![]() |
Citaat:
U hebt nog steeds geen argumenten van de heer Harris weerlegd mijn beste. Beter nog, u illustreert een aantal puntjes wonderlijk mooi. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eveneens aangename kennismaking. |
Citaat:
Ik geloof WEL in het verderleven na de dood. Let wel: niet doordat mijn ziel ten hemel of naar de eeuwige jachtvelden zou opstijgen, maar wel omdat ik hoop in de positieve zin herinnert te worden door mijn nazaten, familieleden, bekenden... Ik geloof NIET in de uitverkorenheid of superioriteit van de mensheid. Ik geloof WEL dat wij -de mensheid- door een aantal factoren erin geslaagd is om met relatief beperkte middelen (fysiek niet de sterkste, snelste...) de andere soorten te onderwerpen en zo onze superioriteit op te leggen. Voor mij is atheïsme het totaal niet geloven in Goden of scheppende krachten en het totaal los staan van enig dogma of religie. Ik heb geen boek of eredienst nodig om te trachten een goed mens te zijn. En ik vergeet daarbij niet mijn 'goed zijn' te relativeren (Wat goed is voor de ene is slecht voor de andere) Als men mij daardoor arrogantie of onverdraagzaamheid wil toedichten, moet men zijn taalkennis bijschaven. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Gelovigen nemen aan dat er wel (een) god(en) bestaat/n, tot het bewijs geleverd is dat hij/ze wel bestaat/n. Maar het is natuurlijk wel aan degenen die beweren dat er een god is om te bewijzen dat hij bestaat (bewijzen dat iets niet bestaat is namelijk onmogelijk). |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Je zóu het wel kunnen doen, daar niet van, maar het is niet meer dan de zoveelste poging om atheisme als een geloof te beschouwen. De zinsconstructie is foutief. Je hebt 'afwezigheid' verkeerd geplaatst. Lees : de afwezigheid van een geloof in goden of scheppende krachten. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik geloof stellig, op basis van eerder opgedane ervaringen en kennis, dat ik morgenvroeg evenzeer van mijn bakkie koffie zal genieten als ik nu doe. Dat maakt van mij nog steeds geen gelovige in de zin van het woord... |
Citaat:
|
Citaat:
Dit belet me nog altijd niet om enige moraliteit aan de dag te brengen en te trachten een 'goed' mens te zijn. |
Citaat:
Moeten rode knop duwen misschien? |
Citaat:
Niet alleen in alle godsdiensten en in de Bijbel, maar ook in de filosofie van Hegel met name als bewustzijn van de Logica en dan vooral in mijn atoomtheorie. Citaat:
Overigens kan de Mens dat ook zelf begrijpen en dat heeft Hegel gedaan in zijn dialectiek en mijn atoomtheorie is daar het vervolg op en een bewijs van Gods bestaan. |
Citaat:
Overigens heb ik nooit op de rode knop gedrukt over jouw postgedrag. De moderators hebben zelf ingegrepen ? |
Citaat:
Of bent u dat eindeloze copy paste van uzelf hier al vergeten... En om hiervoor een drie jaar oude draad te moeten opspitten...:roll::roll: |
Citaat:
Een mens moet dus keuzes maken in het leven! :lol::lol::lol: Een slechte gewoonte::oops::oops::oops: Telkens dezelfde vragen met andere antwoorden beantwoorden omwille van de verscheidenheid is ridicuul. Op één en dezelfde vraag duizend andere antwoorden geven, dit om valse ideeën kracht te geven is dom, maar het gehoord wel de wet der verandering toe. Sommige noemen dit kopiëren, spammen, déj�* vu enz, dit om hun ongelijk te verbergen. Vele willen liever een onderonsje met gelijkgezinde om discussies te vermijden. Er zijn er die de waarheid willen ondergraven, dit vooral uit eigenbelangen en gemakzucht. De onderbouwing is de essentie, hoe deze onderbouwing geschiedt is van secundair belang. Enkel de kwaliteit is van belang en niet de verscheidenheid van weerwoord of repliek. Het is als duizend excuses om alle dagen te laat te komen op het werk. De werkelijke oorzaak was simpel, niet uit het bed kunnen, maar dit kwam niet ter sprake. Telkens een ander leugentje om bestwil, een slechte gewoonte uiteraard.:oops::oops::oops: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be