![]() |
Citaat:
|
Laat het uit hé, en dan frans met een Nederlands accent beginnen spreken. :)
|
Citaat:
|
Okee okee, beste Santos, waarom proberen jullie het dan niet eens uit. Ga eens gezellig een paar jaar saampjes met Frankrijk. Na vijftien jaar zal het zuchten niet van de lucht zijn. Geloof me maar niet. Komt allemaal goed :) Uiteindelijk zijn we allemaal weer tesaam, want als onze politici een beetje hun best doen dan hebben we straks 1 groot Europa en hebben met z'n allen geen mallemoer meer te vertellen! Dan kunnen jullie en wij naar onze soevereiniteit fluiten!
|
Citaat:
|
Ik dacht dat die rare wet al was afgeschaft in d'n Bels...trouwens hoe hadden ze dat dan willen doen met Juliana? Volgens mij hebben ze nog geprobeerd om Prins Karel aan haar te koppelen in de jaren dertig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
E Burke |
Citaat:
Daar ga je ver mee komen se, wij gaan vlaanderen opslorpen dan hebben we meer soevereiniteit. Kwa tegenspraak kan dat al tellen. |
Citaat:
|
Groot-Nederland is - de naam zegt het zelf al - puur imperialisme, net als Grossdeutschland dat was.
|
Citaat:
Louter omdat daar "Groot" staat maak je er imperialisme van of zo? Daar hebben we weer het formalisme. Een confederatie is alles behalve imperialisme. "Großdeutschland" is een zoveelste 19e-eeuws begrip dat genazificeerd is. In weze is de groot-duitse beweging in oorsprong niets anders dan "alle duitsers onder één staat" brengen op een moment in de geschiedenis waarin zo een staat onbestaande was. De Kleindeutsche waren tegenstander van Oostenrijk als onderdeel van "een" Duitsland, de Großdeutsche voorstander. Vergeet niet dat Oostenrijk weldegelijk een Duitse natie/cultuur is en eeuwen zo benoemd is geweest. Daarenboven was Oostenrijk quasi onopgebroken de leidende staat van het Duitse culturele gebied en de Kleindeutsche mogen gezien worden als een soort separatisten (olv Pruisen en Bismarck). De lebensraum-veroveringen van Hitler zijn los te koppelen waanzin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be