Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Komt er volgens u een "No fly zone" en "op tijd" ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152619)

Jozef Ostyn 14 maart 2011 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 5359935)
Het is wellicht daarom dat de Oost-Europese regimes en de Sovjet-Unie quasi geweldloos ten onder zijn gegaan en de macht hebben overgedragen?

Na eerst gedurende vele decennia mensen uitgemoord te hebben?

Bolsjewiek 14 maart 2011 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5359938)
Na eerst gedurende vele decennia mensen uitgemoord te hebben?

Ik daag u uit om een land te vinden dat niet verantwoordelijk is voor het vermoorden van mensen...

Jozef Ostyn 14 maart 2011 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek (Bericht 5360013)
Ik daag u uit om een land te vinden dat niet verantwoordelijk is voor het vermoorden van mensen...

Op de schaal van de Communisten?

D'ARTOIS 14 maart 2011 16:55

Libië is einde verhaal voor de rebellen. Ghadaffi heeft niet alleen het initiatief maar ook het militaire overwicht.

Een lekgeprikte ballon .......

Ars_Nova 15 maart 2011 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5357651)
Waarom moet er een no-fly zone komen?

Amerikanen bestoken moslimextremisten toch ook met vliegtuigen?

Ik snap het eigenlijk ook niet goed. Lijkt me ook zo'n "ouderwetse" maatregel die vooral weer de bevolking gaat treffen.

ministe van agitatie 17 maart 2011 18:37

Het antwoord is al gegeven: de no-fly-zone komt er niet en dus duidelijk niet op tijd.

Vraag is nu: na de reconstructie in Libië, wat betekent dat voor landen die zich hebben uitgesproken, zoals Frankrijk? Wat betekent het voor de Arabische revoluties? Waarom protesteert niemand tegen de inval van Saoedi-Arabië in Bahrein?

bgf324 17 maart 2011 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 5366595)
Het antwoord is al gegeven: de no-fly-zone komt er niet en dus duidelijk niet op tijd.

Vraag is nu: na de reconstructie in Libië, wat betekent dat voor landen die zich hebben uitgesproken, zoals Frankrijk? Wat betekent het voor de Arabische revoluties? Waarom protesteert niemand tegen de inval van Saoedi-Arabië in Bahrein?

Olie

Bolsjewiek 17 maart 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5360047)
Op de schaal van de Communisten?

Zelfs op grotere schaal, en met minder reden.

Bolsjewiek 17 maart 2011 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 5366595)
Het antwoord is al gegeven: de no-fly-zone komt er niet en dus duidelijk niet op tijd.

Vraag is nu: na de reconstructie in Libië, wat betekent dat voor landen die zich hebben uitgesproken, zoals Frankrijk? Wat betekent het voor de Arabische revoluties? Waarom protesteert niemand tegen de inval van Saoedi-Arabië in Bahrein?

Omdat het Westen geregeerd word door een bende sadistische hypocrieten die enkel geven om geld en olie.

kelt 17 maart 2011 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek (Bericht 5359908)
:lol:
Zeg me alstublieft dat je dit niet meent. Libië is de enige staat waarin het westen openlijk zijn steun betuigd heeft aan de rebellen. Pas toen het duidelijk werd dat de rebellen teruggeslagen werden heeft het westen zijn staart weer ingetrokken. De Arabische Liga heeft enkel Libië uit de Liga gesmeten, en Egypte, Bahrein, Tunesië, Saudi-Arabië en Jemem braafjes laten zitten.
Enkel wanneer het aankomt op Libië steunen landen als Frankrijk openlijk de rebellen omdat ze weten dat Libië een anti-imperialistische staat is die de belangen van de NAVO en de EU in de weg staat, alwaar landen als Tunesië en Egypte werden geregeerd door hun pionnen.

De ganse Arabische Liga staat momenteel te kijk,inderdaad...
En binnen de EU een aantal mensen,Sarkozy niet van de minste,maar ook een zekere G.Verhofstad...
Het is heel simpel,de levens van Europese soldaten mogen niet meer weggegooid worden aan een nieuwe bezetting buiten de EU.Eerst nog Afghanistan op een of andere manier verlaten en dan G E D A A N met dergelijke zever.

Libie,door zijn eersteklas- en goed bereikbare olie ,is wel degelijk een heel aantrekkelijk doelwit voor de vorige generatie "wereld-regeerders",de "chicken-hawks" die zelf hun legerdienst vermeden hadden,maar anderen in de hel zonden onder valse premisses.Hun tijd is al op....tot in het Witte Huis toe....

Het spreekwoord "de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens" wordt nog dagelijks gedemonstreerd.Onnodig er nog een plaatsje bij te kreeren.
Goed nieuws eigenlijk ;-)

Henri1 17 maart 2011 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek (Bericht 5357899)
De no fly-zone is een van de belachelijkste en meest van de pot gerukte ideeën die ik ooit heb gehoord. Geen enkele entiteit, noch de Arabische Liga, noch de NAVO, heeft het recht om de soevereiniteit van eender welke staat over haar eigen luchtruim te ontnemen. Zulk een actie is een oorlogsdaad, niks meer of minder.

So ?
Zo houd het bombarderen en afslachten van eigen burgers wellicht op.
Maar voor een communist is dat ondenkbaar ?

Henri1 17 maart 2011 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5358164)
Het is hier niet alleen een kwestie van een regime die een oppositie neerdrukt, het is ook een kwestie van oppositie die zeer gewelddadig aan de macht probeert te komen.

De grens tussen overheidsrepressie en brede coup d'état is hier flinterdun geworden.

Het heroïseren van de oppositie in Libië, die grotendeels bestaat door Khaddafistische regimeoverlopers en gedeserteerde legereenheden, is echt een zeer zware fout vooraleer objectief de bedoelingen en de populariteit van de zogenaamde "oppositie" bewezen is.

In Lybie was er nooit sprake van een oppositie omdat dat niet mocht.

Wat zou u zeggen als de Belgische regering massaal N-VA'ers begint te vermoorden ?
Is dat niet hetzelfde ?

Dixie 17 maart 2011 23:40

ze is goedgekeurd! geen tegenstemmen van china of SU

kelt 18 maart 2011 05:38

:evil:

wel ja....ik neem aan dat Rusland en China aan onnozelaars,zoals Frankrijk en Groot-Brittanie ,volop de gelegenheid willen geven zichzelf in de nesten te bombarderen,zichzelf er nog wat nieuwe vijanden bij te verwerven.

Henri1 18 maart 2011 06:28

Gear up en kick ass !

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...Veilgheidsraad

Henri1 18 maart 2011 06:48

http://edition.cnn.com/2011/WORLD/af...ex.html?hpt=T1

lombas 18 maart 2011 08:08

Gaan ze hetzelfde doen voor Ivoorkust?

Jemen en Bahrein: regering vuurt op ongewapende oppositie (<-> Libië).

Hallo Amerika?

Freddie 18 maart 2011 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5367476)
Gaan ze hetzelfde doen voor Ivoorkust?

Jemen en Bahrein: regering vuurt op ongewapende oppositie (<-> Libië).

Hallo Amerika?

Inderdaad, ook al dikwijls gedacht. Maar in Ivoorkust valt geen winst (olie) te maken, dus die kunnen verrekken. Bahrein is van de amerikanen (vlootbasis) en dus afblijven.

Jozef Ostyn 18 maart 2011 08:47

Ik blijf het een slecht idee vinden.

plakker 18 maart 2011 08:51

Ik betwijfel of het verstandig is...
Een no-fly-zone creëren is de voorbode van militaire interventie, en dat vind ik al helemaal geen goed idee.
Als we daar een tweede Irak van maken zijn we der vet mee, en de lokale bevolking trouwens ook, want in een militair regime leven...?
Anyway, je kunt natuurlijk stellen dat er iets moet gebeuren om de slachtpartijen tegen te houden, en ik weet ook helemaal niet wat er te gebeuren zou vallen.
Er zijn 2 mogelijkheden, of Kadafi moet stoppen, of de "rebellen".
Moeilijk is't niet he?
Maar hoe... Ik heb niet het gevoel dat een militaire actie de oplossing is...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be