Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Floptocht van het VB. Geen steun bij lokale bevolking Mechelen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103430)

Max van Dietschland 25 maart 2008 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3321445)
http://www.youtube.com/watch?v=NHFDAsXEYCE

De betoging tegen de islamisering was weer eens een flop,
slechts een 40 tal VBers waren aanwezig bij de actie.
De politie bleek zelfs groter in aantal te zijn dan de VBactie zelf.

Blijkbaar krijgt het VB moeilijk of niet gemobiliseerd,
de mensen die aanwezig waren moesten immers met bussen van elders aangevoerd worden...

De mobilisatiekracht van het VB is niet meer wat het geweest is. Trouwens de mensen willen ook eens iets anders horen dan islamieten dit en islamieten dat. Bijvoorbeeld, betogingen voor de Vlaamse zaak, de splitsing van BHV, de staatshervorming, daar horen we niets van.

Wat die islamieten betreft, zou men niet beter betogen voor echt eigen volk eerst beleid, die alle vreemdelingen op dezelfde wijze behandeld, zijnde remigratie en niet één bevolkingsgroep gaat viseren ?

DannyS 25 maart 2008 19:00

Slechts een 40 tal VB-ers? En ik moet geloven dat een volk tot op het niveau van het blok kan zakken om een paar jaar later als bij wonder te genezen? Mechelaars moeten bij mij de eerste twintig jaar niet meer afkomen.

Yoda 25 maart 2008 19:01

Wie gaat er nu ook meelopen in een betoging tegen de islam als er amper verschil is tussen een VBer en een moslim.

Yoda 25 maart 2008 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3322106)
De mobilisatiekracht van het VB is niet meer wat het geweest is. Trouwens de mensen willen ook eens iets anders horen dan islamieten dit en islamieten dat. Bijvoorbeeld, betogingen voor de Vlaamse zaak, de splitsing van BHV, de staatshervorming, daar horen we niets van.

Wat die islamieten betreft, zou men niet beter betogen voor echt eigen volk eerst beleid, die alle vreemdelingen op dezelfde wijze behandeld, zijnde remigratie en niet één bevolkingsgroep gaat viseren ?

Inderdaad het terug sturen van de vlaming naar oost en west vlaanderen zou de top prioriteit moeten zijn van het VB. maar ja hun top allochtoon FDW wil ni weg uit Antwerpen he.

Everytime 25 maart 2008 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 3321491)
2 redenen om niet mee te gaan betogen daar als Mechelaar.

1) het weer.
2) je buren zijn moslim, voor je het weet komen er teveel bakstenen binnengezeild.

Schijnexcuses.

StevenNr1 25 maart 2008 19:14

Citaat:

De koopkracht, de sociale rechten, ... daar horen we niets van.

alberto 25 maart 2008 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3321445)
http://www.youtube.com/watch?v=NHFDAsXEYCE

De betoging tegen de islamisering was weer eens een flop,
slechts een 40 tal VBers waren aanwezig bij de actie.
De politie bleek zelfs groter in aantal te zijn dan de VBactie zelf.

Blijkbaar krijgt het VB moeilijk of niet gemobiliseerd,
de mensen die aanwezig waren moesten immers met bussen van elders aangevoerd worden...

Ofdat er veel of weinig volk is maakt niet mij niet uit, ik blijf Vlaams Belang stemmen, ik kan mij niet inbeelden dat ik nog op een traditionele partij zou stemmen, nooit meer.

alberto 25 maart 2008 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3322136)
De koopkracht, de sociale rechten, ... daar horen we niets van.

Dat hoor je van de andere partijen, maar blijkbaar blijft het bij horen, want de koopkracht gaat nog altijd achteruit, het verbetert er niet op het verslechtert alleen maar, veel lawaai en weinig wol is het motto.

StevenNr1 25 maart 2008 19:27

Daar zit ook wel iets in maar het VB doet zelfs zijn bek niet open, waarom?

alberto 25 maart 2008 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3322153)

Als ik hun programma lees is dat toch zo slecht nog niet, ge moet het wel eens lezen, of alles uitvoerbaar is, dat is een andere vraag, maar dat telt voor het programma van elke partij.

artisjok 25 maart 2008 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3322153)

Omdat ze de koopkracht niet willen verhogen, ze willen bijvoorbeeld het minimumloon afschaffen. Het VB is een partij voor het patronaat en dat moeten ze stil houden.

artisjok 25 maart 2008 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 3322162)
Als ik hun programma lees is dat toch zo slecht nog niet, ge moet het wel eens lezen, of alles uitvoerbaar is, dat is een andere vraag, maar dat telt voor het programma van elke partij.

Als je het "zo slecht nog niet" noemt; is het precies ook niet zo goed?
Of een progamma uitvoerbaar is vind ik toch belangrijk.

Jazeker 25 maart 2008 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 3322143)
Ofdat er veel of weinig volk is maakt niet mij niet uit, ik blijf Vlaams Belang stemmen, ik kan mij niet inbeelden dat ik nog op een traditionele partij zou stemmen, nooit meer.

Idem hier. Of het moet zijn dat de N-VA in juli de stekker uit het kartel trekt. Dan zie ik een steunstem nog wel zitten.

alberto 25 maart 2008 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3322189)
Als je het "zo slecht nog niet" noemt; is het precies ook niet zo goed?
Of een progamma uitvoerbaar is vind ik toch belangrijk.

Volgens mij is het zo dat mensen wanneer ze gaan stemmen, stemmen op een partij voor een gedeelte van hun programma, enkel programmapunten.
Dat is bij het Vlaams Belang zo, en telt volgens mij ook voor andere partijen.
De uitvoerbaarheid hangt af of je gesteund wordt door de eventuele coalitieparters, wanneer niemand je steunt zal je niks kunnen uitvoeren, dat lijkt mij logisch.

alberto 25 maart 2008 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3322193)
Idem hier. Of het moet zijn dat de N-VA in juli de stekker uit het kartel trekt. Dan zie ik een steunstem nog wel zitten.

Ja, ik heb mss te snel geweest met 'nooit meer ' te zeggen, het zal voor mij dan toch iets totaal nieuw moeten zijn, vooral andere mensen, anders blijf je bij dezelfde pot nat.

artisjok 25 maart 2008 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 3322212)
Volgens mij is het zo dat mensen wanneer ze gaan stemmen, stemmen op een partij voor een gedeelte van hun programma, enkel programmapunten.
Dat is bij het Vlaams Belang zo, en telt volgens mij ook voor andere partijen.
De uitvoerbaarheid hangt af of je gesteund wordt door de eventuele coalitieparters, wanneer niemand je steunt zal je niks kunnen uitvoeren, dat lijkt mij logisch.

Er bestaat inderdaad geen partij, waarbij je voor 100% met het programma akkoord gaat.
Ik hoop dat je tenminste stemt voor een partij, waarbij je je kan vinden in een groot deel van hun programma, die dan nog liefst belangrijk zijn voor jouw.
Je stemt, hoop ik, niet voor een partij, met programmapunten waarmee je helemaal niet kan akkoord gaan, en die belangrijk zijn voor jouw.
De uitvoerbaarheid hangt ook af van de realiteitszin van een partij.

Waarschijnlijk stemmen vele mensen voor hier of daar een slogan of programmapunt, waarschijnlijk weten vele mensen niet goed voor wie of wat ze stemmen.

filosoof 25 maart 2008 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3322237)
Er bestaat inderdaad geen partij, waarbij je voor 100% met het programma akkoord gaat.
Ik hoop dat je tenminste stemt voor een partij, waarbij je je kan vinden in een groot deel van hun programma, die dan nog liefst belangrijk zijn voor jouw.
Je stemt, hoop ik, niet voor een partij, met programmapunten waarmee je helemaal niet kan akkoord gaan, en die belangrijk zijn voor jouw.
De uitvoerbaarheid hangt ook af van de realiteitszin van een partij.

Waarschijnlijk stemmen vele mensen voor hier of daar een slogan of programmapunt, waarschijnlijk weten vele mensen niet goed voor wie of wat ze stemmen.

Er bestaat ook geen partij die haar volledig programma zal kunnen uitvoeren (gelukkig, want anders was 't hier geen democratie meer) en dat zullen die "menu"stemmers altijd blijven verwijten aan alle partijen en dan roepen dat "de hele politiek rot en leugenachtig" is etc en in 't menu van een andere partij gaan grasduinen...

filosoof 25 maart 2008 21:33

Citaat:

de stekker uit hun beademingsmachine dus?

The tail wagging the dog

vlaanderen72 25 maart 2008 23:13

Citaat:

Maar jawel de mobilisatiekracht is er nog wel maar als die betogingen op een avond vallen in de week is het niet evident he.Voor genéén partij trouwens.De mensen horen enkel van het vb iets over de islamieten gelukkig dat er toch nog één partij is die dat doe.En ge gaat nu toch niet zeggen dat het vb niet gaat betogen voor de Vlaamse zaak he of voor bhv,de staatshervorming enz...want overal waar er maar betoogt word zijn ze van de partij.Een beetje eerlijk blijven .

Den Ardennees 25 maart 2008 23:14

Citaat:

na eerst vier jaar meegehuild te hebben met de politiek correcte wolven?

no way, zolang de Bourgeois, Dewevers en de Brepoelsen het daar voor het zeggen hebben kan de NVA fluiten naar mijn stem!:evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be