![]() |
Citaat:
|
Citaat:
1. Je meot de overheidsbureaucratie daar nog eens bij betalen. 2. Hoe kan 'iemand' de 'correcte' marktprijs vaststellen? Hoeveel dat die boeren 'behoren' te verdienen? Kan onmogelijk; ergo: de prijs zal er altijg naast liggen, waar de kans bijzonder groot is dat het hoger ligt dan normaal. 3. Vermits er nauwelijks een incentive is om aan technologische ontwikkeling te doen - inkomen wordt toch 'gegarandeerd' - verlies je ook in oppurtuniteitskosten. Citaat:
|
Citaat:
Jij gebruikt twee romans om je standpunt over de Bokkenrijders toe te lichten. Dat kan ook interessant zijn, maar zou ik daar toch niet op steunen om iets te weten te komen over de historische Bokkenrijders. Qua folkloristische legende van de Bokkenrijders kan dat waarschijnlijk wel interessant zijn. 'k heb daarnet nog een beetje verder gezocht en dit artikel komt vrij goed overeen qua inhoud van het gesprek dat ik twee jaar geleden over dit onderwerp voerde. |
Citaat:
Een werknemer verdedigt toch sowieso de diefstalpraktijken van z'n baas door er te blijven werken, niet? Hij is in die zin dan toch ook een bondgenoot van de baas omdat ie mee werkt in het proces dat die diefstal mogelijk maakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De arbeider heeft alleen zijn arbeid als waar, zo werkt het systeem nu eenmaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
als er bij jouw revolutie geweld te pas komt, reken er mij niet bij. |
Citaat:
Dat weet ik, dat is een eigenschap van de ambivalente moraal van reformisten. "Laten we vooral geen geweld gebruiken tegen een economisch systeem dat gestoeld is op geweld en uitbuiting". |
Citaat:
Want dat is wel wat je stelt in post #37. Of bedoel je misschien met verdedigen enkel het fysiek verdedigen van de winkel tegenover de anarchisten? |
Citaat:
Eigenlijk had ik het inderdaad over het fysiek verdedigen van de winkel. |
Citaat:
Het is dus enkel een noodzaak indien men (in min of meer leefbare omstandigheden) wil blijven voortleven. Het is wel begrijpbaar dat de meesten daarvoor kiezen ipv voor een martelaarsschap. Citaat:
|
Citaat:
Toch heb je nog altijd idioten die de held willen uithangen bij bv. bankovervallen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be