Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Stakende buschauffeur laat mentaal gehandicapte kinderen halverwege rit staan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=153234)

manta 27 maart 2011 08:35

Feit is dat die vakbond op z'n minst het handelen van hun jaarlijks betalerke zou moeten aanklagen . Het lijkt wel of ze niet eens kritiek durven geven op hun leden, wat in dit geval wel op z'n plaats zou zijn ...
Deze chauffeur moet een deftige sanctie krijgen, zelfs al zat er een voetbalploeg op die bus , die peewee moet z'n job doen ...



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5382584)
Dat is uw rot brein dat je ruikt...

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=49 8-)

Wisord 27 maart 2011 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5382592)
Feit is dat die vakbond op z'n minst het handelen van hun jaarlijks betalerke zou moeten aanklagen . Het lijkt wel of ze niet eens kritiek durven geven op hun leden, wat in dit geval wel op z'n plaats zou zijn ...
Deze chauffeur moet een deftige sanctie krijgen, zelfs al zat er een voetbalploeg op die bus , die peewee moet z'n job doen ...





http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=49 8-)


En uw punt is? Behalve dan dat "van stoute vakbond... pets op de poep"!

manta 27 maart 2011 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5382597)
En uw punt is? Behalve dan dat "van stoute vakbond... pets op de poep"!

Wat was uw punt over de medeforummer z'n brein ???

Over de vakbonden ??? Simpel , gelijk 't der staat ...

Wisord 27 maart 2011 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5382601)
Wat was uw punt over de medeforummer z'n brein ???

Over de vakbonden ??? Simpel , gelijk 't der staat ...

Stoute vakbond dus "pets op de poep"....

manta 27 maart 2011 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5382611)
Stoute vakbond dus "pets op de poep"....

Neen, da's wat u er van maakt, gezien uw uitlatingen aan't adres van anderen valt dat nog mee...

kelt 27 maart 2011 09:00

Samenvatting uit de Franstalige pers:
Een intern reglement van de TEC schrijft blijkbaar voor dat een chauffeur altijd zijn rit moet afwerken tenzij een ongeval of panne...
Dat heeft hij niet gedaan...Hij riskeert dus een zware sanctie.
Zijn vakbond ziet geen graten in het voorval...

Karel Martel B 27 maart 2011 09:00

Ik zou weigeren op een andere plaats dan mijn halte uit te stappen.

De chauffeur kan dan de hulp van de politie inroepen. Maar me dunkt dat die afzijdig willen blijven in sociale conflicten?

Wisord 27 maart 2011 09:01

En het dramatiseren gaat rustig verder... bende kiekens.

Nynorsk 27 maart 2011 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5382620)
En het dramatiseren gaat rustig verder... bende kiekens.

ben jij die buschauffeur ofzo?

Zou jij ermee kunnen lachen als een buschauffeur je pakweg 7-jarig kind ergens in 't onbekende eraf gooit? Zou je ermee kunnen lachen als de vakbond van die chauffeur dan nog zegt dat zoiets kan?

De reactie van de vakbond maakt het net géén fait divers. Blijkbaar is het stakingsrecht zo absoluut dat je van de vakbonden zwakkere personen die je onder je hoede hebt zomaar in gevaar mag brengen.
Wat is het volgende? Staking van de onthaalmoeders waarbij de onthaalmoeders de kinderen op straat droppen en gaan staken?

En wat is er in godsnaam mis om met die kinderen in te zitten? Moeten mensen eerst armen en benen afgezaagd worden voor ze medeleven verdienen? Je zal allicht beseffen dat zo'n belevenis, die voor jou futiel zou zijn, voor een mentaal gehandicapte mogelijk ferm traumatiserend kan zijn. Ik heb mentaal gehandicapten voor véél minder dat compleet angstig zien worden en het jaren later nog meeslepen.

CyberpunX 27 maart 2011 10:48

Geen enkel verantwoordelijkheidheidsgevoel ... roept vragen op hoe die recrutering dan wel gebeurt.

Zucht 27 maart 2011 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5382619)
Ik zou weigeren op een andere plaats dan mijn halte uit te stappen.

De chauffeur kan dan de hulp van de politie inroepen. Maar me dunkt dat die afzijdig willen blijven in sociale conflicten?

Ja maar als jij 't geweest was had dat bestuurdertje je er misschien niet durven uitzetten.

Van mentaal gehandicapte kinderen kun je moeilijk verwachten dat ze zich assertief opstellen, de politie oproepen of anderzijds op effectieve manier verzet bieden tegen deze bullebak.

freelancer 27 maart 2011 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5382584)
Dat is uw rot brein dat je ruikt...

Moet ik links zijn dan had U strafpunten aan uw broek... wegens belediging :-D

Savatage 27 maart 2011 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5382597)
En uw punt is? Behalve dan dat "van stoute vakbond... pets op de poep"!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5382584)
Dat is uw rot brein dat je ruikt...

Wisord probeert hier met zijn kinderpraat weer eens de aandacht van het onderwerp af te leiden. Het ging er mij niet zozeer om dat één individu gehandicapte kinderen aan hun lot overlaat omdat hij niet meer wilt werken, maar wel dat de vakbondsleiding dit de normaalste zaak ter wereld vindt. Dit toont aan wat voor extremisten er aan de leiding staan bij die vakbonden. Als gehandicapte kinderen hun veiligheid al ondergeschikt is aan werkonwilligheid ...

ministe van agitatie 27 maart 2011 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5381715)
Bron: http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20110326_014

Vooral die laatste zin viel me op. De vakbond vind het dus normaal dat die kerel daar mentaal gehandicapte kinderen aan hun lot overlaat in the middle of nowhere. Alles is zeker gerechtvaardigd als ze niet meer willen werken?

Je zou beter de Franstalige kranten lezen. Daar staat namelijk:

Citaat:

Côté syndical, Carmino Fasano, secrétaire général de la CGSP, affirme qu'il ne cautionne pas l'attitude du chauffeur.
Ne pas cautionner = "niet goedkeuren"

Chauffeur buiten graag, maar die journalist ook. Die spuit leugens en propaganda.

ministe van agitatie 27 maart 2011 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 5382655)
De reactie van de vakbond maakt het net géén fait divers. Blijkbaar is het stakingsrecht zo absoluut dat je van de vakbonden zwakkere personen die je onder je hoede hebt zomaar in gevaar mag brengen.

Neen dus:

Waalse kranten:
Citaat:

Côté syndical, Carmino Fasano, secrétaire général de la CGSP, affirme qu'il ne cautionne pas l'attitude du chauffeur.
"Ne pas cautionner" = "niet goedkeuren"

freelancer 27 maart 2011 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 5383047)
Neen dus:

Waalse kranten:

"Ne pas cautionner" = "niet goedkeuren"

Wie gelooft er nu nog Waalse kranten? :lol:

Raf 27 maart 2011 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5382194)
Ze vinden niet eens dat er een fout gemaakt is, zover zijn ze nog niet.

Blijkbaar vinden ze dat dus wel...

Voortaan je bronnen een beetje beter checken, zou ik zeggen.

ministe van agitatie 27 maart 2011 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5383213)
Wie gelooft er nu nog Waalse kranten? :lol:

1) Het is een Franstalig citaat

2) De fout ligt wellicht in de vertaling

3) Als je liever TV-stations bekijkt dan Franstalige kranten lezen, alle bronnen geven hetzelfde citaat:

check het zelf

Raf 27 maart 2011 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 5383044)
Je zou beter de Franstalige kranten lezen. Daar staat namelijk:



Ne pas cautionner = "niet goedkeuren"

Chauffeur buiten graag, maar die journalist ook. Die spuit leugens en propaganda.

Schitterend, ministe! Je hebt er hier in je eentje een paar met de broek om de enkels gezet!

:thumbsup:

Benieuwd of er van deze mensen een verontschuldiging komt voor hun bevooroordeelde stommiteit... :-D

Nynorsk 27 maart 2011 17:37

Laat ons hopen dat die franstalige krant het bij het rechte eind heeft.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be