Pelgrim |
26 april 2008 19:56 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
(Bericht 3386772)
De lokale bevoking wordt op verschillende plaatsen in Vlaanderen verdrukt door de stijging van de huur/koopkrijzen maar om de één of andere mysterieuze is er enkel aandacht voor sociale verdringing in de rand
|
:?:
De dure woonprijzen zijn een actueel thema in heel Vlaanderen hoor. Overigens omwille van redenen die quasi dezelfde zijn: speculatie en druk op de markten vanwege vreemden. De rand is voor de Vlaamse beweging een symbooldossier omdat daar het Fransdolle imperialisme nog steeds welig tiert.
Citaat:
wat me er toe doet besluiten dat sociale verdringing as such niet het probleem is voor nationalisten maar de taal die veel van de nieuwe eigenaars spreken.
|
En dat doet me er toe besluiten dat je echt niet weet wat de Vlaamse beweging is en je alleen maar de belgicistische zever van de intellectuele elite achterna holt ("al wat Vlaams is, extreem rechts is"). En dat voor iemand van een partij die pretendeert kritisch te staan tegenover de gevestigde media en machten... :roll:
Citaat:
Ten andere sociale verdringing is enkel mogelijk als er Nederlandstaligen zijn die hun woningen/grond verkopen aan anderstaligen.
|
wat voor een bullshit liberaal argument is dat???
Citaat:
Nederlandstaligen die voor veel geld hun woning/grond verkopen aan anderstaligen zijn wellicht ook "slachtoffers" volgens u hoewel er niemand hen verplicht om hun woning/grond te verkopen/verhuren aan anderstaligen.
|
niemand verplicht hen daartoe? Als de Vlaamse regering een maatregel wil invoeren om kennis van het Nederlands te verplichten (neen, zelfs maar te adviseren) gaan alle politiek correcte wolven huilen dat er discriminatie is...
Citaat:
Wat Vlaams-nationalisten maar niet willen begrijpen is dat alle (Europese) grootsteden een periferie hebben waar vooral kapitaalkrachtigen komen wonen wat inderdaad sociale verdringing veroorzaakt
|
en waaruit blijkt dat "de" Vlaams-nationalisten dat niet willen begrijpen? Jij leest alleen de solidair zeker?
Citaat:
en dat al die uitwijkelingen zich niet aanpassen aan de lokale gemeenschappen waar ze wonen.
|
goh en dat moet de fransdolle arrofantie van het fdf goedpraten?
Citaat:
En bon het idee dat de splitsing van BHV de verfransing van H-V zal tegenhouden geloof ik niet.
|
ik ook niet, alleen de afschaffing van het brussels gewest kan dat, maar de splitsing van BHV (dat is naast de kieskring ook het gerechtsarrondissement, wat wel eens vergeten wordt) is meer dan alleen het terugdringen van de verfransing.
Citaat:
In het beste geval zal het het proces wat vertragen maar zolang de rand groener, goedkoper, veiliger en rustiger is om te wonen zal er een influx zijn van Brusselaars naar de rand zoals dat ook rond de meeste andere steden het geval is. (Veel vermogende Vlaamse Brusselaars verhuizen trouwens ook naar de rand en zorgen ook voor sociale verdringing.)
|
dat moet geen excuus zijn om het FDF racisme te aanvaarden. De linkerzijde zou beter eens met een reëel voorstel afkomen in plaats van allerhande excuses te zoeken om alle vlaamse eisen te minimaliseren. Geloof me, met die neobelgicistische 'het is allemaal zo erg niet' rethoriek maak je je allesbehalve populair bij de bevolking.
|