artisjok |
2 april 2008 18:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader
(Bericht 3337995)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
(Bericht 3337401)
Ach, jij maakt dus alvast een onderscheid. 10% in de wereld? In België? Waar haal je dat percentage? En die 10% willen ons vernietigen?
|
Dit is en kwestie van statistiek en een optimistische inschatting, 20 �* 25% van de Vlamingen worden als extremisten gerekend... 10% zullen mogelijk wel eens naar geweld grijpen als het de spuigaten uitloopt. Ik verwacht dus dat hetzelfde geldt bij de moslims. De curve van Gauss ... weet je wel?
En daarbij komen nog die ondubbelzinnige opdrachten in de "Heilige" Koran...
|
Bron: Gazet van Antwerpen - Belang van Limburg
De Staatsveiligheid schat het aantal moslimextremisten in België ' op maximum 2 procent'. Aangezien er 403.000 moslims in ons land wonen, gaat het om maximaal 8.000 mensen. De cijfers staan in het nieuwe rapport van het Comité I.
Citaat:
(Bericht 3337995)
Citaat:
(Bericht 3337401)
Bedoel je dat schelden en haatzaaien gegronde kritiek is? Met respect voor de mens?
|
Doe jij dat misschien?
|
Ontken je dat de kritiek meestal niet verder gaat dan schelden en haatzaaien. Lees wat berichten op dit forum.
Citaat:
(Bericht 3337995)
Citaat:
(Bericht 3337401)
Voor jou is dat een politiek symbool. Je maakt er meer van dan het is.
|
Het IS een politiek symbool, een 15 tal jaren terug zag je bijna geen hoofddoeken... de salafisten/wahabieten winnen aan invloed en nu zie je ze overal. Het gaat om het tonen van de ware aard van de Islam: veroveren
|
Hoe zouden ze nu in godsnaam iemand of iets kunnen veroveren, gewoon door een hoofddoek te dragen?
Citaat:
(Bericht 3337995)
Citaat:
(Bericht 3337401)
Sedert wanneer is de kerk een deel van ons cultuurhistorisch patrimonium? Cultuur leeft. Onze cultuur is al altijd beïnvloed door zowat alle andere culturen.
|
De kerken maken integraal deel uit van ons cultuurhistorisch patrimonium!!! En nee ik wil dit niet aangetast zien door incompatibele islamcultuur.
Kun jij je een grote moskee met minaretten voorstellen naast de Sint-Baafskatedraal in Gent? Dat mag niet!
Onze voorouders keren zich om in hun graf! Onze cultuur werd nooit in deze mate gepolueerd als de laatste twee decennia.
|
De kerken maken natuurlijk deel uit van onze cultuur, sedert Europa bekeerd werd. Weet jij waarom Maria-beelden meestal aan een lindeboom hangen? Weet jij waarom Kerstmis gevierd wordt op 25 december, en niet op 1 januari, de eigenlijke geboortedag van Christus?
Citaat:
(Bericht 3337995)
Citaat:
(Bericht 3337401)
Ja, naar de letterlijke betekenis van het woord heb je gelijk. Maar het blijft een verkapte vorm van racisme. Waarom lees ik op dit forum "allochtoon (lees moslim)" of "allahtoon" Zou het Vb eigenlijk weten dat niet alle allochtonen moslim zijn?
|
Je mag nooit met racisme verwarren: ik ben bvb geen racist, ik hou van alle rassen en heb vrienden van alle werelddelen... MAAR ik bestrijd de fundamentalistische Islam om onze cultuur, waarden, normen, religie, patrimonium, en onze rust te beschermen tegen een sluipende maar zekere INVASIE. Als het zo verder gaat krijgen we hier Libanese toestanden.
|
Daarmee antwoord je niet op mijn vraag.
Alleen de fundamentalisten? Een citaat uit een andere draad lijkt nogel tegestrijdig.
Citaat:
(Bericht 3338032)
Ik betwijfel of moslim gematigd kunnen zijn. De meeste moslims zeggen trouwens dat dit een tegenstrijdige uitspraak is... men is moslim of men is het niet en er zijn geen tussenwegen.
|
Citaat:
(Bericht 3337995)
Citaat:
(Bericht 3337401)
Ik ben katholiek opgevoed, maar mijn waarden zijn die van het humanisme. Je moet je dus geen zorgen maken om mij.
|
Dan moet je maar eens dringend je humanisme gaan beschermen tegen de Islam.
|
Ik ben niet bedreigd, en voel me niet bedreigd. Ik heb geen fobie, en laat me die niet aanpraten.
|