Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Turteltaks weg=meer zonnepanelen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=231530)

non-conformist 4 juni 2016 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8126566)
Nog een eigendom kopen buiten Europa ....? en binnenkort opkrassen? zou dat geen goeie investering zijn..... ? banken zijn onbetrouwbare gronden geworden... ik betrouw het zooitje ongeregeld niet meer,

Kom je nu pas tot die vaststelling ?

PORSCHE 5 juni 2016 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8126451)
Het was een serieuze investering maar op de bank brachten onze spaarcenten bijna NIETS op.
Die jaarlijkse faktuur van 5 € : daar zijn we allemaal samen heel content mee !

:clapping::clapping::clapping:

Welke snul heeft vandaag nog een spaarrekening? Er zijn wel andere manieren om belastingsvrij wat meer rendement te hebben!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek (Bericht 8126566)
Nog een eigendom kopen buiten Europa ....? en binnenkort opkrassen? zou dat geen goeie investering zijn..... ? banken zijn onbetrouwbare gronden geworden... ik betrouw het zooitje ongeregeld niet meer,

Er zijn idd landen buiten Europa waar het nu nog goedkoop kopen is. En op termijn gouden invetsreringen zijn.

hamac 5 juni 2016 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8128019)
Er zijn idd landen buiten Europa waar het nu nog goedkoop kopen is. En op termijn gouden invetsreringen zijn.

Tegenover politieke onzekerheid moet een hoger rendement staan. Tegenover een dubbele politieke onzekerheid....

non-conformist 5 juni 2016 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE (Bericht 8128019)
Welke snul heeft vandaag nog een spaarrekening? Er zijn wel andere manieren om belastingsvrij wat meer rendement te hebben!

Er zijn idd landen buiten Europa waar het nu nog goedkoop kopen is. En op termijn gouden invetsreringen zijn.

Je hoeft er niet te kopen. Gewoon huren en lekker goedkoop leven.

Sukkelaar 6 juni 2016 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8095272)
Ik heb nog plaats om zonnepanelen bij te leggen, maar ze kunnen de boom in. Eén keer met de voeten gerammeld worden was meer als genoeg.

Voor mij was mijn investering in zonnepanelen een van de beste investeringen die ik de laatste jaren heb gedaan.

non-conformist 7 juni 2016 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8129362)
Voor mij was mijn investering in zonnepanelen een van de beste investeringen die ik de laatste jaren heb gedaan.

Je doet wat je wil, maar ik trap er niet in .

Jan van den Berghe 7 juni 2016 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8131556)
Je doet wat je wil, maar ik trap er niet in .

Waarin dan wel?

non-conformist 7 juni 2016 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8131557)
Waarin dan wel?

Moet dat dan ?

Jan van den Berghe 7 juni 2016 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8131558)
Moet dat dan ?

Wat moet?

non-conformist 7 juni 2016 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8131563)
Wat moet?

Ben je onnozel of gewoonweg met mijn voeten aan het rammelen ?

Jan van den Berghe 7 juni 2016 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8131569)
Ben je onnozel of gewoonweg met mijn voeten aan het rammelen ?

Oei, ik vraag naar inhoud, maar dat overstijgt u blijkbaar.

kelt 8 juni 2016 05:38

Er lopen blijkbaar opnieuw aanzienlijke aantallen mensen in een wijd opengesperde val door het installeren van zonnepanelen.Ze negeren daarbij de bewezen werking van Belgische politiek (en al zeker de consequentie van "taxshift"),en stellen zichzelf bloot aan het hebben van een "belastbaar feit" waar zonder enige twijfel van zal gebruik gemaakt worden.

Anderszijds is er ook beter nieuws,er worden enkele euro's per paneel opgevraagd om een soort recyclagefonds te spijzen....een beetje zoals we dat al jaren kennen met belbat....

Er zal op die manier in ieder geval geen "schuldenwalvis" ontstaan bij,bvb de recyclageparken mochten die steeds meer oude zonnepanelen moeten verwerken...

brother paul 8 juni 2016 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8131670)
Er lopen blijkbaar opnieuw aanzienlijke aantallen mensen in een wijd opengesperde val door het installeren van zonnepanelen.Ze negeren daarbij de bewezen werking van Belgische politiek (en al zeker de consequentie van "taxshift"),en stellen zichzelf bloot aan het hebben van een "belastbaar feit" waar zonder enige twijfel van zal gebruik gemaakt worden.

Anderszijds is er ook beter nieuws,er worden enkele euro's per paneel opgevraagd om een soort recyclagefonds te spijzen....een beetje zoals we dat al jaren kennen met belbat....

Er zal op die manier in ieder geval geen "schuldenwalvis" ontstaan bij,bvb de recyclageparken mochten die steeds meer oude zonnepanelen moeten verwerken...

een zonnepaneel gaat in feite niet kapot gaat gewoon achteruit... maar bon... de toekoms zal het wel bewijzen

PORSCHE 8 juni 2016 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8131670)
Er lopen blijkbaar opnieuw aanzienlijke aantallen mensen in een wijd opengesperde val door het installeren van zonnepanelen.Ze negeren daarbij de bewezen werking van Belgische politiek (en al zeker de consequentie van "taxshift"),en stellen zichzelf bloot aan het hebben van een "belastbaar feit" waar zonder enige twijfel van zal gebruik gemaakt worden.

Anderszijds is er ook beter nieuws,er worden enkele euro's per paneel opgevraagd om een soort recyclagefonds te spijzen....een beetje zoals we dat al jaren kennen met belbat....

Er zal op die manier in ieder geval geen "schuldenwalvis" ontstaan bij,bvb de recyclageparken mochten die steeds meer oude zonnepanelen moeten verwerken...

Kuddebeesten die de andere simpele zielen volgen :D

Rahowa 8 juni 2016 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 8126468)
Wij rekenen inderdaad op iets meer dan 10 jaar.
Over 10 jaar kunnen we evt. nieuwere panelen kopen die een betere kwaliteit hebben.

De mijne waren op 4 jaar break even,dat waren wel tijden zonder turtetax en tax op de omvormers.

Rahowa 8 juni 2016 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8128442)
Tegenover politieke onzekerheid moet een hoger rendement staan. Tegenover een dubbele politieke onzekerheid....

Ik hoorde laatst van een slimmerik die bouwgrond kocht in Litouwen die later waardeloze landbouwgrond bleek.

Sukkelaar 8 juni 2016 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8127103)
Kom je nu pas tot die vaststelling ?

Pas maar op met je aankopen in het buitenland zoals bv Spanje, Portugal en Griekenland. Ik heb eens een vijftal jaren geleden een seminarie gevolgd, wel is waar gegeven door een advocatenfirma die op alle wolfijzers en schietgeweren wees. Onthoud dat bijvoorbeeld een notaris in het buitenland niet hetzelfde is als een notaris bij ons.

Sukkelaar 8 juni 2016 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 8131569)
Ben je onnozel of gewoonweg met mijn voeten aan het rammelen ?

Nonconformist : ik was bereid je informatie te geven over mijn zonnepanelen maar als ik je verdere tussenkomsten lees ga ik mij hiervan onthouden.

Sukkelaar 8 juni 2016 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8131584)
Oei, ik vraag naar inhoud, maar dat overstijgt u blijkbaar.

Jan, die indruk krijg ik ook van hem.

Sukkelaar 8 juni 2016 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 8131683)
een zonnepaneel gaat in feite niet kapot gaat gewoon achteruit... maar bon... de toekoms zal het wel bewijzen

Ik heb ze nog maar 5 jaar en heb nog niets vastgesteld.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be