Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   slavernij en de 8 sluiers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100715)

reinaert68 15 januari 2008 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 3209789)
En om half 5 mocht die zijn C-vierke gaan afhalen, zeker ? :-)
Ik doelde niet direct op dit soort van verlopen new-age figuren, om enige vorm van zelf-kennis bij te brengen aan jonge kinderen.
Zijn bedoeling zal wsl wel goedbedoeld geweest zijn, alleen zal hij de boodschap niet in de juiste context hebben weergeven.

Yep is enkele jaren geleden op Telefacts gekomen zelfs :-)

Citaat:

Hij had beter eens even stilgestaan bij de elementaire vraag als bv. "waarom leef ik ?", dan zou het antwoord op deze vraag niet verdrongen en overgelaten worden aan pastoors, nep-goeroes en shrinks van allerlei slag, daar dat hoogste antwoord hierop in ons wezenlijk aanwezig is en we het zelfs zijn, in elk aspect van ons bestaan.
Dat deed hij ook, heel het jaar door... Hij was overgins licentiaat filosofie en doctor theologie dus best wel een verstandig man. Het probleem was echter dat niemand geinteresseerd was. Ik vond zijn lessen nog wel boeiend bij momenten, ze waren heel verruimend, maar de meerderheid van de klas vond het gewoon gezeik en interesseerde zich in andere dingen (iedereen was rond de 16 geloof ik)

Citaat:

Vandaar dat het ontbreken van een vak over spirituele zelf-kennis in ons geindustrialiseerde en conditionerende onderwijs, wel degelijk moedwillig in stand word gehouden door de heersende financiele elite, die zelf de grondvoorwaarden van de lespaketten samenstellen.
Pavlov heeft met zijn doggy's uitmuntend aangetoond, hoe maatschappelijke de dingen in hun werk kunnen gaan. ;-)
Ik denk absoluut niet dat er een complot achter zit van de heersende financiele elite, ik denk gewoon dat het een teken van onze tijd is. Een meerderheid van de jongeren interesseert zich niet meer in die dingen. Het feit dat vakken als geschiedenis worden verdrongen vind ik zorgwekkender. Alles lijkt nu wel in het teken van de wetenschap en de wiskunde te komen staan terwijl mensen in het 6de middelbaar (!) op een mondeling examen antwoorden dat JF Kennedy zwaar ziek is geworden en daarop overleden. Als er iets objectief zelfbewustmakend is is het wel geschiedenis en literatuur. Dat heb ik in mijn middelbaar gemist omdat alles nu op vaardigheden en veel te weinig op kennis wordt geconcentreerd. Het moet vooral nuttig en praktisch zijn en vooral niet kritisch.

Bovenbuur 15 januari 2008 13:41

Ik zie trouwens ookReptilians. Er heeft namelijk ooit iemand op dit forum een filmpje gepostdat 'bewees" dat een of andere Amerikaan reptilian was. Het commentaar bij het filmpje was iets als "watch the tongue, it's the best way to be sure". Kennelijk bedoelde de commentator dat deze persoon zijn tong steeds in en uit zijn mond stak. Ik moest bij dat filmpje denken aan een fragment van kopspijkers, waarin ze de spot dreven met een zenuwtrekje van Rita Verdonk. U raad het al, de tong. En het zat in de familie, want ze lieten ook zo'n fragment van haar broer zien. Dus Rita Verdonk komt de wereld overnemen, en daarom moeten we oppositie tegen haar voeren. Zo goed?

(Nee, ik gebruik het geloof van het volk niet om hen voor mijn eigen doeleinden in te zetten, hoe kom je erbij. Misschien ben ik wel reptilian... *tong*)

the_dude 15 januari 2008 13:59

ik zit al jaren achter de achtste sluier (en buiten mijn eigen on/bewustzijn is er daar niks hoor, geen schrik hebben). Maar draken? tenzij je ze als een innerlijke energie voorstelt kan ik er nog aan; maar toch niet als eigen entiteiten.

Diego Raga 16 januari 2008 01:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3209870)
Terecht. Leraars, jeugdleiders etc. die "grenzen willen verleggen" eindigen altijd bij naaktheid en sex. Hun eigen grenzen blijken dan eerder poreus te zijn. Afvoeren, dat grensverleggend zootje.

Idd, dit is niet het soort van spirituele kennis dat onervaren mensen zoeken of enigszins vooruithelpt.
Echter, wie enige ervaring heeft met meditatie, ondervind al gauw dat na enige tijd lustgevoelens weleens 'de kop' kunnen opsteken, door de neerwaartse energiebeweging die door mediteren word veroorzaakt.
Door hieraan toe te geven gaat de mediteerder terug naar af, terwijl het juist de bedoeling is om dit lustgevoel te overstijgen.

Zaak is, om deze kracht te sublimeren en bewust opwaarts naar de hoofdkruin te leiden, waar dan een gevoel van 'verlichting' merkbaar word, hoewel dit slechts een summier begin is van de zo gezochte 'eenwording' met het Al.
Wie echter blijft steken in dit onderbuikgevoel en eraan toegeeft, kan zo serieuze schade toebrengen aan zichzelf (door uitputting) en aan anderen, die hierop niet zijn voorbereid of hierdoor een vertekend beeld krijgen over hun puberale zelf-ontplooing.

Trouwens, in geen enkele yoga- of meditatieleer word sex als dusdanig aanbevolen, integendeel, sexuele onthouding is een van de stringentste voorwaarden om verlichting te bereiken. (samadhi)
Zelfs in Tantra-yoga word de techniek aangeleerd, om de ejaculatie uit te stellen of zodanig te controleren, dat er zo goed als geen sperma (houder van levenskracht) word uitgestoten, evenwel zonder enig verlies van het genotsgevoel in het bekken, dat hiermee gepaard gaat.

Maar zoals je hierboven duidelijk stelt: een leraar die sex of intiem contact met zijn leerlingen noodzakelijk acht, mag idd asap worden afgevoerd wegens grof misbruik van zijn kennispositie en verantwoordelijkheid.
Die is dan serieus verwijderd van de beoogde doelstelling, die zuivere meditatie aan een individu te bieden heeft. ;-)

Diego Raga 16 januari 2008 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 (Bericht 3210186)
Yep is enkele jaren geleden op Telefacts gekomen zelfs :-)

Dat deed hij ook, heel het jaar door... Hij was overgins licentiaat filosofie en doctor theologie dus best wel een verstandig man. Het probleem was echter dat niemand geinteresseerd was. Ik vond zijn lessen nog wel boeiend bij momenten, ze waren heel verruimend, maar de meerderheid van de klas vond het gewoon gezeik en interesseerde zich in andere dingen (iedereen was rond de 16 geloof ik)

Daar kan ik inkomen, op die leeftijd hebben onze zintuigen meestal de overhand in verstandelijke voorstellingen.
Ook is het niet eenvoudig, om zoiets ongrijpbaar als bewustzijn te vatten in woorden, die tevens afbreuk doen aan het wezen ervan en dit inperken tot een conceptuele abstractie, dat meestal niet verder reikt dan het ego en bijhorende karakter.
Beter zou zijn geweest, om de leerlingen te leren ademen, daar een gecontroleerde ademhaling de enige sympatische lichaamsfunctie is, die we bewust kunnen leren beheersen en gebruiken, om hogere bewustzijnsniveau's te bereiken.
Helaas, zelfs de meeste leraars lichamelijke opvoeding zijn onwetend dat een volledige ademteug begint met een doorgedreven uitademing en niet andersom.

Citaat:

Ik denk absoluut niet dat er een complot achter zit van de heersende financiele elite, ik denk gewoon dat het een teken van onze tijd is.
Mensen zijn in principe van nature al verlicht, alleen zijn we het 'vergeten', omsluierd ahw, door dagelijkse conditionering via opvoeding, cultuur, onderwijs, media enz.
En complot of niet, maar dat de heersende elite niet echt geneigd is om deze 'onwetendheid' via diezelfde gecontroleerde kanalen te verdrijven, heeft dan ook zo z'n evidente redenen.

Citaat:

Een meerderheid van de jongeren interesseert zich niet meer in die dingen. Het feit dat vakken als geschiedenis worden verdrongen vind ik zorgwekkender. Alles lijkt nu wel in het teken van de wetenschap en de wiskunde te komen staan terwijl mensen in het 6de middelbaar (!) op een mondeling examen antwoorden dat JF Kennedy zwaar ziek is geworden en daarop overleden. Als er iets objectief zelfbewustmakend is is het wel geschiedenis en literatuur. Dat heb ik in mijn middelbaar gemist omdat alles nu op vaardigheden en veel te weinig op kennis wordt geconcentreerd. Het moet vooral nuttig en praktisch zijn en vooral niet kritisch.
Geschiedenis en literatuur zijn idd ruime vakken, waar een overzicht geboden word op de maatschappelijke toestand van vroeger tot vandaag en de mogelijkheid bieden, om na te denken over de situatie waarin we zitten.
Zoals je aanhaalt, is gezonde kritiek uit den boze en word er alles aan gedaan, om studerende jeugd op te leiden tot geconditioneerde ja-knikkers of economische bollebozen.
Om het sociale en economische plaatje recht te houden, krijgen de braven veel lekkers in het vooruitzicht en de stouten de roe, ongeacht de leeftijd of positie die word ingenomen.
Angst word dan de drijfveer om het maatschappelijke gareel gespannen te houden en de eeuwenoude machtsposities van de heersende manipulators te verzekeren. ;-)

Diego Raga 16 januari 2008 01:23

Een klassieker in het spirituele gegeven: http://www.zeitgeistmovie.com/

the_dude 16 januari 2008 01:45

d'er is ook andere science ;)

http://web.archive.org/web/200011100...d/Contents.htm

Hallebarde 16 januari 2008 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 3210208)
.... Dus Rita Verdonk komt de wereld overnemen, en daarom moeten we oppositie tegen haar voeren. Zo goed?....

Volgens Brontosaurdinges wel, ongetwijfeld.

Ook al is ze er niet in geslaagd slechts maar de VVD over te nemen.

Maar goed, dat is realiteit, en daar gaat het in deze thread duidelijk niet om.

praha 16 januari 2008 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3208089)
goh, het is me wat...:roll:

in ieder geval iets dat niet van z'n hand is... zover moge duidelijk zijn ;-)

praha 16 januari 2008 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 3208225)
Toen brontosaurus de keuze kreeg tussen de 'red pil' en de 'blue pil' heeft ie blijkbaar doosje ineens ingenomen.

:)

:lol:
zo'n cocktail moet wel botsen

Bhairav 16 januari 2008 05:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 3211329)
Idd, dit is niet het soort van spirituele kennis dat onervaren mensen zoeken of enigszins vooruithelpt.
Echter, wie enige ervaring heeft met meditatie, ondervind al gauw dat na enige tijd lustgevoelens weleens 'de kop' kunnen opsteken, door de neerwaartse energiebeweging die door mediteren word veroorzaakt.
Door hieraan toe te geven gaat de mediteerder terug naar af, terwijl het juist de bedoeling is om dit lustgevoel te overstijgen.

Zaak is, om deze kracht te sublimeren en bewust opwaarts naar de hoofdkruin te leiden, waar dan een gevoel van 'verlichting' merkbaar word, hoewel dit slechts een summier begin is van de zo gezochte 'eenwording' met het Al.
Wie echter blijft steken in dit onderbuikgevoel en eraan toegeeft, kan zo serieuze schade toebrengen aan zichzelf (door uitputting) en aan anderen, die hierop niet zijn voorbereid of hierdoor een vertekend beeld krijgen over hun puberale zelf-ontplooing.

Trouwens, in geen enkele yoga- of meditatieleer word sex als dusdanig aanbevolen, integendeel, sexuele onthouding is een van de stringentste voorwaarden om verlichting te bereiken. (samadhi)
Zelfs in Tantra-yoga word de techniek aangeleerd, om de ejaculatie uit te stellen of zodanig te controleren, dat er zo goed als geen sperma (houder van levenskracht) word uitgestoten, evenwel zonder enig verlies van het genotsgevoel in het bekken, dat hiermee gepaard gaat.

Maar zoals je hierboven duidelijk stelt: een leraar die sex of intiem contact met zijn leerlingen noodzakelijk acht, mag idd asap worden afgevoerd wegens grof misbruik van zijn kennispositie en verantwoordelijkheid.
Die is dan serieus verwijderd van de beoogde doelstelling, die zuivere meditatie aan een individu te bieden heeft. ;-)

Zever. Met die onthouding maakt ge een verschil tussen het lichamelijke en het geestelijke, terwijl die 1 (zouden) zijn. Dat is dualistisch.

djimi 16 januari 2008 07:09

Boeiende draad, moet ik toegeven.

Ik neem een abonnement.

Kortaf 16 januari 2008 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 3211391)
Boeiende draad

Ja hé?

Alleen die Reptilians, dat is wat jammer. :-)

exodus 16 januari 2008 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 3211391)
Boeiende draad, moet ik toegeven.

Ik neem een abonnement.

Lees dan eens de NWO draad, dit gaat daarover. :-)

driewerf 16 januari 2008 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 3208117)
*Zit stiekem in zijn sluiers te gniffelen*

Maar doe god en de draken de groeten van me als je ze ziet.

Sluiers; hé bovenbuur. Sluiers, geen luiers.

Tommm 16 januari 2008 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 (Bericht 3210186)

Ik denk absoluut niet dat er een complot achter zit van de heersende financiele elite, ik denk gewoon dat het een teken van onze tijd is. Een meerderheid van de jongeren interesseert zich niet meer in die dingen. Het feit dat vakken als geschiedenis worden verdrongen vind ik zorgwekkender. Alles lijkt nu wel in het teken van de wetenschap en de wiskunde te komen staan terwijl mensen in het 6de middelbaar (!) op een mondeling examen antwoorden dat JF Kennedy zwaar ziek is geworden en daarop overleden. Als er iets objectief zelfbewustmakend is is het wel geschiedenis en literatuur. Dat heb ik in mijn middelbaar gemist omdat alles nu op vaardigheden en veel te weinig op kennis wordt geconcentreerd. Het moet vooral nuttig en praktisch zijn en vooral niet kritisch.

Volgens mij is niets kritsicher dan wetenschap. Het is het enige aspect van de cultuur dat vanuit objectiviteit en feiten vertrekt. Ik heb het over de beta-wetenschappen by the way.

exodus 16 januari 2008 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3211488)
Volgens mij is niets kritsicher dan wetenschap. Het is het enige aspect van de cultuur dat vanuit objectiviteit en feiten vertrekt. Ik heb het over de beta-wetenschappen by the way.

Een te mainstream wetenschappelijke kijk (de harde materialist) kan beperkend zijn. Dit is zo voor psy fenomenen waar de wetenschap ze weigert te accepteren ondanks statistisch bewijs.

Kortaf 16 januari 2008 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3211488)

Hangt er maar van af wat je onder "kritisch" verstaat. Hier gaat het over politiek bewustzijn, onafhankelijk denken en het vrije woord. Daarbij is bv. een minimum aan historische achtergrond en inzicht noodzakelijk. Ik zie eerlijk gezegd niet hoe de positieve wetenschappen daar kunnen toe bijdragen, maar ik sta open voor nieuwe inzichten.

Tommm 16 januari 2008 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exodus (Bericht 3211507)
Een te mainstream wetenschappelijke kijk (de harde materialist) kan beperkend zijn. Dit is zo voor psy fenomenen waar de wetenschap ze weigert te accepteren ondanks statistisch bewijs.

Geen enkele(geen enkele!) studie heeft ooit psy fenomenen aangetoond. Degene die dat wel kan krijgt de Randi-prijs van 1 miljoen €. Die is nog niet opgeëist...

exodus 16 januari 2008 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 3211620)
Geen enkele(geen enkele!) studie heeft ooit psy fenomenen aangetoond. Degene die dat wel kan krijgt de Randi-prijs van 1 miljoen €. Die is nog niet opgeëist...

Toch wel hoor, het is ondubbelzinnig bewezen. Als we dezelfde standaarden erop leggen waarmee wetenschappelijk statistisch bewezen werd dat aspirine goed is voor het hart, dan is zijn de bewijzen voor psy nog sterker!

Het enige wat men kan doen is insinueren dat de testen gefaked zijn of incorrect, maar nader kijk toont aan dat dit zeker niet het geval is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be