Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Brussel is saaiste stad van Europa! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103032)

born2bewild 15 maart 2008 14:35

ik vind dat Brussel er nog redelijk goed van afkomt met het predicaat 'saai'

Dronkoers 15 maart 2008 14:38

Alles wat leuk is, wordt tegenwoordig verboden, wa wilt ge dan ;-)

Derk de Tweede 15 maart 2008 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3303683)

Nog nooit in Almelo geweest?

In Almelo is altijd wat te doen.
Het stoplicht springt daar vaak op groen.

PollyCorrect 15 maart 2008 19:28

:lol: Derk.

Ik heb vandaag mijn geluk weer eens beproefd in Brussel.

Nou nou. Waar ben ik op gestoten? Ja, een paar interessante boetiekjes op een vierkante km. Te duur echter, dus helaas. Kon niet meespelen.

Verder me urenlang rotverveeld. Gelukkig scheen de zon een beetje.

PollyCorrect 15 maart 2008 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3303683)

:lol: :lol: :lol:

PollyCorrect 15 maart 2008 19:32

Brussel heeft geen Maoz.
Brussel heeft (nog steeds) geen Starbucks.

Spannende dingen willen niet in Brussel investeren.

Mitgard 15 maart 2008 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3303204)

heeft er iemand onlangs nog zulke 2-euromunten tegengekomen?
toen ze pas uit waren had ik er verschillende als wisselgeld teruggekregen in winkels, maar volgens mij liggen ze nu allemaal in speciale mapkes bij verzamelaars thuis. :-(

moet toch lukken dat ik er vandaag eentje terugkreeg bij de frituur. :-D

*jeuj*

dat wou ik even zeggen.
ga maar verder.

Derk de Tweede 15 maart 2008 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3304141)
:lol: Derk.

Ik heb vandaag mijn geluk weer eens beproefd in Brussel.

Nou nou. Waar ben ik op gestoten? Ja, een paar interessante boetiekjes op een vierkante km. Te duur echter, dus helaas. Kon niet meespelen.

Verder me urenlang rotverveeld. Gelukkig scheen de zon een beetje.

Ik heb korte tijd in Londen (Hammersmith) gewoond. Tjonge, jonge, jonge, wat een verschil met dat dorpje aan het IJ.
Ging vaak met de underground naar Camden Market, daar kun je van alles krijgen. Wel erg duur daar!

Fonske 15 maart 2008 19:57

Ignorants....

PollyCorrect 15 maart 2008 20:12

Tsja, ik woon er ook nog maar 34 jaar... :oops:

What do I know?

Wase wolf 15 maart 2008 20:13

Beter saai dan vuil zoals Charlerloi en Luik.

Paracelsus 15 maart 2008 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wase wolf (Bericht 3304209)
Beter saai dan vuil zoals Charlerloi en Luik.

Ik vind Luik nog meevallen vergeleken met Charleroi. Maar dan ook énkel vergeleken met Charleroi.

Enkel het station maak ik een uitzondering. Brussel Centraal is werkelijk ongelooflijk vuil, veel erger dan Liège-Guillemins en Charleroi-Pipi-Grand-Cru.

PollyCorrect 15 maart 2008 20:58

Vroeger, 20-30 jaar terug, was Brussel best wel hip.

Zo mooi, als je uit de trein kwam Brussel Centraal, en dan via die parkjes en bloemperkjes naar beneden richting Grote Markt liep. Dan maakte mijn hart altijd een sprongetje.

Nu probeer ik nergens naar te kijken, terwijl ik mijn neus dichtknijp voor de stank, over een zatte bedelaar struikel, en mijn weg zoek tussen de opgebroken straten en andere jaren durende werkzaamheden die nergens toe lijken te leiden.

Brussel Shmussel.

En vooral die Sint Goriksbuurt, met die zgn hippe uitgaanswijk die ze geprobeerd hebben 'leuk en gezellig' te maken. :roll: De meest ONsympathieke barretjes, met weinig plaats, géén bediening, véél te duur en dat is het zo'n beetje.

En een paar louche asiatische eettentjes waar ik niet eens zou durven gaan eten.

Gezellig. :roll:

Den Duisteren Duikboot 15 maart 2008 22:02

De mooiste grote markt van België. Den AB en den Botanique. Het MSK. Curieuze platenwinkels. Prostitutie. Nonchalance. Vreemde mensen. Gaufres chaudes. Het atomium. Het Afrikamuseum. Het Flageyplein en de vijvers van Elsene. De fraaie lichtvervuiling. De verborgen pleintjes, parkjes en kerken. De grote Europese, Belgische, Vlaamse en monarchale instituten. De trappen van de Beurs. De basiliek van Koekelberg.

Viva Brussel.

Paracelsus 15 maart 2008 22:05

Citaat:

Zolang je er maar niet hoeft te wonen zeker?

Derk de Tweede 15 maart 2008 22:12

Tussen Brussel en Hilversum vermoed ik al
etc, etc

Uh-Huh 16 maart 2008 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 3304321)
De mooiste grote markt van België. Den AB en den Botanique. Het MSK. Curieuze platenwinkels. Prostitutie. Nonchalance. Vreemde mensen. Gaufres chaudes. Het atomium. Het Afrikamuseum. Het Flageyplein en de vijvers van Elsene. De fraaie lichtvervuiling. De verborgen pleintjes, parkjes en kerken. De grote Europese, Belgische, Vlaamse en monarchale instituten. De trappen van de Beurs. De basiliek van Koekelberg.

Viva Brussel.

Je bent het Museum van de NBB vergeten. Die maakt nl. het plaatje compleet (saai :mrgreen:).

Bhairav 16 maart 2008 06:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 3303644)
in Brussel underground nachtleven??
Nooit gedacht; Steden zoals Berlijn en Marseille daarvan weet ik dat ze een heel alternatief uitgaanspubliek kunnen trekken, maar Brussel8O

Als mensen zoals u dat dachten, dan zou het niet meer underground zijn... ;)

Bhairav 16 maart 2008 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 3302623)
Verwondert me niks.

Brussel is vuil, grijs, stinkt, is ouderwets en er is verkrotting alom,... (ik kom er elke dag dus ik weet het wel)

Antwerpen is hip, trendy, cool, met vernieuwingsprojecten alom.

Vergelijk de Meir met de Nieuwstraat...
Vergelijk Brussel-Centraal met Antwerpen-Centraal...
Vergelijk de nieuw aangelegde Leien met de kleine ring...
Vergelijk de Antwerpse 'clubscene' met de Brusselse (als die al bestaat)...
Vergelijk de Antwerpse muziekscene met de Brusselse (als die al bestaat)...
Vergelijk de ouderwetse Brusselse bruine kroegen met de trendy Antwerpse varianten...

Enz enz enz...

Geen wonder dat grote internationale merken zoals Tommy Hilfiger hun 'flagship stores' in Antwerpen vestigen, en Brussel links laten liggen.

Antwerpen is hot. Brussel is 50 jaar geleden blijven steken. Al een geluk dat Europa er is neergestreken, anders sprak geen KAT over dat veredeld, zielloos provinciestadje - hoofdstad der marginalen - zonder gezicht.

8-)

Als ge het vergelijkt inderdaad. Maar ANtwerpen is ook vuil hoor. Ook vol marginaal volk. Antwerpen is "cool" omdat het tegelijk een provinciaal nest is en tegelijk "internationaal" (voor een provinciaal nest).

Toeristen verwachten meestal steden waar alles netjes op een schoteltje word aangeboden, want meestal zijn toeristen infrastructurele mietjes.
Die steden zoals Londen en Parijs zijn vaak overgeorganiseerd dat de charme ver zoek is.
Berlijn vind ik wel leuk, heeft ook zo iets apart, desondanks of dankzij het feit dat die stad zo lelijk is als wat. Lelijke mensen ook, maar toch...

Burkide 16 maart 2008 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3301410)

Op het randje van onuitstaanbare schmalz, die me er bijna voor doet schamen Brelfannetje te zijn.

A propos: wie Brussel saai noemt en z'n charme niet kan appreciëren, zal branden in de hel. Ik heb gezegd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be