Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Links (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Valt ze of valt ze niet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105444)

KingHagar 6 mei 2008 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3407101)
Op groen! na heeft er hier al decennia lang geen linkse partij meer in een regering gezeten, dus uw strategie schijnt niet te werken.

Dan toch liever een standvastige linkse oppositie.

Beste Pelgrim, hoe sta je tegenover de ontwikkelingen in Bolivië? Eis voor onafhankelijkheid van Santa Cruz steunen of niet?

Pelgrim 6 mei 2008 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3407155)
Van aan de zijlijn staan roepen is natuurlijk altijd gemakkelijker dan op het veld het verschil proberen te maken. :?

"Het verschil proberen te maken" betekent in de praktijk dus dat de sp.a privatiseringen en liberaliseringen goedkeurt in het parlement en uitvoert in de regering.
Dan sta ik inderdaad liever aan de zijlijn te roepen.

Pelgrim 6 mei 2008 18:12

Trouwens, in welke zin heeft de sp.a "het verschil gemaakt"?

Pelgrim 6 mei 2008 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar (Bericht 3407465)
Beste Pelgrim, hoe sta je tegenover de ontwikkelingen in Bolivië? Eis voor onafhankelijkheid van Santa Cruz steunen of niet?

Ik ken de situatie daar niet, wat is concreet de invulling van dat onafhankelijke Santa Cruz? Wie vraagt dat?

En wat heeft dat met deze draad te maken?

KingHagar 6 mei 2008 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3407481)
Ik ken de situatie daar niet, wat is concreet de invulling van dat onafhankelijke Santa Cruz? Wie vraagt dat?

En wat heeft dat met deze draad te maken?

Wel euh, valt de regering Morales of niet? ;)

Rechts wil meer autonomie voor de regio rond Santa Cruz omdat de linkse regering Morales haar belangen schaadt en ze op die manier terug meer controle kan leggen op de grondstoffen aanwezig in deze regio. Ze verkopen hun praatje aan de mensen door hen een hogere levensstandaard te beloven omdat de opbrengsten dan veel meer naar de eigen regio zouden vloeien (lees: naar het imperialisme). Vandaar ook de overwinning in het referendum, maar soit, dat referendum werd wel geboycot door de MAS (partij van Morales).

Het heeft dus wat weg van hier, maar dan 100 keer erger en veel openlijker een klassenconflict (dreiging van een coup hangt in de lucht). Vandaar ben ik dus wel geinteresseerd wat jij daarover te zeggen hebt.

L. J. Brutus 6 mei 2008 20:41

:cheer: Regeringscrisis :cheer:

guerin 6 mei 2008 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3407794)

8-)

Geert C 6 mei 2008 20:48

Citaat:

Net zoals in de goeien ouden tijd. ;-)

toccata 6 mei 2008 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3407806)
Net zoals in de goeien ouden tijd. ;-)

deze keer maar geen 56% haalt, zoals in de goeien ouden tijd:-o

An Arkos 6 mei 2008 22:48

Citaat:

Ik vind het maar een mietjescrisis, ik heb er zelf nog niets van gemerkt, bijna niemand ligt er wakker van, alleen op het nieuws zijn ze wat hysterisch bezig.

L. J. Brutus 6 mei 2008 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 3407974)
Ik vind het maar een mietjescrisis, ik heb er zelf nog niets van gemerkt, bijna niemand ligt er wakker van, alleen op het nieuws zijn ze wat hysterisch bezig.

Natuurlijk niet, 't is al bijna een jaar bezig. We worden dat gewoon.

guerin 7 mei 2008 17:27

en het antwoord van pel laat op zich wachten..

Pelgrim 7 mei 2008 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KingHagar (Bericht 3407516)
Wel euh, valt de regering Morales of niet? ;)

Rechts wil meer autonomie voor de regio rond Santa Cruz omdat de linkse regering Morales haar belangen schaadt en ze op die manier terug meer controle kan leggen op de grondstoffen aanwezig in deze regio. Ze verkopen hun praatje aan de mensen door hen een hogere levensstandaard te beloven omdat de opbrengsten dan veel meer naar de eigen regio zouden vloeien (lees: naar het imperialisme). Vandaar ook de overwinning in het referendum, maar soit, dat referendum werd wel geboycot door de MAS (partij van Morales).

Het heeft dus wat weg van hier, maar dan 100 keer erger en veel openlijker een klassenconflict (dreiging van een coup hangt in de lucht). Vandaar ben ik dus wel geinteresseerd wat jij daarover te zeggen hebt.

nu weet ik nog niet veel. Wat is Santa Cruz precies en hoe verhoudt zich dat tot de rest van Bolivia?

Txiki 8 mei 2008 15:21

Voor info rond dit thema:

http://bolivia.indymedia.org/

http://piekster.blogspot.com/2008/05...anta-cruz.html

http://www.noticias.nl/achtergrond_artikel.php?id=1919

Geert C 8 mei 2008 15:22

Na het staaltje komedie van zonet ben ik er vrijwel zeker van: ze valt niet. :?

Txiki 8 mei 2008 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3410725)

Lijkt me ook logisch. Bijna alle zogenaamde democratische partijen zijn hierbij betrokken. Wie gaat het nu aandurven de regering te laten vallen, verkiezingen te veroorzaken en wie gaat het aandurven formateur te spelen?

Ze hebben zichzelf behoorlijk vastgereden. Een nadelig gevolg zal de perceptie zijn: volgend jaar zijn het verkiezingen voor het Vlaamse Parlement. Mensen gaan geen onderscheid maken in de niveau's. We kunnen nu al met een bepaalde graad van zekerheid voorspellen wie hierbij garen gaat spinnen.

vlijmscherp 8 mei 2008 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3410725)

eerst 15 juli afwachten.

Pelgrim 8 mei 2008 15:37

nog geen crisis :(

Misschien maar toch goed want links is nog altijd niet gewapend om het debat te vervoegen.

Txiki 8 mei 2008 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3410784)
nog geen crisis :(

Misschien maar toch goed want links is nog altijd niet gewapend om het debat te vervoegen.

Maar Pelgrim, het is permanent crisis!

Pelgrim 8 mei 2008 15:59

Ik bedoel, een crisis waarbij de regering valt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be