Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Turkije: de seculiere partij van Atatürk wint de verkiezingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271830)

Zipper 2 april 2024 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10336530)
Denk je dat? Hoeveel Turken zijn er in Duitsland? Dan is het open oorlog in Duitsland.
De Duitsers hebben nu al de eu naar de multiculturele kloten geholpen.

Ik dacht iets van een 5 miljoen.

quercus 2 april 2024 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 10336309)
:-D
Wij, de ouderen onder ons hebben toch al wa zever en leugens moeten slikken hé, en met het internet ist er nie op verbeterd.
Snotneuzen die denken dat ze alles beter weten, wij zien en lezen dat hier ook.

Tja, met oud worden ben je wat meer filosofisch. Héél jonge kinderen hebben dikwijls een ontroerend geloof en vertrouwen in volwassenen. Maar met het opgroeien verdwijnt het snel. Eenmaal ze tiener worden twijfelen ze, bijna per definitie, aan alles wat door ouderen verkondigd wordt. En ze hebben niet altijd ongelijk.

quercus 2 april 2024 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10336530)
Denk je dat? Hoeveel Turken zijn er in Duitsland? Dan is het open oorlog in Duitsland.
De Duitsers hebben nu al de eu naar de multiculturele kloten geholpen.

Mijn indruk is dat tot "Belg" genaturaliseerde Turken zich, véél meer dan andere groepen van allochtone herkomst, blijvend identificeren als Turk. Dat kan liggen zowel aan hun onwrikbare getrouwheid aan het oude vaderland maar evenzeer zowel aan de sociale als inhoudelijke zwakheid van het begrip "Belg".

Ke Nan 2 april 2024 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10336530)
Denk je dat? Hoeveel Turken zijn er in Duitsland? Dan is het open oorlog in Duitsland.
De Duitsers hebben nu al de eu naar de multiculturele kloten geholpen.

Fanta...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10336540)
Mijn indruk is dat tot "Belg" genaturaliseerde Turken zich, véél meer dan andere groepen van allochtone herkomst, blijvend identificeren als Turk. Dat kan liggen zowel aan hun onwrikbare getrouwheid aan het oude vaderland maar evenzeer zowel aan de sociale als inhoudelijke zwakheid van het begrip "Belg".

Met uw dikke duim ook eens bij de genaturaliseerde Italianen gepolst? Ik kan je verzekeren dat ze zonder uitzondering hun Italiaanse identiteit langs de Belgische zetten.

Anselmo 2 april 2024 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 10336390)
Niet mijn probleem. Istanbul is spotgoedkoop. De jeugd is gezond atheistisch rebels en niet Woke zoals hier.
Ik kan uren verdwalen in de apotheek.
Allerlei spuitjes om je gezond, sterk en jong te krijgen. Voor een appel en een ei, waar je hier een vermogen voor betaalt.

Ik wil je graag geloven. :roll:

Skobelev 2 april 2024 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 10336548)
Fanta...



Met uw dikke duim ook eens bij de genaturaliseerde Italianen gepolst? Ik kan je verzekeren dat ze zonder uitzondering hun Italiaanse identiteit langs de Belgische zetten.

Italianen zijn geen islamieten. Met islamieten is het overal miserie troef waar ze aanwezig zijn.

De schoofzak 2 april 2024 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 10336548)
Fanta...



Met uw dikke duim ook eens bij de genaturaliseerde Italianen gepolst? Ik kan je verzekeren dat ze zonder uitzondering hun Italiaanse identiteit langs de Belgische zetten.

Straffe taal.

Ik moet denken aan Di Rupo.

maddox 2 april 2024 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 10336564)
Ik wil je graag geloven. :roll:

Het is toch niet ver naast de realiteit.

Ke Nan 2 april 2024 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10336658)
Straffe taal.

Ik moet denken aan Di Rupo.

De vraag is al aan Di Rupo gesteld geweest? Een link graag. Ik ben opgegroeid met Italianen. Ik weet wat ik zeg.

De schoofzak 2 april 2024 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10336473)
Turkije is geen streng islamitisch land en zal het nooit worden. Dat kan eenieder die er al geweest is getuigen. En als ze meer "Europees" worden, mogen ze van mij gerust bij de EU komen.

Daar ben ik persoonlijk van terug gekomen.
Wel ok voor de Europese Economische Ruimte, en dan misschien na 30 ononderbroken in de goede richting, dan mogelijks in de EU.

quercus 2 april 2024 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10336423)

Maar ondertussen is het kwaad geschied: een kanjer van een inflatie.

djimi 2 april 2024 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10336536)
Tja, met oud worden ben je wat meer filosofisch...


Mooi eufemisme voor 'verstarde zeurkous', dat wil ik nog wel toegeven.

:|

Zipper 2 april 2024 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10336670)
Daar ben ik persoonlijk van terug gekomen.
Wel ok voor de Europese Economische Ruimte, en dan misschien na 30 ononderbroken in de goede richting, dan mogelijks in de EU.

De Actuele EU geraakt nooit aan een unanimiteit om Turkije erbij te halen. En da's maar goed ook, Turkije ligt tenslotte maar héél gedeeltelijk een beetje in Europa.

E. Gidius 2 april 2024 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10336478)
Van mij niet. Tachtig miljoen islamieten, (hoe gematigd ze ook zouden kunnen beweren van te zijn), die plots allemaal Europeaan worden, daar bedank ik feestelijk voor. Turkije zou binnen de EU dan evenveel macht hebben als Duitsland.

Wel, als ze echte Europeanen zouden worden, betekent dat een enorme versterking van de EU hé.

Skobelev 3 april 2024 06:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10336778)
Wel, als ze echte Europeanen zouden worden, betekent dat een enorme versterking van de EU hé.

Een versterking van de islam bedoel je? Alsof we daar behoefte aan hebben....:roll:

E. Gidius 3 april 2024 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10336805)
Een versterking van de islam bedoel je? Alsof we daar behoefte aan hebben....:roll:

Je vergeet dat Turkije een hoeksteen is van de NAVO. En de Turkse islam is van een heel andere soort als die van Marokko of Afghanistan, het land kent een sterke seculiere tendens.

Skobelev 3 april 2024 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10336833)
Je vergeet dat Turkije een hoeksteen is van de NAVO. En de Turkse islam is van een heel andere soort als die van Marokko of Afghanistan, het land kent een sterke seculiere tendens.

Turkije is enkel bij de navo omdat de amerikanen daar dan voet aan de grond kunnen hebben. Niets meer.

En islamieten blijven islamieten. Barbarisme troef.

Zipper 3 april 2024 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10336835)
Turkije is enkel bij de navo omdat de amerikanen daar dan voet aan de grond kunnen hebben. Niets meer.

En islamieten blijven islamieten. Barbarisme troef.

Klopt, de basis in Incirlik is van groot strategisch belang voor de USA (en NATO)

https://www.incirlik.af.mil/

Skobelev 3 april 2024 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10336839)
Klopt, de basis in Incirlik is van groot strategisch belang voor de USA (en NATO)

https://www.incirlik.af.mil/

Tja, de USA moet toch van kortbij kunnen opstijgen om het Midden-Oosten op regelmatige basis te kunnen bombarderen? Met wat hulp van de UK, België en een paar andere navo landen.

wagner.666 3 april 2024 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10336879)
Tja, de USA moet toch van kortbij kunnen opstijgen om het Midden-Oosten op regelmatige basis te kunnen bombarderen? Met wat hulp van de UK, België en een paar andere navo landen.

En hetzelfde proberen ze nu in Oekraïne om van daar de Rus aan te vallen.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be