![]() |
Citaat:
Een Europese unitaire staat is utopisch, dat weet jij ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach zo de bubbels willen alleszins geen land opblazen om hun zin te krijgen. Wat was dat dan in 1830?
|
Citaat:
Nee serieus, het klopt natuurlijk wel. Er is nu eenmaal nog steeds die 'grijze massa', die enkel en alleen maar met de politiek in aanraking komt de dag van de verkiezingen, wanneer hij of zij weer eens op zondagochtend speciaal de deur uit moet om een bolletje te gaan kleuren en het voor de rest allemaal worst zal wezen. Zolang die mensen maar 's avonds na het werk hun biefstuk-frieten op hun bord hebben, nadien kunnen onderuitzakken voor de TV en op zaterdagavond een glas gaan drinken in hun favoriete café. Het is het soort mensen voor wie alles het liefst zoveel mogelijk blijft zoals het is, zodat ze gewoon hun leventje kunnen leiden, en politiek totaal niet geëngageerd zijn. Het werkt echter ook in de andere richting, denk ik: ook de dag dat België daadwerkelijk uit elkaar zou vallen, gaan ze proberen hun leven zo normaal mogelijk verder te zetten en gaan ze de nieuwe situatie wellicht vrij snel aanvaarden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Secundo: ik heb met 1830 niets te maken Tertio: ieder z'n mening. Ik respecteer de uwe toch ook? |
Citaat:
|
Citaat:
Tracht eerst Vlaanderen onafhankelijk te krijgen en dan pas kan je beginnen peinzen over een samengaan met Nederland, maar zelfs dat zal dan nog héél veel tijd vergen. |
Citaat:
Niet iedereen heeft internet, niet iedereen weet van het bestaan van dergelijk poll af + het is zeer makkelijk om meerdere keren te stemmen bij zo'n internetpoll. Een referendum is de enige optie die klaarheid schept, maar dat heeft bij mijn weten niet plaatsgevonden (ook niet in Nederland). |
Citaat:
|
Werd er in 1830 geen land opgeblazen?
|
Citaat:
Enfin, je begrijpt wel wat ik bedoel... Ik ga verder met de studie, ik heb morgen examen en dat is me ietwat belangrijker dan een internetdiscussie. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Laat ons dan spreken over "De Lage Landen". Waar moet iemand naartoe, die "De Lage Landen" wil verenigen? |
Citaat:
Ik heb wel weet van een mars voor België, die volgens de RTBf 8000 aanwezigen aantrok, maar ik vermoed niet dat je het daarover zal hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Raar dat je toen in een coma lag. Misschien moet je toch maar wat minderen met die Westvleteren. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be