![]() |
Citaat:
En, is dat nu anders, met het CD&V? Slaan die niet naar het NVA? en dat is dan nog wel hun kartelpartner. Vrienden in de politiek??????? De ene moment ja, de andere moment, nee! Politiek is een maffia wereld met Godfather Albert aan de top. |
Citaat:
VB, LDD en NVA vissen in dezelfde vijver. Die vijver is MAXIMAAL 35% van de vlaamse stemmen. Elke kiezer brengt geld op! Als de belgische atleten op de olympische spelen veel medailles winnen of Justine wint een wedstrijd dan winnen de pro-belgen tijdelijk een paar stemmen bij. Als de belastingbrief in de brievenbus valt en de Vlaemssche stemmingsklopperij zaait weer eens rond met walenhaat dan winnen de flaminganten tijdelijk een paar stemmen bij. Maar boven de 35% komen ze nooit, niet appart en zeker niet samen. Althans dit is mijn persoonlijke bescheiden mening |
De NVA is al met handen en voeten gebonden aan de macht, zowel in de Vlaamse regering als in al die gemeentebesturen.
Ze kunnen en zullen het kartel met de tsjeven dus niet opblazen. In geen 100 jaar. Spijtig, maar ze noemen zich niet voor niets de erfgenamen van de VU en die geschiedenis kennen we. |
Tja...
|
Citaat:
LDD en NVA zullen dat ultra liberalisme eruit moeten gooien en Vlaams Belang zal moeten inleveren op haar vreemdelingenstandpunt. |
Citaat:
Het wordt moeilijk om CD&V-oud, SPA, VLD en Groen! onder de 50% van de Vlaamse zetels te duwen, maar het is de enige oplossing, althans de enige vreedzame oplossing binnen het democratische bestek. |
Citaat:
Het is cruciaal dat Groen, SPA, VLD en CD&V in 2009 minder dan de helft van de zetels krijgen in het Vlaams parlement. Dat is de enige oplossing. Mijn inziens kan dit door een sterke lijst met mensen die krachtig het debat kunnen voeren en bepaalde thema's kunnen doordrukken in het verkiezingsdebat. |
Citaat:
|
Citaat:
De kans is bijzonder klein dat het nog goed komt met die staatshervorming. Leterme beseft dit ook wel. Hij heeft in december zijn belangrijkste wapen uit handen gegeven aan de politieke tegenstrevers. Voor wat ? Wel om nu eerste minister te kunnen zijn, voor het postje. |
Citaat:
Maar natuurlijk gaan voor sommigen de hervormingen nooit ver genoeg gaan... :-) |
Citaat:
|
Ik ben benieuwd ofdat BDW, als tweede Schiltz, ook minister van staat gaat worden.
Alleszins, de meeste mensen hebben hun mispakt aan de figuur Leterme. Achteraf bekeken is dat wat al te gek natuurlijk, waarom denk je anders dat die ACW figuur Minister President van Vlaanderen was? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is dan ook een situatie die snel kan keren. |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij zouden de partijen in een kartel ook minder scoren dan wanneer ze afzonderlijk zouden opkomen. Samenwerking hoeft niet noodzakelijk een kartel te impliceren. Samen een coalitie proberen te vormen zou al geweldig zijn. |
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat de Vlamingen dit belgisch circus niet lang meer zullen dulden. Die 35% zullen er snel een pak meer worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Leterme zal niet alleen op een nooit aftatende weerstand botsen van de Franstalige regeringsmeerderheid, hij stuit nu al op grote bitterheid binnen zijn eigen partij. Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be