Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Soedan-affaire rond Francken eindigt straks gegarandeerd op een sisser (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242339)

epicurist_dirk 9 februari 2018 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck (Bericht 8644068)
Net nog eens naar het VRT nieuws gekeken. De boodschap was zeer duidelijk: de regering (Theo Frankcen dus) heeft fouten gemaakt. Debeuf en De Coninck mochten dat komen onderstrepen. 8O
Geen woord over valse beschuldigingen.

Links Franstaligen lanceren fake news en de (links) VRT doet gewoon verder.

Goed wetende dat en land die net uit jaren langen oorlog komt géén juiste berichtgeving kan leveren!!

fake news van Franstalig links met bedoeling deze regering midden /rechts met Vlaamse meerderheid te besmeuren!

Het Oosten 9 februari 2018 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8644134)
De gelijkenissen met UFO-onderzoek zijn treffend!

Ik vind dat Francken zich er wat gemakkelijk vanaf maakt: 'er wordt niet gemarteld en dus hervatten we de uitwijzingen naar Soedan'.

Hoezo 'er wordt niet gemarteld'?? Geen kat die het weet.

Dadeemelee 9 februari 2018 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8644132)
Ah zo, bij gebrek aan serieuze argumenten nog wat zwanzen, ja?

Met die zogenaamde "getuigenissen" was in de feiten wel degelijk van alles mis; vooral met de Whatsapp communicatie van de arme Soedanezen heeft men hen kunnen vastpinnen.
Bijlage 108417

Toemaatje, heet van de naald, het ging weer om geld :?



http://www.standaard.be/cnt/dmf20180209_03348283

Excuseer dat ik de NVA communicatietechniek gebruikt heb, ik zal het nooit meer doen ;)

Maar:

1) het rapport wordt in twijfel getrokken omdat niet alle gevallen onderzocht zijn

2) ondanks dat men bij de post van Het Oosten gaat zwanzen heeft hij wel gelijk: het rapport zegt niet dat er niet wordt gefolterd in Soedan.

daiwa 9 februari 2018 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644140)
Excuseer dat ik de NVA communicatietechniek gebruikt heb, ik zal het nooit meer doen ;)

Maar:

1) het rapport wordt in twijfel getrokken omdat niet alle gevallen onderzocht zijn

2) ondanks dat men bij de post van Het Oosten gaat zwanzen heeft hij wel gelijk: het rapport zegt niet dat er niet wordt gefolterd in Soedan.

Volgens uw logica en die van het Oosten mag men dan niemand meer uitwijzen want van geen enkel land is men zeker dat er niet gefolterd/gemarteld word.

Zipper 9 februari 2018 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8644102)
In Ter Zake willen de kaloten, groenen en sossen nog altijd niet toegeven dat ze er compleet naast zaten met hun beschuldigingen ofwel zwakken ze die uitspraken af zoals de sossen doen.

Koorknaap Beke die aan Francken vroeg na te denken over ontslag was niet bereikbaar voor commentaar. :lol:

Ik hoorde K.Cools' haar tanden knarsen tot in mijne living toen bleek dat ze Francken niet aankon.

Wapper 9 februari 2018 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644140)
Excuseer dat ik de NVA communicatietechniek gebruikt heb, ik zal het nooit meer doen ;)

Daar geloof er niks van.

Citaat:

1) het rapport wordt in twijfel getrokken omdat niet alle gevallen onderzocht zijn
Toch wel, lees het artikel dat ik net postte. (resistance is futile)

Citaat:

2) ondanks dat men bij de post van Het Oosten gaat zwanzen heeft hij wel gelijk: het rapport zegt niet dat er niet wordt gefolterd in Soedan.
Bewijzen dat er wel gefolterd werd zijn niet gevonden, ondanks het feit dat alle betrokkenen een smartphone hadden. Een foto maken was te moeilijk zeker?

Het Oosten 9 februari 2018 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8644144)
Volgens uw logica en die van het Oosten mag men dan niemand meer uitwijzen want van geen enkel land is men zeker dat er niet gefolterd/gemarteld word.


Ik concludeer dat volgen uw -weinig ethische- logica men toch mensen mag uitwijzen naar landen met een bloeddorstig regime en waar het helemaal niet uitgemaakt is of er folteringen worden toegepast op mensen die terug worden gezonden naar zo'n land.

Goed, dat is dan genoteerd.

Wapper 9 februari 2018 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8644144)
Volgens uw logica en die van het Oosten mag men dan niemand meer uitwijzen want van geen enkel land is men zeker dat er niet gefolterd/gemarteld word.

Inderdaad. Zijn we eigenlijk wel zeker dat er in België niet gefolterd wordt?
Moet dat niet onderzocht worden?

Dadeemelee 9 februari 2018 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8644144)
Volgens uw logica en die van het Oosten mag men dan niemand meer uitwijzen want van geen enkel land is men zeker dat er niet gefolterd/gemarteld word.

Ik spreek hier wel over Soedan hé. Ik ben geen kenner van het Afrikaanse continent, maar als ik 'Soedan' hoor dan rinkelt toch een belletje.

Maar misschien dat jij daar jaarlijks met je familie op vakantie gaat en er meer van weet :?

Dadeemelee 9 februari 2018 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8644147)
Snip...

Toch wel, lees het artikel dat ik net postte. (resistance is futile)

Snip...

Woord tegen woord. En waarom stond er niets over in het rapport?

Wapper 9 februari 2018 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644150)
Ik spreek hier wel over Soedan hé. Ik ben geen kenner van het Afrikaanse continent, maar als ik 'Soedan' hoor dan rinkelt toch een belletje.

Als ik u was zou ik dan toch eens dringend nakijken hoe Soedan politiek/militair verdeeld is.

Wapper 9 februari 2018 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644155)
Woord tegen woord. En waarom stond er niets over in het rapport?

Dat staat er wel in. Lees het.

Het Oosten 9 februari 2018 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8644156)
Als ik u was zou ik dan toch eens dringend nakijken hoe Soedan politiek/militair verdeeld is.


U kunt er misschien een op vakantie gaan. Het is verre van uitgesloten dat dit land u goed zou liggen.

Dadeemelee 9 februari 2018 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8644159)
Dat staat er wel in. Lees het.

Dus Koert Debeuf liegt?

https://www.demorgen.be/binnenland/-...639a8c410edcc1

Dadeemelee 9 februari 2018 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8644156)
Als ik u was zou ik dan toch eens dringend nakijken hoe Soedan politiek/militair verdeeld is.

https://diplomatie.belgium.be/nl/Die...dviezen/soedan

Citaat:

Niet-essentiële reizen naar bepaalde regio's van Soedan worden afgeraden.

Reizen naar Darfoer en de grensregio’s met Zuid-Soedan, Centraal-Afrikaanse Republiek, Tsjaad, Libië en Eritrea zijn formeel afgeraden. Er zijn indicaties dat het risico op ontvoering (voornamelijk in Darfoer) zich uitbreidt naar andere delen van het land, met inbegrip van Khartoem.

In gevolge de interventie van de internationale coalitie tegen de terreurgroep IS, is bijzondere waakzaamheid geboden. Aan Belgen die zich in het land bevinden, wordt gevraagd kennis te nemen van het bericht gepubliceerd op de homepage (http://diplomatie.belgium.be/nl/).

In de hoofdstad Khartoem en andere grote steden vinden regelmatig betogingen plaats. Het is aangeraden zich afzijdig te houden van demonstraties en samenscholingen.

Wapper 9 februari 2018 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644163)

In ieder geval heb ik meer 100 x meer vertrouwen in het CGVS dan in activist Debeuf die nu met zijn broek op de knieën staat.

"CGVS-topman Dirk Van den Buclk zegt dat sommige informanten onbetrouwbare informatie gaven. "Dat doet ons ernstig twijfelen bij het feit dat hij effectief geslagen is geweest."

Bobke 9 februari 2018 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644163)

Waarom hij niet en de anderen wel ?

Wapper 9 februari 2018 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8644164)

Inderdaad ja, en daarom wordt goed bekeken naar welk deel van Soedan iemand teruggestuurd wordt. Francken is goed bezig.

Wist u overigens dat Koning Aap groepsreizen naar Soedan aanbiedt?
https://koningaap.be/soedan-reizen

Het Oosten 9 februari 2018 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8644169)
Inderdaad ja, en daarom wordt goed bekeken naar welk deel van Soedan iemand teruggestuurd wordt. Francken is goed bezig.

Wist u overigens dat Koning Aap groepsreizen naar Soedan aanbiedt?
https://koningaap.be/soedan-reizen

Dat zal wel. Maar mensen toch.

Dadeemelee 9 februari 2018 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8644168)
Waarom hij niet en de anderen wel ?

Waarom anderen wel en hij niet. Zo kunnen we uren bezig blijven.

Feit is dat het rapport Soedan niet veilig verklaart en dat Francken gezegd heeft dat hij vanaf nu alle repatrieringen met inachtneming van Artikel 5 zal beoordelen.

En dat is goed :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be