Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Gezinshereniging :Marokkaan met 778 kilo drugs naar beloofde land België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111375)

circe 9 september 2008 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3678699)
Allen is overdreven maar een grote groep probeert toch jaarlijks of tweejaarlijks (afhankelijk van het inkomen) naar het "land van herkomst" (wel raar vermits sommigen in Nederland geboren en getogen zijn) reizen...

idd.

wat ik ook raar vindt is de verschuiving van "het vaderland" naar "het moederland"... ofwel heb ik iets drastisch gemist, ofwel is dat ook heel stilletjes in ons taalgebruik binnengesijpeld.

In mijnen tijd hadden de mensen enkel "hét vaderland" (één vaderland, hét vaderland, ons vaderland, sterven voor het vaderland, fier op het vaderland, noem maar op.... niks: terug naar het moederland...)

alvinvdv 9 september 2008 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3678788)
idd.

wat ik ook raar vindt is de verschuiving van "het vaderland" naar "het moederland"... ofwel heb ik iets drastisch gemist, ofwel is dat ook heel stilletjes in ons taalgebruik binnengesijpeld.

In mijnen tijd hadden de mensen enkel "hét vaderland" (één vaderland, hét vaderland, ons vaderland, sterven voor het vaderland, fier op het vaderland, noem maar op.... niks: terug naar het moederland...)

Zou het niet kunnen dat ze daar nog familie hebben en dat ze misschien een keer per jaar daarvoor naar daar gaan....

Rudy 9 september 2008 11:23

De hasjhandel is een van de belangrijkste inkomstenbronnen van Marokko. Wat dit echter met gezinshereniging (titel van de topic) te maken heeft is mij een raadsel.

Het hypocriete is dat enerzijds de kweek van drugs wordt getolereerd - afgezien van de oorlog in '92 die tegen de hasjkwekers (Rif) werd gevoerd - maar anderzijds strenge straffen worden uitgesproken voor wie aan de grenzen wordt betrapt. De gevolgen voor een onschuldige truckchauffeur werden nog niet zo lang geleden verfilmd in "De hel van Tanger".

Even hypocriet vind ik het als softdrugs niet mogen worden gekweekt maar wel in beperkte mate mogen worden gebruikt en/of verkocht.

Rudy 9 september 2008 11:26

Citaat:

Ze mogen als synoniem worden gebruikt, hoewel "vaderland" het land benadrukt waar je geboren en getogen bent. "Moederland" heeft eerder met bezittingen te maken.

alice 9 september 2008 11:38

Goodwill( of moet ik zeggen Goodwilleke want u verkleint nogal graag iemand naam lees ik) de handel in Antwerpen op gebied van soft drugs is voornamelijk in handen van Marokkanen. Ze voeren dit zelf in via de vakanties in Marokko en verkopen het in lokale vzw's. Als u denkt dat het anders is moet u eens wat veldwerk verrichten dan kunt u zelf die conclusie maken.
Turken houden zich met softdrugs niet bezig.
Wel met heroine; maar in tegenstelling tot hun Marokkaanse broeders loopt die distributie niet via hun vzw's. Misschien moet u eens achter uw begonia kruipen en met mensen die in het vak zitten op pad gaan; u leert vast veel bij.

circe 9 september 2008 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3678986)
Ze mogen als synoniem worden gebruikt, hoewel "vaderland" het land benadrukt waar je geboren en getogen bent. "Moederland" heeft eerder met bezittingen te maken.

sinds wanneer heeft een "belg" bezittingen in een moederland rudy?

Rudy 9 september 2008 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3679114)
sinds wanneer heeft een "belg" bezittingen in een moederland rudy?

'k Wist dat je die vraag zou stellen. Neen, een moederland is een land met bezittingen in een ander land, maar het woord kan ook gebruikt worden als synoniem voor vaderland. Waarom weet ik niet, misschien dat vaderland iets te patriottistisch zou klinken.

PoCo? 9 september 2008 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3679006)
Goodwill( of moet ik zeggen Goodwilleke want u verkleint nogal graag iemand naam lees ik) de handel in Antwerpen op gebied van soft drugs is voornamelijk in handen van Marokkanen. Ze voeren dit zelf in via de vakanties in Marokko en verkopen het in lokale vzw's. Als u denkt dat het anders is moet u eens wat veldwerk verrichten dan kunt u zelf die conclusie maken.
Turken houden zich met softdrugs niet bezig.
Wel met heroine; maar in tegenstelling tot hun Marokkaanse broeders loopt die distributie niet via hun vzw's. Misschien moet u eens achter uw begonia kruipen en met mensen die in het vak zitten op pad gaan; u leert vast veel bij.

U bent van uw eerste veralgemening ook niet gestorven hè.

hurricane 9 september 2008 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3678670)
je kan niet veralgemenen.

ik hoop voor jou dat je geen vertrouwelijke informatie hier loslaat, want dta kan zich tegen je keren en is strafbaar.

Geef mij de definitie van 'vertrouwelijke informatie' ?
Informatie die te sterk is om tegen te argumenteren ?
Ga de eerste de beste VZW binnen en vraag of er iemand is die je wat wiet kan verkopen. Wedden dat je dadelijk prijs hebt ?
Sorry, maar commentaar leveren op verkapte commerciële zaken die zichzelf VZW noemen en dan ook nog vuiligheid verkopen, is blijkbaar not done.
Maar niet zo lang geleden werd er een post geplaatst waarin met veel poeha werd gemeld dat R.M. Morel een datingsite gebruikt om aan een relatie te geraken.
Dat was meteen met toenaam van de persoon en al.
Maar da's ni zo erg zekers ?

alvinvdv 9 september 2008 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 3679312)
Geef mij de definitie van 'vertrouwelijke informatie' ?
Informatie die te sterk is om tegen te argumenteren ?
Ga de eerste de beste VZW binnen en vraag of er iemand is die je wat wiet kan verkopen. Wedden dat je dadelijk prijs hebt ?
Sorry, maar commentaar leveren op verkapte commerciële zaken die zichzelf VZW noemen en dan ook nog vuiligheid verkopen, is blijkbaar not done.
Maar niet zo lang geleden werd er een post geplaatst waarin met veel poeha werd gemeld dat R.M. Morel een datingsite gebruikt om aan een relatie te geraken.
Dat was meteen met toenaam van de persoon en al.
Maar da's ni zo erg zekers ?

Is dit ook niet van toepassing op de meeste Vlaamse jeugdhuizen??

LeMmOnN 9 september 2008 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 3678675)
spreek je uit ervaring ?
typische toogpraat.

Ik woon hier tussen de marokkanen, en ik moet er uit alle eerlijkheid bijzeggen dat ik nog nooit problemen met ze gehad heb.

Ze spreken bijna allemaal Spaans en Catalaans, maar probeer niet tijdens de zomer aan je spul te geraken want net als al de rivieren staat het er zomerdroog bij.

ps ik spreek dus uit ervaring, hoewel ik ook graag toogpraat verkoop.

stropkeuh 16 september 2008 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3666775)
Elk voertuig dat van ginder komt is een mogelijk smokkelvoertuig . Iedereen weet nu al wel dat via Marokko een massa soft-drugs naar hier komt ...

Maar wat voor een halve gare loopt nu naar de politie om te zeggen dat zijnen auto vol drugs is gestolen ... :lol:

Hij had tuurlijk graag zijnen autoradio terug....:lol::lol::lol::lol:

goodwill 16 september 2008 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 3692677)
Hij had tuurlijk graag zijnen autoradio terug....:lol::lol::lol::lol:

op wat slaat dit allemaal ?
denk je nog na ?

Hoomer 16 september 2008 11:15

Citaat:

idd.

yo circe, moederland is wanneer je een koniging hebt.

circe 16 september 2008 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3693167)
yo circe, moederland is wanneer je een koniging hebt.

dan is Mohammed VI een "mietje" zeker? want de marokkanen hebben het toch altijd over hun moederland hoor.

Hoomer 16 september 2008 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3693177)
dan is Mohammed VI een "mietje" zeker? want de marokkanen hebben het toch altijd over hun moederland hoor.

dat kan natuurlijk tot de mogenlijkheden behoren;-)

Hoomer 16 september 2008 11:31

Leerde op de voetbal ne zekere mohammed kennen (onze zonen speelden in het zelfde team) nen toffe pee, na enkele jaren verdween hij voor 3 jaar in de cel waarvoor? ja hoor dealen in 't groot (per kilo), het was toen de vierde maal dat hij daar voor opgepakt werd.

goodwill 16 september 2008 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3693177)

ik dacht dat Marokkanen het eerder over vaderland hebben.

alice 16 september 2008 15:14

Meestal hebben die mensen het gewoon over Marokko!

circe 16 september 2008 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3693750)
Meestal hebben die mensen het gewoon over Marokko!

jamaar nee, in bepaalde zinswendingen of uitleggen.

wij hebben het ook over Belgie, maar in bepaalde context geldt dat als "vaderland" voor sommigen althans.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be