Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dé Rondvraag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107130)

Knuppel 7 juni 2008 00:10

Iemand van Nello's eigen partij heeft dus ook geantwoord.
In het frans uiteraard.

Nello 7 juni 2008 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3478479)
Iemand van Nello's eigen partij heeft dus ook geantwoord.
In het frans uiteraard.

Zeg, Knuppel, ben jij blind, dom, idioot of kwaadwillig? Ik hoop het laatste, oprecht, want de rest zou niet flatterend zijn. W�*�*r zie jij een reactie van VLD? En dan nog in het Frans?

Nello 7 juni 2008 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 3477876)
je zei het wel! Ik weet niet meer de juiste woorden, maar het was een reactie op het verlaten van het land van le roi. Ongeveer, ik hoop dat hij dan zijn plaats inneemt aan het hoofd van het leger. Ik heb het toen ook hier vermeldt.

Open een nieuwe draad over de al dan niet correcte uitspraken van Vloemans.
Ik zal - voor de goede orde - toch antwoorden:

Wat ik zei voor de Zevende Dag is dat de koning nooit zijn land zou verlaten, en dat men er ook aan moet denken dat hij hoofd is van het leger.

Nergens heb ik gezegd dat ik dat hoop, ik heb gezegd dat hij dat is. Serieus verschil, maar je zal het wel tegenspreken, maar doe dit dan in een nieuwe draad.

DebianFox 7 juni 2008 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 3477018)
En hij vindt ook dat het leger moet worden ingezet tegen een vlaamse onafhankelijkheid met de hoogste generaal, le roi, voorin. Ditr zei hij op tv, als reactie op de Bye Bye Belgium

Brr ...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 3477018)
Mocht het een flamingant gewezen zijn die zoiets zei, zou je nu helemaal anders piepen. Dit gaat je nog héél lang aangewreven worden én terecht.

Inderdaad, er zou eens een bekende Vlaams-nationalistische politicus moeten zeggen dat het aframmelen van een Belgicist een heldendaad zou zijn. Al het bovenstaande illustreert de blinde haat van deze Belgicist tegen het Vlaams-nationalisme. En ja, dit zal hem levenslang achtervolgen want sommige dingen wis je niet uit.

Citaat:

Originally Posted by Cédric Vloemans
"Het aframmelen van separatisten is geen misdaad, maar een heldendaad. (...) Diegene die zich kenbaar maakt door met Vlaamse leeuwen of Waalse hanen te lopen, vraagt als het ware om afgeslagen te worden. Diegenen die de heldendaad verrichten, zullen eeuwig herdacht worden."
Heeft hij trouwens ooit al enige spijt betuigd van deze uitspraak?

Knuppel 7 juni 2008 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nello (Bericht 3478901)
Zeg, Knuppel, ben jij blind, dom, idioot of kwaadwillig? Ik hoop het laatste, oprecht, want de rest zou niet flatterend zijn. W�*�*r zie jij een reactie van VLD? En dan nog in het Frans?

Waar heb ik het over de VLD?

Jij was toch de oprichter van UNIE nadat je de BUB achter je liet?

Dus deze tijd is ook al passé?

Knuppel 7 juni 2008 12:39

Je vorige partij, de UNIE, is dus één van die extreme partijen die je wel heeft geantwoord.
In het frans nog wel.

Je bent dus ook al naar de VLD vertrokken. Een partij die geen unitarisme nastreeft zoals de bub maar die evengoed een pest voor Vlaanderen is.
Waardoor liep het bij UNIE fout?
Heeft Rudy Van Nespen je buitengekregen?
Kon Unie geen twee kleine Francomannetjes aan?

En jij bent dus VLD-er maar kreeg van je huidige partij géén antwoord.
De CD&V was zo beleefd om je te zeggen dat ze van jouw geen mails meer wil krijgen en de rest van de 'Vlaamse' democraten deed zich zelfs die moeite niet.
Eén franstalige 'democratische' partij, de CDH, antwoordde wél, maar meer dan je met kluitje in het riet sturen kan je het niet noemen.
Geen wonder dat je hier komt uithuilen.

En nu ga je me proberen wijs te maken zeker dat je zélf nog gelooft dat bubbels, Unieërs en BAB-ers, na al hun splitsen, elkaars vuile was buitenhangen en Vlaams-nationalisten treiteren, nog niets aan populariteit hebben ingeboet op dit forum?

Nello 7 juni 2008 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3478961)

Zou me sterk verbazen, ik ben niet zo de persoon die een knieval doet...

Nello 7 juni 2008 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3479104)
Je vorige partij, de UNIE, is dus één van die extreme partijen die je wel heeft geantwoord.
In het frans nog wel.

Ja, UNIE is zo één van die partijen. In die partij zitten mensen die verschillende talen spreken, en toch kunnen samenwerken. Ik heb de rondvraag in twee talen rondgestuurd, dus bestaat soms de kans dat je een niet nederlandstalig antwoord krijgt. Ik zie hier geen probleem in...

Citaat:

Je bent dus ook al naar de VLD vertrokken. Een partij die geen unitarisme nastreeft zoals de bub maar die evengoed een pest voor Vlaanderen is.
Waardoor liep het bij UNIE fout?
Heeft Rudy Van Nespen je buitengekregen?
Kon Unie geen twee kleine Francomannetjes aan?

Ik heb er na mijn overstap naar VLD (nu al bijna een jaar geleden) nooit een geheim van gemaakt dat mijn geloof in idealistische partijen is weggeebt. De geloofwaardigheid eveneens, wat betreft de communautaire partijen (want van splitsingen weten ze in het Vlaams-Nationale kamp evenveel hé...). Rudy is niet lang in UNIE gebleven. Die had andere, familiale bekommernissen, en had ons voor de laatste verkiezingen al verlaten.

Op zich liep er toen niets speciaals mis bij UNIE, maar goed, mijn keuze heb ik eerder reeds toegelicht.

Citaat:

En jij bent dus VLD-er maar kreeg van je huidige partij géén antwoord.
Zelf kunnen ontdekken?

Citaat:

De CD&V was zo beleefd om je te zeggen dat ze van jouw geen mails meer wil krijgen en de rest van de 'Vlaamse' democraten deed zich zelfs die moeite niet.
Meerwaarde van deze inbreng? Ik ben me zelf bewust welke antwoorden ik gekregen heb. Nu, de VVB, TAK en Voorpost vinden het evenmin de moeite, maar ik ben verbaasd dat jij het VB niet bij Vlaamse democraten rekent...

Citaat:

Eén franstalige 'democratische' partij, de CDH, antwoordde wél, maar meer dan je met kluitje in het riet sturen kan je het niet noemen.
Dat klopt, maar zoals je ziet, publiceer ik zelfs die antwoorden. Nu, het FN, wat maakt hen ondemocratisch voor u?

Citaat:

Geen wonder dat je hier komt uithuilen.
Traantjes verspil ik er niet aan hoor...

Citaat:

En nu ga je me proberen wijs te maken zeker dat je zélf nog gelooft dat bubbels, Unieërs en BAB-ers, na al hun splitsen, elkaars vuile was buitenhangen en Vlaams-nationalisten treiteren, nog niets aan populariteit hebben ingeboet op dit forum?
? En dit slaat op? Heb je me nu een eerbetoon zien geven aan BUB, UNIE, ABBA (sinds hun laatste partijraad)?

Nello 7 juni 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3479037)
Waar heb ik het over de VLD?

Jij was toch de oprichter van UNIE nadat je de BUB achter je liet?

Dus deze tijd is ook al passé?

Passé? De tshirt misschien wel, maar de overtuiging niet, hoewel ik toegeef dat ik al een poosje van de unitaristische visie overstap naar een minder idealistische en meer realistische visie.

Nu is het wachten op de vraag: welke andere realistische visie behalve separatisme bestaat er dan?

Nello 7 juni 2008 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3478961)

Zeg, wil je me eens een plezier doen, en ook mijn uitspraken rond de 9-mm-amnestie terugzoeken? Geven me altijd een goei gevoel. :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be