Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Mastruberen is niet (on)gevaarlijk! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118298)

Pieter B 2 juli 2009 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3945360)
cumshot ? 8-)

:lol:

daiwa 2 juli 2009 02:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 3948863)
Ik meen me nochtans te herinneren ergens gelezen te hebben dat net celibatairen een verhoogde kans maakten op prostaatproblemen en teelbalkanker.


Zou best wel eens kunnen, die ophoping van al dat zaad kan niet gezond zijn. :-D

Descartes Jr 2 juli 2009 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4209506)
Zo'n opleiding psychologie heeft toch zijn voordelen, of vergis ik mij;-)

Mastrubatie is natuurlijk ....
Wat dus gemeten wordt is mastrubatiefrequentie 'gemengd' met ....
als de bereidheid voor het mastrubatiegedrag uit te komen. .....

Onwaarschijnlijk lijkt me dat mastrubatie wezenlijk ...
toe te copuleren dan te mastruberen.
de bereidheid toe te geven te mastruberen.

Heeft de pyschologie ook al eens het verband tussen mastrubatie en dyslexie onderzocht ? :lol:

Descartes Jr 2 juli 2009 07:15

Een gouden raad ... van Nonkel Prostaat
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4209565)
Zou best wel eens kunnen, die ophoping van al dat zaad kan niet gezond zijn. :-D

Leef je wel of niet in concubinaat
onthou dan deze medische raad :
hou je strikt aan grote regelmaat
in het bedrijven van de liefdesdaad
want blijf je zitten met oud zaad
dan kiemt de kanker van 't prostaat
zoek dus geen heil in 't celibaat
tenzij je er zelf de hand aan slaat

© Descartes Jr

Descartes Jr 2 juli 2009 07:16

En nog eentje (omdat we het niet kunnen laten ;-) )
 
De kapelaan

hij wijdde zich, geheel voldaan
aan zijn godsmissie, rechttoe rechtaan
het celibaat van de kapelaan
hield hem kalm als een bidsprinkhaan
tot men een groot orgaan zag staan
door zijn kazuivel in saffraan
hij bad : Mijn God, wat hebt ge mij gedaan !?”
Toen klonk van ver achter de maan :
“Ge moet er zelf de hand aan slaan !”

backfire 2 juli 2009 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben (Bericht 3945074)
Maar ik denk dat het devies zoals bij alles en overal geld alles met mate! Laat ons zeggen enkele keren per maand.

Rukken met maten? Nou nee.
De enige schade die ik ondervind bij het rukken is aan mijn nek, door het steeds omkijken om te zien of er niemand aankomt.

circe 2 juli 2009 11:15

Ik heb de indruk dat dit onderzoek zo'n beetje in de lijn lig van : "van masturberen word je doof" of "van masturberen krijg je rode vingertopjes";

alpina 2 juli 2009 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4209903)
Rukken met maten? Nou nee.
De enige schade die ik ondervind bij het rukken is aan mijn nek, door het steeds omkijken om te zien of er niemand aankomt.

't Is niet de bedoeling dat ge dat in het midden van de straat doet he!

bgf324 2 juli 2009 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4209903)
Rukken met maten? Nou nee.

Alles is toffer met 2 ;-)

redwasp 2 juli 2009 12:08

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @lpha (Bericht 3947856)
Masturberen mag, zolang het niet uit de hand loopt ...

of te veel in het oog springt.

vrede,

redwasp

patrickve 2 juli 2009 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 3945069)
Sta me toe twijfels te hebben bij zulke onderzoeken. Er zijn er andere die het tegendeel beweren. En waarom zou masturbatie meer schadelijke effecten resorteren dan 'traditionele' penetratie? Volgens de 'waarschuwingen' in het onderzoek zou 95 % van de mannen voor hun zestigste prostaatkanker moeten krijgen ! :-D

Als de openingspost juist weergeeft van wat die onderzoekers zeggen, dan maken die onderzoekers een heel cruciale fout door correlatie en causaliteit te verwarren. Inderdaad schijnen ze aan te geven dat ze denken dat het de hoge hormonen niveaus aan 20-30 jaar zijn die verantwoordelijk zijn voor 2 dingen:
- hogere seksuele aktiviteit (waaronder masturbatie)
- hogere kans op kanker

Met andere woorden, beide fenomenen zijn dus veroorzaakt door hogere hormonen niveaus. Maar dat wil dus niet zeggen dat het ene fenomeen causaal het andere veroorzaakt.

Dat is een beetje als: veel geld verdienen leidt tot twee dingen:
- met een porsche rondrijden
- een rolex aan je pols hebben

Maar het is niet omdat je een rolex aandoet dat daardoor causaal een porsche in je garage staat, he.

Het is een typische fout bij analyse van statistieken: het verwarren tussen correlatie en causaliteit.

Descartes Jr 2 juli 2009 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 4210028)
Het is een typische fout bij analyse van statistieken: het verwarren tussen correlatie en causaliteit.

Zo bewees men vroeger ook dat er een "causaal verband" was tussen het aantal kankers en het aantal telefoonpalen per vierkante kilometer. Beide waren dus gewoon gecorreleerd met de drukte van het bedrijfsleven.

Dankuwel, professor ;-)

redwasp 2 juli 2009 12:55

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 4210028)
Als de openingspost juist weergeeft van wat die onderzoekers zeggen, dan maken die onderzoekers een heel cruciale fout door correlatie en causaliteit te verwarren. Inderdaad schijnen ze aan te geven dat ze denken dat het de hoge hormonen niveaus aan 20-30 jaar zijn die verantwoordelijk zijn voor 2 dingen:
- hogere seksuele aktiviteit (waaronder masturbatie)
- hogere kans op kanker

Met andere woorden, beide fenomenen zijn dus veroorzaakt door hogere hormonen niveaus. Maar dat wil dus niet zeggen dat het ene fenomeen causaal het andere veroorzaakt.

Dat is een beetje als: veel geld verdienen leidt tot twee dingen:
- met een porsche rondrijden
- een rolex aan je pols hebben

Maar het is niet omdat je een rolex aandoet dat daardoor causaal een porsche in je garage staat, he.

Het is een typische fout bij analyse van statistieken: het verwarren tussen correlatie en causaliteit.

de meeste onderzoekers gaan voor publicatie van de resultaten van hun onderzoek zelf na of er geen mogelijke fouten in de vraagstelling zitten. het lijkt me dan ook best mogelijk dat ze rekening hielden met wat jij aangeeft.

het probleem van popularisering van onderzoeksresultaten is dat je meestal niet direct toegang hebt tot de resultaten zelf, alleen tot dat wat e journalist over het onderzoek wilde schrijven.

vrede,

redwasp

Derk de Tweede 2 juli 2009 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wizeet�* (Bericht 3945158)
Kan kloppen, paters, pastoors, kardinalen en pausen masturberen nooit. Dat verklaard meteen waarom ze zo oud worden.

Bron ?
Ik denk dat de paus ook best weleens gerukt zal hebben.

liberalist_NL 2 juli 2009 13:34

Waarvan krijg je tegenwoordig nog geen kanker...

Johan Bollen 2 juli 2009 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4209637)
Heeft de pyschologie ook al eens het verband tussen mastrubatie en dyslexie onderzocht ? :lol:

Ik zou alles door een correctieprogramma moeten halen, maar dat is me wat traag soms. Na twintig jaar buitenland zit er sleet op mijn moedertaal. Ik doe mijn best mijn posts na te lezen op taalfouten daar niet van.

Sus Iratus 2 juli 2009 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4209918)
Ik heb de indruk dat dit onderzoek zo'n beetje in de lijn lig van : "van masturberen word je doof" of "van masturberen krijg je rode vingertopjes";

En uiteraard ook "van masturberen krijg je ruggemergtering" en niet te vergeten de all time favourite "van masturberen krijg je haar op de palm van je handen".

zondebok 2 juli 2009 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben (Bericht 3945094)
Och dat is u persoonlijke mening daarover. Voor anderen kunnen zich daar perfect bij voelen.

Ja meneer pastoor mischien :lol:

HAMC 2 juli 2009 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4210177)
Bron ?
Ik denk dat de paus ook best weleens gerukt zal hebben.

Voor hij Paus was misschien. :)

doubled 2 juli 2009 15:21

ach gezever gezever zeg ik u .
Omlangs had ik trouwens ergens gehoord dat masturberen juist goed voor uw zaad is.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be