 augustus 2020 15:40

De baas van Brantano was toch een flamingant, nee? Zijn die dan niet feilloos meer? Blijven nu nog over Katoennatie en Studio 100.

fox 3 augustus 2020 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 9403959)
De baas van Brantano was toch een flamingant, nee? Zijn die dan niet feilloos meer? Blijven nu nog over Katoennatie en Studio 100.

Bron?

kelt 3 augustus 2020 17:42

Men nhad het er op de radio over dat er vandaag nog altijd bestellingen (via het www dus) kunnen gedaan worden (en betaald) bij de merken van de FNG groep.Mogelijk komt dat wel goed,maar eigenlijk had FNG groep beter deze week even de verschillende webshops "afgelegd"...Tenslotte zijn het nu de curatoren die de dagdagelijkse business moeten gaan overnemen.


Ze (die webshops)zullen straks vermoedelijk nog een belangrijke rol gaan spelen bij eventuele doorstarts dan wel liquidatieverkopen.....

kelt 8 augustus 2020 15:31

Normaal organiseren de curatoren vandaag zaterdag de uitverkoop van de winkels van de FNG-groep maar doordat er "onvoldoende veiligheidspersoneel" te vinden is kan dit fysiek niet doorgaan...

https://www.tijd.be/ondernemen/texti.../10244042.html

De internethandel loopt dan wel normaal (FNG-groep had reeds moderne logistieke- en digitale infrastruktuur...)

....van "hobbybezigheid" (iets met "computers") naar enig overblijvend alternatief om nog centen binnen te krijgen,dat is het internet geworden....

Dit past bijna naadloos in een ander draadje over structurele leegstand,een euvel waar menig ex-FNG-groep winkelpand straks mee zal te maken krijgen. 8-)

Zeus 8 augustus 2020 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9411259)

Dit past bijna naadloos in een ander draadje over structurele leegstand,een euvel waar menig ex-FNG-groep winkelpand straks mee zal te maken krijgen. 8-)

Steek er een McDonalds, Burger King of KFC in - die dingen draaien als een tierelier op de Vlaamse winkelsteenwegen

Gipsy 8 augustus 2020 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 9411517)
Steek er een McDonalds, Burger King of KFC in - die dingen draaien als een tierelier op de Vlaamse winkelsteenwegen

Mensen eten graag die ongezonde shit. Blijft voor mij een mysterie. Dat het dan nog lekker was maar alleen de geur doet mij al walgen.

kelt 15 augustus 2020 10:23

De uitverkoop gaat nog steeds niet door....er wordt geroezemoesd dat men voor Brantano al dicht bij een overnemer staat.Dan is het misschien inderdaad niet slim om wat er nog van stock rest te dumpen..:roll:


Het Antwerpse gerecht ondertussen zal een onderzoeksrechter aanstellen (of heeft dat inmiddels al gedaan) en die persoon kan (volgens kanaal-Z nieuws van een paar dagen geleden) aan de slag met een nogal divers dossier zoals "onterecht gebruik van bedrijfsmiddelen" en allerlei onjuistheden en onduidelijkheden in de boekhouding van die wolk aan (elkaar facturerende- )vennootschappen die FNG geworden was...


Ondertussen op de website(15/08/2020)

https://fng.eu/

kelt 21 augustus 2020 05:25

De eigenaar van het Nederlandse Scapino(dat in onze streek al lang verdwenen is overigens) dacht een "roofoverval" te doen en Brantano in een paar dagjes tijd te kunnen opkopen....

Dat is niet doorgegaan,ongetwijfeld gaan de curatoren de overblijfselen van Brantano niet tegen gelijk welke prijs,en onder tijdsdruk ,overlaten.....

Nu wordt gesproken van een Duitse schoenenketen ,die echter (volgens kanaal-Z) volstrekt niet geinteresseerd is in de merknaam Brantano noch in de stock,maar gewoon enkele tientallen winkels zoekt om er zijn eigen naam op te hangen en het eigen gamma te verkopen....(in deze tijden...nou :roll: )

Voor de textieltjeswinkels als Fred & Ginger ,CKS en zo wordt nu gesproken van JBC als overnemer....


Die gasten zien dat blijkbaar allemaal nog goed zitten om bakstenen winkelsketens open te houden....

Hypochonder 21 augustus 2020 06:14

De oorzaken voor dit faillissement zijn volgens mij de volgende: een combinatie van grootheidswaanzin, incompetentie, gesjoemel, blindheid voor bepaalde trends op deze markt (almaar meer online) en de online trein compleet gemist hebben zoals zoveel andere Belgische bedrijven.

Die drie die FNG bestuurden maakten elkaar wellicht de kop zot met gladde praatjes en loze beloftes. In het begin van dit topic werd beweerd dat je niet meer op intuïtie zou moeten werken en dat je puur met voorspellingen en modellen op basis van big data zou kunnen werken. In bepaalde branches kan dat misschien wel maar in andere, zoals bvb de modesector, kan dat volgens mij nog altijd niet 100%. Big data kan wel een goede leidraad zijn en een gigantische bron van informatie maar intuïtie in combinatie met degelijk management zijn volgens mij nog altijd onontbeerlijk.

Hypochonder 21 augustus 2020 06:17

Ondertussen is het alweer hetzelfde, overbekende verhaal: de werknemers van dit bedrijf zijn de dupe samen met de belastingbetaler die mag opdraaien voor het gesjoemel en de grootheidswaanzin van enkelen. Het is gewoonweg schandalig dat dat zootje "managers" zo lang hun criminele gangetje is kunnen gaan.

Rudy 22 augustus 2020 10:33

Volkstoeploop bij Brantano
 
Deze morgen een volkstoeloop bij Brantano

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...oden-met-75-p/

kelt 22 augustus 2020 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9427068)
Deze morgen een volkstoeloop bij Brantano

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...oden-met-75-p/

Het bewijs,zovele mensen zijn gewoon bespottelijke ,zich vervelende-,IDIOTEN.......

Nog een geluk dat de toegang wegens Covids-redenen enigszins beperkt is of ze zouden VECHTEN voor een set sloffers aan -75
%..

Ondertussen zijn ze,ongetwijfeld,met de auto naar daar gekomen ...morons....8-)

Den Ardennees 22 augustus 2020 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 9411517)
Steek er een McDonalds, Burger King of KFC in - die dingen draaien als een tierelier op de Vlaamse winkelsteenwegen

Altijd jammer gevonden dat ze de Quick aan de Fransen hebben verkocht (en nu in handen van Burger King). Nog zo'n succesvol Belgisch bedrijf dat dan maar melkkoe werd van buitenlanders + ze hadden/hebben de beste hamburgers.

Rudy 22 augustus 2020 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9427081)
Het bewijs,zovele mensen zijn gewoon bespottelijke ,zich vervelende-,IDIOTEN.......

Van idioten gesproken.
Moet je deze beelden eens zien uit Brazilië:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...s-op-nieuwe-w/

Hypochonder 22 augustus 2020 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9427081)
Het bewijs,zovele mensen zijn gewoon bespottelijke ,zich vervelende-,IDIOTEN.......

Nog een geluk dat de toegang wegens Covids-redenen enigszins beperkt is of ze zouden VECHTEN voor een set sloffers aan -75
%..

Ondertussen zijn ze,ongetwijfeld,met de auto naar daar gekomen ...morons....8-)

Maar uiteraard. Veel mensen zijn niet meer dan oerdomme aasgieren. Ze kopen alles online, niet beseffende dat ze daardoor onze economie langzaam maar zeker verwoesten en bij een uitverkoop van een faillissement gaan ze vechten voor de beste koopjes. Mijn eerste reactie op het nieuws van deze uitverkoop we: daar ga ik zeker niet naartoe.

Dadeemelee 22 augustus 2020 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9427081)
Het bewijs,zovele mensen zijn gewoon bespottelijke ,zich vervelende-,IDIOTEN.......

Nog een geluk dat de toegang wegens Covids-redenen enigszins beperkt is of ze zouden VECHTEN voor een set sloffers aan -75
%..

Ondertussen zijn ze,ongetwijfeld,met de auto naar daar gekomen ...morons....8-)

Stomme idioten. En dat voor een paar schoenen die ze waarschijnlijk niet nodig hebben.

kelt 22 augustus 2020 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9427192)
Stomme idioten. En dat voor een paar schoenen die ze waarschijnlijk niet nodig hebben.


EN ze komen blijkbaar met ganse gezinnen....alsof de corona-reglementen niet gelden bij uitverkoop of zo......


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be