Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geen Staatshervorming? Geen Vlaams Geld! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105462)

Knuppel 6 mei 2008 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 3407682)
Ieder voor zich.

Dat doen de Franstaligen al 178 jaar.
Hoog tijd dus om Vlaanderen ook eens wat terug te geven inplaats van er alleen maar op te teren.

stropdrager 6 mei 2008 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3407860)
Ik begin stilaan te geloven dat die betaald wordt door De Standaard... :-D

Misschien is die wel Peter Vandermeersch of Marc Reynebeau.:lol:

rainbox 6 mei 2008 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3407862)
Wel solidariteit.
Liefst dezelfde solidariteit als we nu hebben met de mensen uit Eindhoven of Maatstricht, Aachen of Luksemburg, Sjarleville-mizerie of Lille.

ps: ik ken geen enkele Waal die bepaalde moeilijkheden in Nederlands juist zegt of schrijft, als jij ze fout maakt; en omgekeerd. Als ge verstaat wat ik bedoel.

Ik doe wat ik kan. Ik probeer in het Nederlands te spreken met minder fouten mogelijk. Probeer in het Frans zonder fouten te spreken. Het is niet gemakkelijk zelfs voor een Franstalige. Frans is een moeilijke taal.

Knuppel 6 mei 2008 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 3407950)
Ik doe wat ik kan. Ik probeer in het Nederlands te spreken met minder fouten mogelijk. Probeer in het Frans zonder fouten te spreken. Het is niet gemakkelijk zelfs voor een Franstalige. Frans is een moeilijke taal.

Jij doet dat goed.
Trek je niet teveel aan van kritiek op je taal.
Het is trouwens de bovenste paragraaf die van belang is. Met andere woorden: transfers die zo hoog zijn als die tussen Vlaanderen en Wallonië bestaan nergens ter wereld. Indien ze normale proporties hadden zou niemand daarover vallen.

Jazeker 6 mei 2008 23:35

[azert]vandaag gehoord: Vlamingen zullen wel verstek laten en betalen. zullen brussel kwijtraken anders[/azert]

Jazeker 6 mei 2008 23:36

[azert]vandaag op rtbf: milquet zal niet toegeven en vlamingen zullen toegeven. vlamingen spreken ook geen taal.[/azert]

Jazeker 6 mei 2008 23:38

[azert]Antwerpse vlaming kan limburgse vlaming niet uitstaan. moeten elkaar wel haten. vlamingen zijn niet goed als volk[/azert]

HAMC 6 mei 2008 23:42

:rofl:

Jazeker 6 mei 2008 23:47

;-)

Jazeker 6 mei 2008 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3408023)
:rofl:

Ben je er intussen van overtuigd dat niet Geert C maar wel azert straatrue is? ;-)

UFSIA 6 mei 2008 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3408032)
Ben je er intussen van overtuigd dat niet Geert C maar wel azert straatrue is? ;-)

Waarm moet straatrue iemand zijn ?

Misschien is 't ie gewoon verdwenen ?

mvg. Sint Ignacius

Jazeker 6 mei 2008 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 3408035)
Waarm moet straatrue iemand zijn ?

Misschien is 't ie gewoon verdwenen ?

mvg. Sint Ignacius

LOL!

Geloof me maar. ;-)

HAMC 7 mei 2008 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3408032)

Het een sluit het ander niet uit. :)

UFSIA 7 mei 2008 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3408044)
LOL!

Geloof me maar. ;-)

... nee !!!

Straatrue is weg, ik troost me met die gedachte, neem dat niet van me af :'(

... hoewel , 't is wel een leuke gedachte dat er een dubbelnick meer en een belgicist minder rondloopt eigenlijk :p

mvg. Sint Ignacius

Insano 7 mei 2008 01:22

Wat bezielt iemand eigenlijk om na een paar maanden opnieuw een account aan te maken en te doen alsof je hier pas bent?

rainbox 7 mei 2008 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3407995)
Jij doet dat goed.
Trek je niet teveel aan van kritiek op je taal.
Het is trouwens de bovenste paragraaf die van belang is. Met andere woorden: transfers die zo hoog zijn als die tussen Vlaanderen en Wallonië bestaan nergens ter wereld. Indien ze normale proporties hadden zou niemand daarover vallen.

Nee Parijs geeft meer geld aan Pas-de-Calais in proporties. Parijs zal onafhankelijk dus moeten zijn. Het noord van Italïe geeft meer aan het zuiden van Italïe. In feit, is het ieder voor zich. Dus geen meer geld tussen regio's en tussen landen van Europa.

stab 7 mei 2008 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 3407604)
Transfers zijn Vlaams geld. Dat komt uit Vlaanderen. Staatshervoming van Peeters is het einde van solidariteit dus.

Het einde van de plundering , bedoel je.

born2bewild 7 mei 2008 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 3408165)
Nee Parijs geeft meer geld aan Pas-de-Calais in proporties. Parijs zal onafhankelijk dus moeten zijn.

als de parijzenaars er geen probleem mee hebben is er ook geen (probleem) me dunkt

in Vlaanderen ligt dat anders

rainbox 7 mei 2008 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3408175)
als de parijzenaars er geen probleem mee hebben is er ook geen (probleem) me dunkt

in Vlaanderen ligt dat anders

Vandaag neen maar met de nieuwe inlichtingen in de medias en in 10 jaar, zullen ze de onafhankelijkheid willen. Het is heel gemakkelijk de massa te controleren.

Knuppel 7 mei 2008 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 3408165)
Nee Parijs geeft meer geld aan Pas-de-Calais in proporties. Parijs zal onafhankelijk dus moeten zijn. Het noord van Italïe geeft meer aan het zuiden van Italïe. In feit, is het ieder voor zich. Dus geen meer geld tussen regio's en tussen landen van Europa.

Bewijs maar eens dat Parijs proportioneel meer geld uitgeeft aan Pas de Calais voor ik dat geloof.

Via Europa worden de armere regio's hoe dan ook al gesteund.

Wat dat ieder voor zich betreft: tijd dat Wallonië dat ook eens op financieel gebied gaat doen, maar dan met de eigen centen. Ze kunnen ook nog altijd de broeksriem aanhalen. Dat gebeurt van hoog tot laag bij geldgebrek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be