Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welke zot koopt nu nog een appartementje aan de Belgische kust? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=109752)

Groentje-18 23 juli 2008 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3584810)
in spanje is de markt het laatste jaar compleet gecrashed ... (zusje woont daar ... en heeft slecht gekocht:?)

Ik heb ook zoiets opgevangen. En ai, jammer. :(

Is die wet trouwens nog altijd zo dat men buitenlanders kan onteigenen, zonder enige vorm van compensatie? :?

Groentje-18 23 juli 2008 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3585009)
Maar meestal met kerosinezuipende vliegtuigen. :?

Zie boven je post. :P

Jaani_Dushman 23 juli 2008 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3585011)
Zie boven je post. :P

:cheer: Zeppelins :cheer:

Dronkoers 23 juli 2008 00:49

:cheer: Kerncentrales :cheer:

:mrgreen:

filosoof 23 juli 2008 01:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3583924)
pff ik neem even vlug de vlieger naar orlando dan den TGV naar Parijs hoor

Ik ben in Parijs voordat je vliegtuig nog maar van de grond is:lol:

Diego Raga 23 juli 2008 01:53

Ben zondag op bezoek geweest bij kennissen in Oostende.
Voor een appartementje van +/- 100 m2 met terras, zonder zeezicht en 500 m uit het centrum, dok je daar algauw tussen de 350 a 400.000 euro af.
Wie kan dat nog betalen ?

filosoof 23 juli 2008 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre (Bericht 3584019)
dit was ook mijn eerste gedachte toen ik dat las :-)

die "woningen" vallen als kaartenhuisjes ineen bij het eerste beste orkaantje. daar sta je dan met je weetikhoeveel dollar, omgezet in weetikveelhoeveel euro.

In Fla ben ik niet geweest, wel in La en NY..: die mooie Amerikaanse huizen uit de TV-feuilletons zien er ter plaatse héél wat minder mooi uit:| Ik begrijp heel goed dat ze goedkoper zijn dan hier.

Jazeker 23 juli 2008 04:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3585025)

:-D

floppy 23 juli 2008 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3583956)
²
Ik zou niet te snel victorie kraaien.
Het cultuurverschil zou wel eens groter zijn dan je denkt. Een huis daar is doorgaans niet gemaakt om lang (meer dan twintig jaar) mee te gaan... En de sociale zekerheid is ook eh... anders. ;)

Maar on-topic: meen ik dat maar, of staan er de laatste tijd wel heel veel flats, appartementen, studio's en huizen te koop aan onze kust? :?

Aan de kust staan inderdaad veel nieuwe appartmenten te koop. En ze raken idd niet meer verkocht zoals verleden jaar. De prijzen zijn ook veel te hoog

floppy 23 juli 2008 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 3585046)
Ben zondag op bezoek geweest bij kennissen in Oostende.
Voor een appartementje van +/- 100 m2 met terras, zonder zeezicht en 500 m uit het centrum, dok je daar algauw tussen de 350 a 400.000 euro af.
Wie kan dat nog betalen ?

Hey, Diego, uw avatar!! Phabiola in het goud. Magni zal kwijlen!

Andro 23 juli 2008 07:19

At the bible belt ? No thnx!

TomB 23 juli 2008 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3583904)
En naar het schijnt krioelt het van de villa's aan die prijzen.

Dat klopt, maar als het uw tweede woning is, kan je geen 'homestead exemption' krijgen en betaal je volle pot propety taxes, zonder plafond. Dan nog hurricane insurance en misschien (hangt ervan af waar je koopt), flood insurance. Verder nog iemand om uw gras af te rijden in de zomer en iemand om uw zwembad te onderhouden. Ik schat uw kosten op tenminste 5,000 per jaar, en dat is niet te veel gerekend.

Iverness is dan ook nog middle-of-nowhere, zodat ge drie uur moogt rijden nadat ge het vliegtuig hebt genomen. Dat is echter een non-argument, ge kunt rond Daytona-Orlando op het ogenblik voor $160,000 een degelijk huis kopen.

Het grootste probleem is echter dat het nogal moeilijk is om uw geld terug uit die villa te halen. Als je nl. als buitenlander vastgoed verkoopt wordt je extra getaxeerd. Tenzij je het op lange termijn ziet, is het een slecht idee.

Als ge daar trouwens serieus over aan het denken zijt, en de streek rond Daytona/Orlando u bevalt, wil ik u daar wel mee helpen zodat ge niet in het zak gezet wordt. Er komt nogal veel kijken bij vacation rentals in Florida.

Hier is een lijstje van wat er te vinden valt in Daytona tussen de 150,000 en 200,000:
http://www.realtor.com/search/search...0&mxp=20&typ=7

En hier is Orlando:
http://www.realtor.com/search/search...0&mxp=20&typ=1

TomB 23 juli 2008 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berre (Bericht 3584019)
dit was ook mijn eerste gedachte toen ik dat las :-)

die "woningen" vallen als kaartenhuisjes ineen bij het eerste beste orkaantje. daar sta je dan met je weetikhoeveel dollar, omgezet in weetikveelhoeveel euro.

Dat huis staat meer als 30 km van de kust verwijderd, zelfs als er een direct hit is van een grote orkaan staat dat ding nog recht met hooguit een paar shingles te vervangen. Het is een concrete-block contructie, geen trailer uit de jaren stillekes.

Diego Raga 23 juli 2008 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3585101)
Hey, Diego, uw avatar!! Phabiola in het goud. Magni zal kwijlen!

Ja, wsl een momentopname dat ze een rat ziet lopen of eens goed klaark... :-D

floppy 23 juli 2008 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 3585195)
Ja, wsl een momentopname dat ze een rat ziet lopen of eens goed klaark... :-D

Ha, de puzzel begint in elkaar te passen: die twee aardbevingen, zo kort opeen, vorige week....

Diego Raga 23 juli 2008 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3585200)
Ha, de puzzel begint in elkaar te passen: die twee aardbevingen, zo kort opeen, vorige week....

Ja, naar 't schijnt vertonen zelfs de muren van haar klooster serieuze scheuren en barsten.
Wat wil je, na al die jaren van ingehouden energie, 't mens mag zich toch ook eens uitleven, he ? ;-)

floppy 23 juli 2008 10:04

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 3585216)
Ja, naar 't schijnt vertonen zelfs de muren van haar klooster serieuze scheuren en barsten.
Wat wil je, na al die jaren van ingehouden energie, 't mens mag zich toch ook eens uitleven, he ? ;-)

Het is haar gegund. Van harte...

Turkse Nederlander 23 juli 2008 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3583919)
En maar gemiddeld 2 orkanen per jaar! ;-)

:lol:

Diego Raga 23 juli 2008 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3585222)
Het is haar gegund. Van harte...

Nice one ! :lol:

Jaani_Dushman 23 juli 2008 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3585025)

Tsjernobil vs Hindenburg
............1 - 1

Wacht maar. We krijgen je wel! :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be