Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Editorialist van Le Soir wil alle NVA-ers verdrinken in de Atlantische Oceaan (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103412)

Knuppel 25 maart 2008 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3321450)
Nee ik vond "Walen zijn intellectueel onbekwaam" een betere stap om blijk te geven van betere verstandhouding der belgen.

Intellectueel onbekwaam of ze willen gewoon geen Nederlands leren. In Brussel en de rand wordt dat tot op de dag van vandaag trouwens bewezen.
Waarom verzwijg je het ene en leg je de nadruk op het andere? Toch niet om onder te sneeuwen dat de Franstaligen die zich in Vlaanderen vestigen het vertikken om de streektaal te leren?

Knuppel 25 maart 2008 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3321391)

Je kan zonder te betalen de krantencommentaren lezen via Mediargus.

santos 25 maart 2008 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3321517)
Intellectueel onbekwaam of ze willen gewoon geen Nederlands leren. In Brussel en de rand wordt dat tot op de dag van vandaag trouwens bewezen.
Waarom verzwijg je het ene en leg je de nadruk op het andere? Toch niet om onder te sneeuwen dat de Franstaligen die zich in Vlaanderen vestigen het vertikken om de streektaal te leren?

Wat zou ik dan verzwegen hebben? Niets, kan er ook niet aan doen dat de vlaamse politiekers niet meer takt hebben en dat de vlaamse pers er geen belang aan hecht wat er in wallonie geschreven wordt.

stab 25 maart 2008 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3321450)
Nee ik vond "Walen zijn intellectueel onbekwaam" een betere stap om blijk te geven van betere verstandhouding der belgen.

Dat was een conclusie die YL meende te moeten trekken bij beschouwing vd povere talenkennis van Frankofonen, meer bepaald over hun (gebrek aan) kennis vd tweede landstaal.
Heb jij dan een betere verklaring voor dit feit ?

santos 25 maart 2008 14:26

Awel dan is dit cursiefje een conclusie van de auteur en enkel van de auteur want een journalist is niet representatief voor een groep van mensen integenstelling tot een politieker.
Een verklaring is gewoon, veel blaten en weinig wol hé van den Yves want vandaag de dag staat hij met zijn broek op zijn knieen.

Een verklaring, wel onderwijs niet aangepast hé meer is daar niet achter te zoeken maar daarom is het nog niet nodig om te schelden zoals YLT deed.

Zwartengeel 25 maart 2008 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3321535)
Wat zou ik dan verzwegen hebben? Niets, kan er ook niet aan doen dat de vlaamse politiekers niet meer takt hebben en dat de vlaamse pers er geen belang aan hecht wat er in wallonie geschreven wordt.

Leterme viseerde hiermee bovendien in de allereerste plaats de Franstaligen in de Vlaamse Rand rond Brussel, niet de Walen. Indien men zich daardoor tot in Luxemburg geviseerd voelt, wordt het misschien toch eens tijd dat Wallonië ophoudt met zich in naam van de Francofonie als nuttige idioot voor de kar van het Franco-Brusselse establishment te laten spannen.

luc broes 25 maart 2008 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3321346)
Het is maar voor te lachen, maar evenzeer belachelijk.Ik zou vanuit mijn gauchistisch belgicistisch gedachtegoed geschreven hebben : geef die mannen & die gasten van FDF een driemaster met piraten, leeuwen of hanenvlag naar keuze en laat ze ter hoogte van de caraïben een zeeslagje uitvechten. Leuk voor iedereen !

moest het over Marokkanen gaan zou roger dan ook zeggen: het is maar voor te lachen,

luc broes 25 maart 2008 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3321535)

Dat Franstaligen meestal geen respect hebben voor onze taal en ons grondgebied dat moeten we aanvaarden.
Maar we moeten wel zoveel tact hebben dat niet te zeggen.

Maes_P 25 maart 2008 14:35

Jaja, en op dit forum zijn die NVA'ers al zoveel beleefder behandeld die in dat stukje riooljournalistiek...

Ik ben zeker dat sommige belangertjes zelfs de bescherming van Mieke Vogels op zich zouden nemen als die zou worden afgemaakt in la libre belgique....
En dan een week nadien haar de grond inboren en afdoen als groene hoer.

santos 25 maart 2008 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3321550)
Leterme viseerde hiermee bovendien in de allereerste plaats de Franstaligen in de Vlaamse Rand rond Brussel, niet de Walen. Indien men zich daardoor tot in Luxemburg geviseerd voelt, wordt het misschien toch eens tijd dat Wallonië ophoudt met zich in naam van de Francofonie als nuttige idioot voor de kar van het Franco-Brusselse establishment te laten spannen.

Misschien moet YLT zich dan maar beter uitdrukken. Franstalige is iedereen, maar bij sommige hier op het forum zijn dat soms de brusselaars, soms de fransen, soms de walen en soms allemaal. En dan is men verbaasd dat men niet kan communiceren.

santos 25 maart 2008 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3321566)
Dat Franstaligen meestal geen respect hebben voor onze taal en ons grondgebied dat moeten we aanvaarden.
Maar we moeten wel zoveel tact hebben dat niet te zeggen.

Oei, oei, oei, ons grondgebied en onze taal daar hebben we geen respect voor. Ik zie anders toch genoeg waalse politiekers die nederlands spreken op TV.
Ik vraag niet om meer tact maar dan moet u ook niet komen kankeren omdat ze even de N-VA niet zo tactvol slijten voor een bende idioten.

Jazeker 25 maart 2008 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3321574)
En dan is men verbaasd dat men niet kan communiceren.

Had je nog iets te melden over de franstalige droom van massamoord zoals uit Le Soir blijkt, of is dat normaal in dat deel van "het land"?

jevaly 25 maart 2008 14:40

tja, mooi artikel niet? Het bevat heel wat waarheden over de 'regering' Leterme. Het is vanuit Waals standpunt heel logisch dat men de schuld bij het nationalistisch gedachtegoed van de NVA legt. Dat �*s immers het grote struikelblok geweest van Oranje-blauw, wat in mijn ogen een stabielere regering vormde dan dit monster van Frankenstein. (allez, voor de walen eh, wij hebben een andere zondebok: madame non)
Dat hier wat gewelddadige stijlfiguren worden gebruikt is ongelukkig, maar ik denk dat uit de context duidelijk is dat de schrijver wel eens houdt van een hyperbool.

De vergelijking met marrokanen/joden gaat overigens niet op. Politieke overtuiging is niet hetzelfde als etniciteit of religie (ik weet het, dit is een moeilijke voor extreem-rechts)

santos 25 maart 2008 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3321579)
Had je nog iets te melden over de franstalige droom van massamoord zoals uit Le Soir blijkt, of is dat normaal in dat deel van "het land"?

Het was maar om te lachen net zoals in de tijd met Leterme hé.
En had u nog iets te melden of is het gewoon vragen uurtje?

Jazeker 25 maart 2008 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 3321580)
(ik weet het, dit is een moeilijke voor extreem-rechts)

Voelt ge u nu goed nu ge dat er hebt kunnen bijzetten?

Zwartengeel 25 maart 2008 14:42

Citaat:

tja, mooi artikel niet? Het bevat heel wat waarheden over de 'regering' Leterme. Het is vanuit Waals standpunt heel logisch dat men de schuld bij het nationalistisch gedachtegoed van de NVA legt. Dat �*s immers het grote struikelblok geweest van Oranje-blauw, wat in mijn ogen een stabielere regering vormde dan dit monster van Frankenstein. (allez, voor de walen eh, wij hebben een andere zondebok: madame non)
Dat hier wat gewelddadige stijlfiguren worden gebruikt is ongelukkig, maar ik denk dat uit de context duidelijk is dat de schrijver wel eens houdt van een hyperbool.

De vergelijking met marrokanen/joden gaat overigens niet op. Politieke overtuiging is niet hetzelfde als etniciteit of religie (ik weet het, dit is een moeilijke voor extreem-rechts)

http://forum.politics.be/showpost.ph...67&postcount=1

Voor jevaly dus argument nummertje zes.

jevaly 25 maart 2008 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3321588)
Voelt ge u nu goed nu ge dat er hebt kunnen bijzetten?

ja, schitterend zelfs! dank u!

Infidel 25 maart 2008 14:44

Citaat:

Uhu..... :roll:8O:roll:

jevaly 25 maart 2008 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3321589)
http://forum.politics.be/showpost.ph...67&postcount=1

Voor jevaly dus argument nummertje zes.

ik zeg niet dat het een grap is, ik zeg dat het een overdrijving is. klein verschil.

robert t 25 maart 2008 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevaly (Bericht 3321601)
ik zeg niet dat het een grap is, ik zeg dat het een overdrijving is. klein verschil.

Allé, een overdrijving dan. Niet erg. Komt wel meer voor bij buitenlandse journalisten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be