Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   De Keien Van De Wetstraat - De neutraliteit van de VRT (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100977)

HAMC 17 februari 2008 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3261785)
Zo'n zever is dat toch niet.
Het strafste voorbeeld vind ik nog altijd de flater van Morel.
http://yelloman1.blogspot.com/2007/0...programma.html

Leg eens uit hoe dat wil zeggen dat de VB leden moeten zwijgen? Die mensen werken met congressen waar beslist wordt door stemming.

artisjok 17 februari 2008 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3261823)
Leg eens uit hoe dat wil zeggen dat de VB leden moeten zwijgen? Die mensen werken met congressen waar beslist wordt door stemming.

Heb ik gezegd dat VB leden moeten zwijgen?
Ik was het oneens met jouw dat je straatrue zijn post zever vond.

Er zijn zeer veel verschillende meningen binnen het VB

http://yelloman1.blogspot.com/2007/0...programma.html

Ik zoek nog de video waaruit blijkt dat Filip Dewinter meerdere meningen heeft.

Chipie 22 februari 2008 23:35

Keien van de Westraat... Vandaag Leo Tindemans

Werkelijk ongelooflijk.. die madam Cools en meneer De Vadder...

Die hebben een half uur aan een stuk geprobeerd om via Tindemans Leterme te beschadigen, wat maar gedeeltelijk gelukt is...

Dat is toch geen (serieuze) journalistiek meer... :roll:

Ze lieten voortdurend uitschijnen - lichtjes geholpen door Tindemans, die natuurlijk opgehemeld werd als de grote staatsman - dat alle problemen waarin ons land zich momenteel bevindt, toe te schrijven zijn aan de starre houding van het kartel...

Met geen enkel woord werd gesproken over de verstarde houding van de Franstaligen... Geen enkele maal... :roll: :lol:

Ik vermoed - en ik hoop - dat dit journalistiek koppel, dat denkt het nieuws te kunnen kleuren, zich geen Vlaming voelt...

Don Quichote 23 februari 2008 08:36

Inderdaad,

- Geen enkele bedenking aangaande de houding van de Franstaligen.

- Geen enkele vraag of verklaring aangaande de onverantwoorde geldstromen.

- Natuurlijk ook niets over de wil van vele Vlamingen om een eigen koers te varen.

Zulke gedachten zijn ondenkbaar bij ondervragers en ondervraagde.

Fossiel Tindemans opperde dat de nieuwe lichting het nu zelf maar eens moeten bewijzen dat ze het beter kunnen.

Over de manier waarop de Cvp inderdaad er steeds in slaagde om regeringen te vormen geen woord.
Door een onverantwoorde schuld te maken zodat er gul met geld kon afgekocht worden.

Dat zijn geen journalisten.

Dat zijn reetlikkers.

HAMC 23 februari 2008 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 3271408)

Dat zijn geen journalisten.

Dat zijn reetlikkers.

Dat zijn Belgen.

nabat54 23 februari 2008 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3271222)
Werkelijk ongelooflijk.. die madam Cools en meneer De Vadder...

Die hebben een half uur aan een stuk geprobeerd om via Tindemans Leterme te beschadigen, wat maar gedeeltelijk gelukt is...

Ze lieten voortdurend uitschijnen - lichtjes geholpen door Tindemans, die natuurlijk opgehemeld werd als de grote staatsman - dat alle problemen waarin ons land zich momenteel bevindt, toe te schrijven zijn aan de starre houding van het kartel...

Met geen enkel woord werd gesproken over de verstarde houding van de Franstaligen... Geen enkele maal... :roll: :lol:

Ik vermoed - en ik hoop - dat dit journalistiek koppel, dat denkt het nieuws te kunnen kleuren, zich geen Vlaming voelt...

Het was inderdaad heel erg! Ben gestopt met kijken , vrees dat de definitieve aanval op het kartel is ingezet. Nu kijken wie zal plooien, barsten en hoever men zal plooien.:evil:

Vette Pois(s)on 23 februari 2008 09:50

Ik vond het zinnetje "vroeger waren we fier als we met de koning hadden gesproken' veelbetekend.

straatrue 23 februari 2008 19:16

Tindemans had toch gelijk toen hij zei dat er vroeger onder 4 ogen werd onderhandeld. Nu onderhandeld men per... Blackberry.
Alsof lichaamstaal niet belangrijk is wanneer je met iemand "spreekt".
Hoe dom moet je zijn als je denkt dat je al mailend kunt onderhandelen.

Chipie 23 februari 2008 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3272485)
Tindemans had toch gelijk toen hij zei dat er vroeger onder 4 ogen werd onderhandeld. Nu onderhandeld men per... Blackberry.
Alsof lichaamstaal niet belangrijk is wanneer je met iemand "spreekt".
Hoe dom moet je zijn als je denkt dat je al mailend kunt onderhandelen.

Eeeuhhh... vroeger had men geen blackberry... :roll:

Guy Tegenbos schreef vandaag in De Standaard:

Met de zogenaamde Raad van Wijzen heeft een stel oude krokodillen het spel overgenomen. Philippe Moureaux is de exponent daarvan.

Zij spelen het spel zoals ze het vroeger speelden.Theatraal.

Een van hun oude krokodillentrucs is: eerst de spanningen flink opdrijven, maar rond een as waarrond ze vroeger al eens compromissen gemaakt hebben.

Na een periode van hoogspanning vinden ze dan het compromis dat ze al lang in hun hoofd hadden, en dat kunnen ze dan aan de achterban verkopen, met als argumentatie 'dat het zéér moeilijk was, maar dat ze, dank zijn hun vastberadenheid, toch de essentie uit de brand sleepten'.

De achterban juicht dan niet, maar gelooft wel dat het haalbare gehaald is.
:lol:

Het zijn natuurlijk slechte onderhandelaars die zich door lichaamstaal laten beînvloeden... :roll: :-D ;-)

straatrue 23 februari 2008 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3272514)
Eeeuhhh... vroeger had men geen blackberry...

Gelukkig maar

Chipie 23 februari 2008 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3272576)
Gelukkig maar

Voor mensen met een tamme (ik zou bijna zeggen Franstalige) mentaliteit is dat inderdaad een hel... :lol:

born2bewild 24 februari 2008 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3272600)
Voor mensen met een tamme (ik zou bijna zeggen Franstalige) mentaliteit is dat inderdaad een hel... :lol:

Men is zich aldaar nog aan het aanpassen aan telefonische en radiofonische communicatie.

Druk druk druk

born2bewild 24 februari 2008 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3272485)
Tindemans had toch gelijk toen hij zei dat er vroeger onder 4 ogen werd onderhandeld.

wat een inefficientie, 4 ogen...typisch

2 (royale) ogen zou toch genoeg moeten zijn.
1 van albert en 1 van Elio

HAMC 24 februari 2008 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3273345)
wat een inefficientie, 4 ogen...typisch

2 (royale) ogen zou toch genoeg moeten zijn.
1 van albert en 1 van Elio

U bedoelt, dat ze dan samen een oogje kunnen dicht knijpen?

Wr Khrp Hmw 1 maart 2008 05:28

Voor de gemiddelde Vlaming van tegenwoordig staat het chique om te stellen
dat het uitnodigen van vooral CDV,NVA, VLD, LDD, VB getuigt van een extreem links karakter van de VRT !

Knuppel 1 maart 2008 05:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3271456)
Ik vond het zinnetje "vroeger waren we fier als we met de koning hadden gesproken' veelbetekend.

'Vroeger' is idd vandaag niet meer.
Niettemin slaagt le roi er nog altijd in zijn zin te krijgen.

svenforum 1 maart 2008 16:08

Citaat:

Ze laten nu al een hele resem CD&V'ers de revue passeren om Leterme op te hemelen, wat zou het nu anders geweest zijn bij Tindemans? Het programma is voor de CD&V een manier om aan damage controle te doen.

07/09 Dewever [CD&V - N.VA]
21/09 Peeters [CD&V - N.VA]
28/09 Dewael [Open VLD]
05/10 Miet Smet [CD&V - N.VA]
12/10 Van Rompuy [CD&V - N.VA]
19/10 Dedecker [LDD]
26/10 Martens [CD&V - N.VA]
09/11 De Gucht [Open VLD]
16/11 Gennez [SP.A-SPIRIT]
23/11 Geysels [GROEN] (Als vervanger van Vandeurzen)
30/11 Neyts [Open VLD]
07/12 Vandeurzen [CD&V - N.VA]
14/12 Vanhecke [VB]
21/12 Danneels [CD&V ??] ~ Wetstraat?
11/01 Vervotte [CD&V - N.VA]
18/01 Dehaene [CD&V - N.VA]
25/01 Reynders [MR]
01/02 Anciaux [SP.A-SPIRIT]
15/02 Vande Lanotte [SP.A-SPIRIT]
22/02 Tindemans [CD&V-N.VA]
29/02 Valkeniers [VB]

Devadder en Cools zijn trouwens gewoon pionnen, zij die in het programma komen wordt uiteraard van bovenaf beslist, zeker in een politiek praatprogramma waar een politicus een halfuur de tijd krijgt om zijn standpunten uiteen te zetten en zijn emo-gehalte kan opschroeven. Dat is het doel van het programma, dus blijft het bij vragen op het randje.

Citaat:

Ik had eerder de indruk dat het een zeer langdradig halfuur was, waarbij een oude grol als Tindemans telkens z'n gedachten moest ordenen om dan nietszeggende antwoorden te geven. Eyskens is daar een kanjer in, Tindemans kan er ook wat van, Van Rompuy hoort ook in het rijtje thuis ... Bizar, allemaal CVP'ers. Wie had dat gedacht?

Citaat:

Sorry, maar dan heb je toch niet goed geluisterd zenne. In zijn tijd kon men "nog spreken met de partijen over de taalgrens", enfin, eigenlijk gelijkaardig aan hetgeen Van Rompuy eerder had gezegd.
De houding van de Vlamingen is trouwens even verstard als die van de Franstaligen, ik zeg het er maar bij omdat sommigen dit wel eens enkel op de kap van een groep durven duwen.

the outlaw torn 1 maart 2008 16:44

maar hoe zou het komen dat wij een bepaalde houding hebben aangenomen ? idd, door de walen.

Chipie 1 maart 2008 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door svenforum (Bericht 3282366)
Ze laten nu al een hele resem CD&V'ers de revue passeren om Leterme op te hemelen, wat zou het nu anders geweest zijn bij Tindemans? Het programma is voor de CD&V een manier om aan damage controle te doen.

07/09 Dewever [CD&V - N.VA]
21/09 Peeters [CD&V - N.VA]
28/09 Dewael [Open VLD]
05/10 Miet Smet [CD&V - N.VA]
12/10 Van Rompuy [CD&V - N.VA]
19/10 Dedecker [LDD]
26/10 Martens [CD&V - N.VA]
09/11 De Gucht [Open VLD]
16/11 Gennez [SP.A-SPIRIT]
23/11 Geysels [GROEN] (Als vervanger van Vandeurzen)
30/11 Neyts [Open VLD]
07/12 Vandeurzen [CD&V - N.VA]
14/12 Vanhecke [VB]
21/12 Danneels [CD&V ??] ~ Wetstraat?
11/01 Vervotte [CD&V - N.VA]
18/01 Dehaene [CD&V - N.VA]
25/01 Reynders [MR]
01/02 Anciaux [SP.A-SPIRIT]
15/02 Vande Lanotte [SP.A-SPIRIT]
22/02 Tindemans [CD&V-N.VA]
29/02 Valkeniers [VB]

Devadder en Cools zijn trouwens gewoon pionnen, zij die in het programma komen wordt uiteraard van bovenaf beslist, zeker in een politiek praatprogramma waar een politicus een halfuur de tijd krijgt om zijn standpunten uiteen te zetten en zijn emo-gehalte kan opschroeven. Dat is het doel van het programma, dus blijft het bij vragen op het randje.

Ik had eerder de indruk dat het een zeer langdradig halfuur was, waarbij een oude grol als Tindemans telkens z'n gedachten moest ordenen om dan nietszeggende antwoorden te geven. Eyskens is daar een kanjer in, Tindemans kan er ook wat van, Van Rompuy hoort ook in het rijtje thuis ... Bizar, allemaal CVP'ers. Wie had dat gedacht?

Sorry, maar dan heb je toch niet goed geluisterd zenne. In zijn tijd kon men "nog spreken met de partijen over de taalgrens", enfin, eigenlijk gelijkaardig aan hetgeen Van Rompuy eerder had gezegd.
De houding van de Vlamingen is trouwens even verstard als die van de Franstaligen, ik zeg het er maar bij omdat sommigen dit wel eens enkel op de kap van een groep durven duwen.

Ik ben er heilig van overtuigd dat de politicus juist niets tijd krijgt om zijn standpunten uiteen te zetten...
Zeker niet als ze niet stroken met hetgeen het duo wenst te horen...
Ze stellen de vragen, bepalen de antwoorden en de duur van die antwoorden... :-D

En in zijn tijd, kon men, nog meer dan nu, enkel met de partijen over de taalgrens spreken als men... meer dan nu, Frans kon spreken... ;-)

Knuppel 1 maart 2008 18:03

Citaat:

Die Vlaamse verstarden hebben er nochtans geen probleem mee om zich door een Franstalige zender te laten melken.

Onkelinks en co heb ik nog niet op een Vlaamse zender gezien. Hoogstens Reynders, en vader en zoon Michel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be