Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   N-SA manifesteert tegen het links-extremistisch geweld in Gent! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129508)

Avondland 12 oktober 2009 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarah (Bericht 4384755)
..als politiek geweld enkel gebruikt wordt tegen links (wegens frustratie omdat Griffin naar een andere zaal moest?), mag je van rechts geweld gerust ook spreken..

Politiek geweld enkel tegen links? Politiek geweld wordt door alle politieke strekkingen gebruikt, al dan niet fysiek geweld. Daar moeten we niet flauw over doen.

driewerf 12 oktober 2009 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver (Bericht 4384820)
W�*t moet die foto nu juist bewijzen ? Word er daar ergens iemand mishandeld, of heb ik niet goed gekeken ? Breekt er iemand vitrine's of auto's af, of iets anders ? Nee, dacht ik...

http://nl.wikipedia.org/wiki/D/t-regels

De AK droegen sjallekes omdat het toch al friskes kan zijn, zo begin oktober.

jamás será vencido 12 oktober 2009 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avondland (Bericht 4384627)
Wat heeft politiek geweld met links of rechts te maken?

Stond jij ook tussen die mensen op die foto?

jamás será vencido 12 oktober 2009 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avondland (Bericht 4385124)
Politiek geweld enkel tegen links? Politiek geweld wordt door alle politieke strekkingen gebruikt, al dan niet fysiek geweld. Daar moeten we niet flauw over doen.

Bent u een voor of tegenstander van politiek geweld?

Avondland 12 oktober 2009 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 4385393)
Bent u een voor of tegenstander van politiek geweld?

Politiek geweld beschouw ik als een bruikbaar politiek instrument. Maar niet iets om lichtzinnig mee om te gaan. Alleen in uiterste nood. Georganiseerde klopjachten van velen tegen enkelingen of het aanvallen van iemand in de rug met kettingen en ijzeren staven is laf en eerloos.

jamás será vencido 12 oktober 2009 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avondland (Bericht 4385423)
Politiek geweld beschouw ik als een bruikbaar politiek instrument. Maar niet iets om lichtzinnig mee om te gaan. Alleen in uiterste nood. Georganiseerde klopjachten van velen tegen enkelingen of het aanvallen van iemand in de rug met kettingen en ijzeren staven is laf en eerloos.

Ahja, het geweld van de anarcho-nationalisten.

Avondland 12 oktober 2009 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 4385428)
Ahja, het geweld van de anarcho-nationalisten.

Het zou me sterk verbazen mochten bijvoorbeeld revolutionaire trotskisten politiek geweld schuwen. 't Zal een schone revolutie zijn ...

Flanelcondoom 12 oktober 2009 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avondland (Bericht 4385484)
Het zou me sterk verbazen mochten bijvoorbeeld revolutionaire trotskisten politiek geweld schuwen. 't Zal een schone revolutie zijn ...

Zo te horen verwachten ze dat hun revolutie niet enkel geweldloos maar legaal zal verlopen.

Het zijn geen mensen om serieus te nemen.

system 12 oktober 2009 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-SA (Bericht 4381126)
N-SA manifesteert tegen het links-extremistisch geweld in Gent!

Laat die 'N' maar vallen.

jamás será vencido 12 oktober 2009 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avondland (Bericht 4385484)
Het zou me sterk verbazen mochten bijvoorbeeld revolutionaire trotskisten politiek geweld schuwen. 't Zal een schone revolutie zijn ...

Ik ben geen revolutionaire trotskist en ik schuw politiek geweld.

Bert Deckers 12 oktober 2009 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4385606)
Laat die 'N' maar vallen.

Origineel.

webzwerver 12 oktober 2009 14:44

Sjallekke verboden ?
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4385222)
http://nl.wikipedia.org/wiki/D/t-regels

De AK droegen sjallekes omdat het toch al friskes kan zijn, zo begin oktober.

Mogen die geen sjallekke dragen, jongen ? Maak jij niet deel uit van degenen die vinden dat de mensen hoofddoeken moeten kunnen dragen wanneer en waar ze er zin in hebben ? Of is zo een sjallekke een gevaarlijk wapen mischien ?

Mecheleir 12 oktober 2009 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4385222)
De AK droegen sjallekes omdat het toch al friskes kan zijn, zo begin oktober.

In het merendeel van de gevallen zijn het de 'linksen' die een masker dragen, veroordeel je dat ook? Veroordeel je de 4 anarchisten die een NSV-er in mekaar sloegen? Ze droegen een masker en gebruikten wapens...

Honoré gepluimd 12 oktober 2009 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4382927)
en alles geanimeerd door neonazi-bands als "Brigade M". :lol:


Maar Pietje toch, Brigade M en vooral zanger Tim Mudde zijn absoluut niet geliefd in neo-nazi kringen.
Dat zou jij als grote kenner van alles wat extreem-rechts is toch moeten weten ?

driewerf 12 oktober 2009 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mecheleir (Bericht 4385727)
In het merendeel van de gevallen zijn het de 'linksen' die een masker dragen,

Fout.
Citaat:

veroordeel je dat ook?
Veroordeel ik hierboven iets?
Citaat:

Veroordeel je de 4 anarchisten die een NSV-er in mekaar sloegen?
Ja.

Honoré gepluimd 12 oktober 2009 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4382787)
Ja hallo.
ALs er een organisatie geweld in de Voornaam en de Achternaam heeft is het wel het N-SA.

Bewijzen ? Voorbeelden ?

jamás será vencido 12 oktober 2009 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mecheleir (Bericht 4385727)
In het merendeel van de gevallen zijn het de 'linksen' die een masker dragen, veroordeel je dat ook? Veroordeel je de 4 anarchisten die een NSV-er in mekaar sloegen? Ze droegen een masker en gebruikten wapens...

Ja. Zelfs het Anti fascistisch front veroordeelt dat. Ze wijzen er wel op dat extreem rechts er als de kippen bij is om anarchistisch geweld te veroordelen, maar wijselijk zwijgen over hun eigen extreem rechts geweld. maar dit zoals gewoonlijk trachten goed te praten.

driewerf 12 oktober 2009 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver (Bericht 4385699)
Mogen die geen sjallekke dragen, jongen ? Maak jij niet deel uit van degenen die vinden dat de mensen hoofddoeken moeten kunnen dragen wanneer en waar ze er zin in hebben ? Of is zo een sjallekke een gevaarlijk wapen mischien ?

Ik schreef toch reeds dat het fris was buiten.:roll:

Mecheleir 12 oktober 2009 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd (Bericht 4385731)
Maar Pietje toch, Brigade M en vooral zanger Tim Mudde zijn absoluut niet geliefd in neo-nazi kringen.
Dat zou jij als grote kenner van alles wat extreem-rechts is toch moeten weten ?

100% correct Honoré. Ik ken Tim heel goed dus als je het hem zelf wilt vragen, aarzel vooral niet. Tim is géén Nazi...

Honoré gepluimd 12 oktober 2009 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarah (Bericht 4383907)
dat was sarcasme.. het is opmerkelijk dat het NSA het over geweld heeft terwijl ze zelf op straat constant het krapuul uithangen.

Bewijzen ? Voorbeelden ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be